Autós hírek: Rali Világbajnokság, Német Rali: A VW mumusa következik


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A hosszú nyári szünetet követően ismét hosszabban pihenhettek a ralisok. A Finn Ralit követően három héttel kell ismét munkába állnia a Rali Világbajnokság szereplőinek a nagyon kedvelt aszfaltos raliversenyen, a Német Ralin. A szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként a Trier környéki utakon.

2014-ben meglepetés eredmény született Németországban. Bár Thierry Neuville esélyesként indult a Német Ralin, mégis meglepő volt, hogy a belga pilóta ralis pályafutása első győzelmét megszerezte a Hyundai volánja mögött. A koreai gyártó abszolút sikert könyvelhetett el, hiszen Dani Sordo révén a második helyezésért járó pontokat is begyűjthette. A bronzérmes helyen Andreas Mikkelsen ért célba. Nem sikerült az áttörés a Volkswagen számára. Sem a hazai versenyen való győzelem, sem pedig a konstruktőri világbajnoki cím megszerzésére tett kísérlete nem járt sikerrel.

Thierry Neuville-t akkor a szerencse gyermekének lehetett nevezni. A csütörtöki pályabejáráson hatalmas bukó pilóta – többször megpördült a szőlőtőkék között - kisebb karcolásokkal megúszta a balesetet. Folytatta a versenyt és nyert. Neuville az esélyesek között volt, a Hyundai nem. Fortuna jóvoltából azonban a fő esélyesek kiestek, s Neuville élni tudott a lehetőséggel és nyert.

A hétvégi futamon az aszfaltspecialisták lesznek előnyben, így nem kizárt Thierry Neuville és Dani Sordo jó szereplése Németországban. Neuville Finnországban sem szégyenkezhetett, negyedik lett a Hyundai-jal. Kris Meeke is erősíti a mezőnyt. A brit pilóta pénteken még vezette is a mezőnyt Finnországban, s aszfalton is remekelni szokott.

Az aszfalt tisztelet érdemel, s ezt tudja a világbajnokságban vezető Sebastien Ogier is. A francia pilótának nem volt szerencséje a Skandináv ralin. Sokáig úgy tűnt, hogy harmadik zsinórban megszerzett győzelemmel térhet haza Finnországból, amikor is egy sziklának ütközve elszálltak a győzelmi reményei. A Power Stage győzelemmel és a második hellyel együtt azonban még növelte is előnyét az egyéni ponttábla élén, s ha a hétvégén is feláll a dobogó tetejére, akkor némethonban ünnepelheti harmadik világbajnoki címét!

Nem lesz könnyű dolga a Volkswagen elsőszámú pilótájának. A Német Rali az egyetlen, amelyen a német gyártónak még nem sikerült nyernie. A csapat azon lesz, hogy ezt a rossz sorozatot most megtörje.

Ami pedig a ralit és a helyszínt illeti, gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak- A rali három teljes napján ugyanis különböző helyszíneken: szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára.

A híres Arena Panzerplatte szakaszon háromszor (kétszer egymás után és egy kicsit később harmadszor is) és Panzerplatte Lang gyorsasági szakaszon is kétszer fog végigrobogni a mezőny a szombati nap során. A Panzerplatte Lang szakasz 45,61 (!) km hosszúságával a szezon leghosszabb szakaszainak egyike, hosszabb a tavalyinál is. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.

A rali

A Német Rali útvonala kevés változtatáson esett át az idei évre. A rali rajtja korábban visszakerült Trierbe. A startceremóniát idén is Trier római kori jelképénél, a Porta Nigránál rendezik meg, s a befutó is itt lesz. Az utolsó szakasz, a Dhrontal 2 lesz a Power Stage is egyben. A 2015-ös Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 21 gyorsasági szakasz 379,03 km-t tesz majd ki.


A világbajnokság állása a Finn Ralit követően:


Egyéni



1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                   182 pont


2. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                     93 pont


3. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                        84 pont


4. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport                     83 pont


5. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                           70 pont


6. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                        54 pont


7. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                       53 pont


8. Ott Tanak (EST)                             M-Sport WRT                                       50 pont


9. Hayden Paddon (NZL)                   Hyundai Motorsport N                       44 pont


10. Dani Sordo (ESP)                         Hyundai Motorsport                           39 pont




Gyártók




1. Volkswagen Motorsport               257 pont


2. Citroën WRT                                  141 pont


3. Hyundai WRT                                139 pont


4. M-Sport WRT                                 126 pont


5. Volkswagen Motorsport II              49 pont


6. Jipocar Czech National Team         43 pont


7. Hyundai Motorsport N                   43 pont


8. FWRT SRL                                           9 pont



(Forrás: Amber PR)