A várakozásoknak megfelelően Lewis Hamilton nyerte a vasárnapi Kanadai Forma-1-es Nagydíjat, Montrealban. A címvédő pilótát ezúttal semmi sem hátráltatta és simán „berúgta a gólt”. Csapattársának és egyben legnagyobb ellenfelének, Nico Rosbergnek most csak a második helyezés jutott. A dobogó harmadik fokára nagy meglepetésre idén először nem egy ferraris pilóta állhatott fel, hanem Valtteri Bottas a Williams-től.
Lewis Hamilton a monacói fiaskó után úgy érkezett meg Kanadában, hogy nagyon szeretne törleszteni ezen az általa nagyon kedvelt pályán. A brit pilótát semmi és senki nem állíthatta meg célja elérésében. Azután, hogy megszerezte szombaton az első rajthelyről startolás jogát, a rajtnál kilőtt és tartani tudta előnyét az őt követő Nico Rosberggel szemben. S bár a verseny második részében Rosberg fel tudott jönni rá, a német soha nem került olyan helyzetbe, hogy veszélyeztetné a brit elsőségét.
„Nem éreztem, hogy nekem lett volna a legkényelmesebb egyensúlyom, alulkormányozott volt az autóm, de nem éreztem nagy nyomás alatt magamat. Nico gyors volt, de mindig éreztem, hogy a verseny az irányításom alatt áll. Elég előnnyel rendelkeztem ahhoz, hogy elhúzzak tőle, ha szükségét éreztem. Nem volt igazán komoly a helyzet. Nem tudom milyen lehetett kívülről nézni a futamot, de én elég intenzívnek éltem meg és igazán élveztem.” – szögezte le magabiztosan a futamgyőztes Hamilton.
A Kanadai Nagydíj mindig is arról volt híres, hogy itt mindig élvezetes versenyek zajlanak, ha másért nem, hát a sok autótörés miatt. Idén azonban csendesre sikerült a futam, ahol a Mercedes ismét megmutatta az erejét és ahol az eddig csak a negyedik helyig jutó Valtteri Bottas végre megtörte a megszokottat és dobogóra állhatott a ferraris pilóták nagy bánatára.
A Ferrari ezúttal nem igazán jeleskedett. Miután az egyetlen pilóta, Sebastian Vettel, aki gyorsaságban felveheti a versenyt a Mercedes pilótáival, a rajtrács végéről rajtolt, a bronzérmes helyért Kimi Raikkönen és a Williams pilótája, Bottas között zajlott a harc. Bottas végül is akkor került pozícióba, amikor Kimi Raikkönen a bokszbeállását követően a tizes hajtűkanyar kijáratában furcsa módon megpördült a pályán. Raikkönen dühösen be is szólt a rádióba, hogy ugyanez történt tavaly az autóval. Joggal volt mérges, hiszen ez a finn harmadik helyébe került, annak ellenére, hogy csapat két bokszbeállásos stratégiára váltva próbálta őt ismét versenybe hozni.
Sebasamottian Vettel számára enyhén szólva sem túl jól sikerült a versenyhétvége. Büntetései és problémái miatt az időmérőn, a rajtrács végéről indulhatott csak el a német pilóta, de néhány kitűnő előzést követően végül sikeresen felhozta Ferrariját az ötödik helyre. Közben Fernando Alonsóval és Nico Hülkenberggel is összeakasztotta a bajszát.
Felipe Massa teljesítménye is magáért beszél. A 15. helyről rajtoló brazil néhány csodálatos előzésnek köszönhetően verekedte fel magát a hatodik helyre. Romain Grosjean jelenthetett volna nehézséget Massának, ha a francia pilóta nem rontja el a saját versenyét azzal, hogy Will Stevens lekörözése közben eltalálja annak autóját, s a Manor első szárnyától defektet nem kap. Végül a tizedik helyre tudta felhozni Lotusát. Pastor Maldonado lett így a nap hőse a Lotusnál. A hetedik helyezés és idei első pontjai sokat jelentenek számára és csapata számára, amely a hetedikről felugrott az ötödik helyre a konstruktőrök között.
Nico Hülkenberg a Force Indiával lett a nyolcadik, akit Danyiil Kvjat és Romain Grosjean követ az első tíz között.
