Autós hírek: Rali Világbajnokság, Lengyel Rali: Ismét ismeretlen vizeken


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

2014-ben öt év kihagyás után tért vissza a Rali Világbajnokság Lengyelországba, valószínűleg Robert Kubica hatására. A volt Forma-1-es pilóta, aki balesete óta a Rali Világbajnokságban versenyez a Forma-1 helyett, nagyon kedvelt egyénisége a versenysorozatnak, így nem meglepő annak visszatérése a kelet-európai helyszínre. Miután az útvonal szinte teljesen új lesz, így ez is egyfajta ugrás lesz az ismeretlenbe a mezőny számára.
A rali szervezőit az újítás jellemzi. Tavaly a 24 gyorsasági szakaszból mindössze egy volt pontosan ugyanolyan, mint 2009-ben, a legutolsó Lengyel Rali idején. Idén hasonlóképpen változtattak az útvonalon. A gyorsasági szakaszoknak ugyanis több mint 90 %-a új lesz idén is, s ezúttal nem látogat át a mezőny a szomszédos Litvániába.
Sebastien Ogier tarolt a 2014-es Lengyel Ralin. A Volkswagen francia pilótájának - és autójának - nagyon feküdt a kelet-európai pálya, hiszen 18 gyorsasági szakaszt megnyert, és még a Super Stage győzelem is az övé lett. A második helyen Andreas Mikkelsen ért célba, őt pedig Thierry Neuville követte a bronzérmes helyen.
S mi történt tavaly a helyi hős Kubicával? Egy szép eredmény reményében vágott neki hazai ralijának, de végül a Rally2 szabályozásnak köszönhetően folytathatta csak a viadalt, miután a hatodik helyen autózva autójának egyik kerekétől megvált.
Amellett, hogy természetesen ismét Sebastien Ogier a Lengyel Rali favoritja azután, hogy az Olasz Ralin és a tavalyi Lengyel Ralin is begyűjtötte az első helyet, a Hyundai új-zélandi pilótája, Hayden Paddon is reflektorfénybe került. A fiatal pilóta behúzta a második helyezést Olaszországban és ezzel pályafutása legjobb eredményét vihette haza. Ráadásul majd két napig vezetett a versenyben a Hyundai üdvöskéje, s ha a harmadik napot is kihúzza az élen, mindjárt egy győzelemmel ünnepelhetett volna.
Paddon a hétvégével kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy nem száll el a csapat az olaszországi eredménytől. A Szardínián szerzett kettős dobogós helyezés mégis nagy lökést adhat a Hyundainak, főleg azután, hogy Thierry Neuville révén felállhatott a csapat a dobogóra a tavalyi lengyel futamon is. A csapat biztosra szeretne menni és ezért Paddon valószínűleg egy továbbfejlesztett Hyundai i20-ast kap a hétvégi ralira, nehogy úgy járjon, mint Olaszországban, amikor autójának hibás sebességváltója miatt majdnem kiesett.
A Lengyel Rali előtt látott napvilágot a hír, mely szerint Andreas Mikkelsen szerződést hosszabbított a Volkswagennel. Nem is meglepő ez az információ látván Mikkelsen idei eredményességét. A norvég pilóta jelenleg harmadik az egyéni ponttáblán egy hellyel megelőzve csapattársát, Jari-Matti Latvalát és mindössze három ponttal marad el a második helyezett Mads Östbergtől. „Nagyszerű érzés, hogy a csapat elégedett a teljesítményemmel és hogy folytatni szeretné velem a munkát. Köszönöm a lehetőséget, hogy folytathatom a fejlődést ebben a nagyszerű csapatban. Ez megerősíti, hogy jó úton haladunk és ez extra lökést ad számomra a jövőben.” – szögezte le a 26 éves pilóta, aki tavaly az egyéni ponttábla harmadik helyén zárta az évet.
A rali
A 2015-ös Lengyel Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 313,53 km-t tesz majd ki. A rali teljes távja: 1192,50 km lesz.
A Lengyel Ralin murvás beállítással hajtanak majd az autók. A gyorsasági szakaszok gyorsak és látványosak lesznek. A Finn Ralihoz hasonló gyorsaságot lehet elérni majd a hétvégén, ami sokat dobhat a nézettségen. Az utak mellett magas fű nőtt, amely korlátozza a kanyarokban a pilóták rálátását az útra. Ráadásul a fű még sziklákat is rejthet, amely kockázatossá teheti a kanyarok levágását. 2014-ben a 14. gyorsasági szakasz sziklája elég hírhedté vált. Mads Östberg és Jari-Matti Latvala mellett ugyanis Elfyn Evans is eltalálta és ennek autója első felfüggesztése látta kárát.
A rali főhadiszállása idén is Mikolajkiban lesz, néhány órányira, északra Varsótól. A Mikolajki Arénából rajtol el a rali csütörtökön és itt rendeznek egy szuper speciális szakaszt is. Itt látványos csatát vívhat a pályán egyszerre versenyző két versenyautó. Ezen a helyszínen három gyorsaságit is rendeznek, s ez az egyetlen olyan gyorsasági szakasz, amely ugyanaz, mint 2014-ben is volt.
A világbajnokság állása az Olasz Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                               133 pont
2. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                                    67 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport                                 64 pont
4. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                                 56 pont
5. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                                  53 pont
6. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                                      50 pont
7. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                                    47 pont
8. Dani Sordo (ESP)                           Hyundai Motorsport                                      38 pont
9. Hayden Paddon (NZL)                   Hyundai Motorsport N                                   32 pont
10. Martin Prokop (CZE)                   Jipocar Czech National Team                         27 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport               179 pont
2. Citroën WRT                                  115 pont
3. Hyundai WRT                                113 pont
4. M-Sport WRT                                   99 pont
5. Jipocar Czech National Team         34 pont
6. Hyundai Motorsport N                   31 pont
7. Volkswagen Motorsport II              31 pont
8. FWRT SRL                                           3 pont
(Forrás: Amber PR)