A McLaren első idei pontszerzését követően ismét pontok nélkül távozhat egy versenyről. Fernando Alonso és Jenson Button technikai problémák miatt kényszerült kiállni a versenyből, persze nem szó nélkül. A szebb napokat is megélt páros frusztrációjának adott hangot a csapatrádión keresztül, amelyet mindenki hallhatott.
Kanada után a csapatok visszatérnek Európába, hiszen két hét múlva (2015. június 21.) Ausztriában, Spielbergben állnak majd rajthoz. 2003 után tavaly rendeztek ismét futamot ezen a pályán nagy sikerrel. Nagy változás az erősorrendben ott sem várható. 2014-ben Rosberg és Hamilton mögött Bottasnak volt lehetősége dobogóra állni. Két kérdés merülhet fel a végeredménnyel kapcsolatban. Melyik Mercedes pilóta nyeri meg a futamot és a Ferrari vajon vissza tud-e kapaszkodni a dobogóra, vagy ismét átadja helyét Bottasnak a Williams-től?
2015-ös Kanadai Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31:53.145
2. Nico Rosberg Mercedes + 2.285
3. Valtteri Bottas Williams + 40.666
4. Kimi Raikkönen Ferrari + 45.625
5. Sebastian Vettel Ferrari + 49.903
6. Felipe Massa Williams + 56.081
7. Pastor Maldonado Lotus + 1:06.664
8. Nico Hülkenberg Force India + 1 kör
9. Danyiil Kvjat Red Bull + 1 kör
10. Romain Grosjean Lotus + 1 kör
A világbajnokság eredménye a Kanadai Nagydíj után
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 151 pont
2. Nico Rosberg 134 pont
3. Sebastian Vettel 108 pont
4. Kimi Raikkönen 72 pont
5. Valtteri Bottas 57 pont
6. Felipe Massa 47 pont
7. Daniel Ricciardo 35 pont
8. Danyiil Kvjat 19 pont
9. Romain Grosjean 17 pont
10. Felipe Nasr 16 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 285 pont
2. Ferrari 180 pont
3. Williams 104 pont
4. Red Bull 54 pont
5. Lotus 23 pont
6. Sauber 21 pont
7. Force India 21 pont
8. Toro Rosso 15 pont
9. McLaren 4 pont
10. Manor 0 pont
(Forrás: Amber PR)
A várakozásoknak megfelelően Lewis Hamilton nyerte a vasárnapi Kanadai Forma-1-es Nagydíjat, Montrealban. A címvédő pilótát ezúttal semmi sem hátráltatta és simán „berúgta a gólt”. Csapattársának és egyben legnagyobb ellenfelének, Nico Rosbergnek most csak a második helyezés jutott. A dobogó harmadik fokára nagy meglepetésre idén először nem egy ferraris pilóta állhatott fel, hanem Valtteri Bottas a Williams-től.
Lewis Hamilton a monacói fiaskó után úgy érkezett meg Kanadában, hogy nagyon szeretne törleszteni ezen az általa nagyon kedvelt pályán. A brit pilótát semmi és senki nem állíthatta meg célja elérésében. Azután, hogy megszerezte szombaton az első rajthelyről startolás jogát, a rajtnál kilőtt és tartani tudta előnyét az őt követő Nico Rosberggel szemben. S bár a verseny második részében Rosberg fel tudott jönni rá, a német soha nem került olyan helyzetbe, hogy veszélyeztetné a brit elsőségét. „Nem éreztem, hogy nekem lett volna a legkényelmesebb egyensúlyom, alulkormányozott volt az autóm, de nem éreztem nagy nyomás alatt magamat. Nico gyors volt, de mindig éreztem, hogy a verseny az irányításom alatt áll. Elég előnnyel rendelkeztem ahhoz, hogy elhúzzak tőle, ha szükségét éreztem. Nem volt igazán komoly a helyzet. Nem tudom milyen lehetett kívülről nézni a futamot, de én elég intenzívnek éltem meg és igazán élveztem.” – szögezte le magabiztosan a futamgyőztes Hamilton. A Kanadai Nagydíj mindig is arról volt híres, hogy itt mindig élvezetes versenyek zajlanak, ha másért nem, hát a sok autótörés miatt. Idén azonban csendesre sikerült a futam, ahol a Mercedes ismét megmutatta az erejét és ahol az eddig csak a negyedik helyig jutó Valtteri Bottas végre megtörte a megszokottat és dobogóra állhatott a ferraris pilóták nagy bánatára.
A Ferrari ezúttal nem igazán jeleskedett. Miután az egyetlen pilóta, Sebastian Vettel, aki gyorsaságban felveheti a versenyt a Mercedes pilótáival, a rajtrács végéről rajtolt, a bronzérmes helyért Kimi Raikkönen és a Williams pilótája, Bottas között zajlott a harc. Bottas végül is akkor került pozícióba, amikor Kimi Raikkönen a bokszbeállását követően a tizes hajtűkanyar kijáratában furcsa módon megpördült a pályán. Raikkönen dühösen be is szólt a rádióba, hogy ugyanez történt tavaly az autóval. Joggal volt mérges, hiszen ez a finn harmadik helyébe került, annak ellenére, hogy csapat két bokszbeállásos stratégiára váltva próbálta őt ismét versenybe hozni.
Sebastian Vettel számára enyhén szólva sem túl jól sikerült a versenyhétvége. Büntetései és problémái miatt az időmérőn, a rajtrács végéről indulhatott csak el a német pilóta, de néhány kitűnő előzést követően végül sikeresen felhozta Ferrariját az ötödik helyre. Közben Fernando Alonsóval és Nico Hülkenberggel is összeakasztotta a bajszát.
Felipe Massa teljesítménye is magáért beszél. A 15. helyről rajtoló brazil néhány csodálatos előzésnek köszönhetően verekedte fel magát a hatodik helyre. Romain Grosjean jelenthetett volna nehézséget Massának, ha a francia pilóta nem rontja el a saját versenyét azzal, hogy Will Stevens lekörözése közben eltalálja annak autóját, s a Manor első szárnyától defektet nem kap. Végül a tizedik helyre tudta felhozni Lotusát. Pastor Maldonado lett így a nap hőse a Lotusnál. A hetedik helyezés és idei első pontjai sokat jelentenek számára és csapata számára, amely a hetedikről felugrott az ötödik helyre a konstruktőrök között. Nico Hülkenberg a Force Indiával lett a nyolcadik, akit Danyiil Kvjat és Romain Grosjean követ az első tíz között.
A McLaren első idei pontszerzését követően ismét pontok nélkül távozhat egy versenyről. Fernando Alonso és Jenson Button technikai problémák miatt kényszerült kiállni a versenyből, persze nem szó nélkül. A szebb napokat is megélt páros frusztrációjának adott hangot a csapatrádión keresztül, amelyet mindenki hallhatott. Kanada után a csapatok visszatérnek Európába, hiszen két hét múlva (2015. június 21.) Ausztriában, Spielbergben állnak majd rajthoz.
2003 után tavaly rendeztek ismét futamot ezen a pályán nagy sikerrel. Nagy változás az erősorrendben ott sem várható. 2014-ben Rosberg és Hamilton mögött Bottasnak volt lehetősége dobogóra állni. Két kérdés merülhet fel a végeredménnyel kapcsolatban. Melyik Mercedes pilóta nyeri meg a futamot és a Ferrari vajon vissza tud-e kapaszkodni a dobogóra, vagy ismét átadja helyét Bottasnak a Williams-től?
2015-ös Kanadai Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31:53.145 2. Nico Rosberg Mercedes + 2.285 3. Valtteri Bottas Williams + 40.666 4. Kimi Raikkönen Ferrari + 45.625 5. Sebastian Vettel Ferrari + 49.903 6. Felipe Massa Williams + 56.081 7. Pastor Maldonado Lotus + 1:06.664 8. Nico Hülkenberg Force India + 1 kör 9. Danyiil Kvjat Red Bull + 1 kör 10. Romain Grosjean Lotus + 1 kör
A világbajnokság eredménye a Kanadai Nagydíj után
Pilóták:
1. Lewis Hamilton 151 pont 2. Nico Rosberg 134 pont 3. Sebastian Vettel 108 pont 4. Kimi Raikkönen 72 pont 5. Valtteri Bottas 57 pont 6. Felipe Massa 47 pont 7. Daniel Ricciardo 35 pont 8. Danyiil Kvjat 19 pont 9. Romain Grosjean 17 pont 10. Felipe Nasr 16 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 285 pont 2. Ferrari 180 pont 3. Williams 104 pont 4. Red Bull 54 pont 5. Lotus 23 pont 6. Sauber 21 pont 7. Force India 21 pont 8. Toro Rosso 15 pont 9. McLaren 4 pont 10. Manor 0 pont
(Forrás: Amber PR)
|