2014-ben öt év kihagyás után tért vissza a Rali Világbajnokság Lengyelországba, valószínűleg Robert Kubica hatására. A volt Forma-1-es pilóta, aki balesete óta a Rali Világbajnokságban versenyez a Forma-1 helyett, nagyon kedvelt egyénisége a versenysorozatnak, így nem meglepő annak visszatérése a kelet-európai helyszínre. Miután az útvonal szinte teljesen új lesz, így ez is egyfajta ugrás lesz az ismeretlenbe a mezőny számára. A rali szervezőit az újítás jellemzi.

Tavaly a 24 gyorsasági szakaszból mindössze egy volt pontosan ugyanolyan, mint 2009-ben, a legutolsó Lengyel Rali idején. Idén hasonlóképpen változtattak az útvonalon. A gyorsasági szakaszoknak ugyanis több mint 90 %-a új lesz idén is, s ezúttal nem látogat át a mezőny a szomszédos Litvániába. Sebastien Ogier tarolt a 2014-es Lengyel Ralin. A
Volkswagen francia pilótájának - és autójának - nagyon feküdt a kelet-európai pálya, hiszen 18 gyorsasági szakaszt megnyert, és még a Super Stage győzelem is az övé lett. A második helyen Andreas Mikkelsen ért célba, őt pedig Thierry Neuville követte a bronzérmes helyen.

S mi történt tavaly a helyi hős Kubicával? Egy szép eredmény reményében vágott neki hazai ralijának, de végül a Rally2 szabályozásnak köszönhetően folytathatta csak a viadalt, miután a hatodik helyen autózva autójának egyik kerekétől megvált.
Amellett, hogy természetesen ismét Sebastien Ogier a Lengyel Rali favoritja azután, hogy az Olasz Ralin és a tavalyi Lengyel Ralin is begyűjtötte az első helyet, a Hyundai új-zélandi pilótája, Hayden Paddon is reflektorfénybe került. A fiatal pilóta behúzta a második helyezést Olaszországban és ezzel pályafutása legjobb eredményét vihette haza. Ráadásul majd két napig vezetett a versenyben a Hyundai üdvöskéje, s ha a harmadik napot is kihúzza az élen, mindjárt egy győzelemmel ünnepelhetett volna. Paddon a hétvégével kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy nem száll el a csapat az olaszországi eredménytől. A Szardínián szerzett kettős dobogós helyezés mégis nagy lökést adhat a Hyundainak, főleg azután, hogy Thierry Neuville révén felállhatott a csapat a dobogóra a tavalyi lengyel futamon is. A csapat biztosra szeretne menni és ezért Paddon valószínűleg egy továbbfejlesztett Hyundai i20-ast kap a hétvégi ralira, nehogy úgy járjon, mint Olaszországban, amikor autójának hibás sebességváltója miatt majdnem kiesett. 

A Lengyel Rali előtt látott napvilágot a hír, mely szerint Andreas Mikkelsen szerződést hosszabbított a Volkswagennel. Nem is meglepő ez az információ látván Mikkelsen idei eredményességét. A norvég pilóta jelenleg harmadik az egyéni ponttáblán egy hellyel megelőzve csapattársát, Jari-Matti Latvalát és mindössze három ponttal marad el a második helyezett Mads Östbergtől. „Nagyszerű érzés, hogy a csapat elégedett a teljesítményemmel és hogy folytatni szeretné velem a munkát. Köszönöm a lehetőséget, hogy folytathatom a fejlődést ebben a nagyszerű csapatban. Ez megerősíti, hogy jó úton haladunk és ez extra lökést ad számomra a jövőben.” – szögezte le a 26 éves pilóta, aki tavaly az egyéni ponttábla harmadik helyén zárta az évet. 

A rali

A 2015-ös Lengyel Rali három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 313,53 km-t tesz majd ki. A rali teljes távja: 1192,50 km lesz. A Lengyel Ralin murvás beállítással hajtanak majd az autók. A gyorsasági szakaszok gyorsak és látványosak lesznek. A Finn Ralihoz hasonló gyorsaságot lehet elérni majd a hétvégén, ami sokat dobhat a nézettségen. Az utak mellett magas fű nőtt, amely korlátozza a kanyarokban a pilóták rálátását az útra. Ráadásul a fű még sziklákat is rejthet, amely kockázatossá teheti a kanyarok levágását. 2014-ben a 14. gyorsasági szakasz sziklája elég hírhedté vált. Mads Östberg és Jari-Matti Latvala mellett ugyanis Elfyn Evans is eltalálta és ennek autója első felfüggesztése látta kárát. A rali főhadiszállása idén is Mikolajkiban lesz, néhány órányira, északra Varsótól. A Mikolajki Arénából rajtol el a rali csütörtökön és itt rendeznek egy szuper speciális szakaszt is. Itt látványos csatát vívhat a pályán egyszerre versenyző két versenyautó. Ezen a helyszínen három gyorsaságit is rendeznek, s ez az egyetlen olyan gyorsasági szakasz, amely ugyanaz, mint 2014-ben is volt. 

A világbajnokság állása az Olasz Rali után:

Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                               133 pont
2. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                                    67 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport                                 64 pont
4. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                                 56 pont
5. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                                  53 pont
6. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                                      50 pont
7. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                                    47 pont
8. Dani Sordo (ESP)                           Hyundai Motorsport                                      38 pont
9. Hayden Paddon (NZL)                   Hyundai Motorsport N                                   32 pont
10. Martin Prokop (CZE)                   Jipocar Czech National Team                         27 pont 

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport               179 pont
2. Citroën WRT                                  115 pont
3. Hyundai WRT                                113 pont
4. M-Sport WRT                                   99 pont
5. Jipocar Czech National Team         34 pont
6. Hyundai Motorsport N                   31 pont
7. Volkswagen Motorsport II              31 pont
8. FWRT SRL                                           3 pont

(Forrás: Amber PR)