Autós hírek: F1-es Bahreini Nagydíj, Szahír: Dübörög tovább az F1


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Forma-1-es mezőnynek ezúttal nem maradt ideje pihenni, hiszen alig egy héttel a kínai futam után máris megméretteti magát, ezúttal a közel-keleti Bahreinben. Mivel ez a pálya a sivatag közepén található, megkülönbözteti a többi versenyhelyszíntől. Szepanghoz hasonlóan itt is forróság várható, bár már a száraz fajtából. 2014-ben a szezon előtti három tesztelésből kettő itt zajlott, így elég ismerős a pálya a csapatok számára.
A múlt heti kínai futam a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjhoz hasonló eredményt hozott, vagyis kettős Mercedes-sikert.
Malajziában, forróságban viszont a Ferrarinak és Vettelnek állt a zászló. Érezhető, hogy extrém melegben jobb a gumikezelése a vörösöknek, így várakozással tekinthetnek a hétvégi futamra, ahol ismét ilyen időjárási körülmények várhatóak.
Kimi Raikkönen egyenesen izgatott a Ferrari jövőjével kapcsolatban. „Nem látok okot arra, hogy miért ne (érhetnénk be a Mercedest). Máris nagy előrelépéseket tettünk és az év során továbbiak jönnek. Persze, mindenki fejlődni fog, így a többieken is múlik mit érünk el, de már látható, hogy jó irányba tartunk és jó dolgokat cselekszünk. Türelmesnek kell lennünk, időre van szükségünk, nem lehet csodát tenni egy nap alatt. Sebastian megmutatta, hogy győzhetünk, de ez sok dolgon múlik. Az egyik pálya jobban fekszik az egyik csapatnak, mint a másiknak, és a következő pálya már egy másik történet. Késznek kell lennünk arra, ha bármi történik velük, vagy a feltételek megváltoznak. Hiszem, hogy ott lehetünk és folyamatosan le is győzhetjük őket.” – szögezte le utalva a címvédő csapat pilótáira.
A Mercedes bár nagy fölénnyel nyert Kínában Lewis Hamilton révén, mégsem ülhet karba tett kézzel. A Ferrari előretörése és későbbi térnyerése prognosztizálható, így már nem egyértelmű a két Mercedes pilóta csapaton belüli egyenlőségének fenntartása. Nico Rosberg panaszkodott is vasárnap, hogy szerinte szándékosan lassú tempójával Hamilton feltartotta őt. A német pilóta megelőzni nem tudta brit csapattársát, hiszen a próbálkozások során nagyon elkoptak volna az abroncsai, így viszont Vettel nagyon fel tudott zárkózni hozzá. Ha nem vigyáz Rosberg, egyszer csak azon kaphatja magát, hogy ő lesz a másodhegedűs a csapaton belül, révén Hamilton máris két győzelmet begyűjtött.
A kínai futamot követően Fernando Alonso kijelentése okozott nagyobb derültséget. A nagyon magabiztos pilóta elmondta ugyanis, hogy már nem kell sokáig várni arra, hogy a versenyen lekörözött McLaren utolérje olyan riválisait, mint például a Ferrari. Kimi Raikkönen a verseny alatt többször is azt „kérte” a rádión, hogy tüntessék már el az útjából a lassú McLareneket. Megható a spanyol pilóta határozottsága, de ne feledjük el azt a tényt, hogy a wokingiakon kívül egyedül az abszolút sereghajtó Manor Ferrarinak nincs még egyetlen pontja sem az idei szezonban.
Ami pedig a hétvégi futamot illeti, fontos tudni, hogy tavaly óta már ez is villanyfényes futam. Az első Bahreini Nagydíjat 2004-ben rendezték meg, ennek örömére a tavalyi évtől esti futamot rendeznek a szahíri pályán. A versennyel kapcsolatos érdekesség még, hogy 2012-ben és 2013-ban is ugyanaz a három pilóta állt a dobogó ugyanazon három helyén. A sorrend: Sebastian Vettel, Kimi Raikkönen és Romain Grosjean. E három pilóta egyike sem állt ott viszont 2014-ben. Idén Sebastian Vettel személye a legbiztosabb a dobogón, hiszen a német pilóta az összes idei futamon az első három között ért célba.
A verseny és a pálya
Az 57-körös Bahreini Nagydíj április 19.-én, helyi idő szerint 18 órakor (Magyarországon 17 órakor) veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A körrekordot Pedro de la Rosa tartja (2005-ből), ideje 1 perc 31,447 másodperc. A pálya vonala hasonlít a szepangihoz, de az aszfalt Bahreinben sokkal puhább és kisebb tapadást biztosít.
A csapatoknak új problémákkal kell a versenyhétvégén szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja, de ahogy egyre több gumi kerül a pályára, úgy javul a tapadása. A homok zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását okozhatja működés közben. A fékhűtés és az abroncskopás figyelemmel kísérése is kritikus lehet Bahreinben.
2014-ben Lewis Hamilton nyerte meg a futamot. A brit pilóta győztes ideje 1:39:42.743 volt. A második helyezett Nico Rosberg (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Sergio Perez (Force India) ért célba.
(Forrás: Amber PR)

A Forma-1-es mezőnynek ezúttal nem maradt ideje pihenni, hiszen alig egy héttel a kínai futam után máris megméretteti magát, ezúttal a közel-keleti Bahreinben. Mivel ez a pálya a sivatag közepén található, megkülönbözteti a többi versenyhelyszíntől. Szepanghoz hasonlóan itt is forróság várható, bár már a száraz fajtából. 2014-ben a szezon előtti három tesztelésből kettő itt zajlott, így elég ismerős a pálya a csapatok számára. 

A múlt heti kínai futam a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjhoz hasonló eredményt hozott, vagyis kettős Mercedes-sikert. Malajziában, forróságban viszont a Ferrarinak és Vettelnek állt a zászló. Érezhető, hogy extrém melegben jobb a gumikezelése a vörösöknek, így várakozással tekinthetnek a hétvégi futamra, ahol ismét ilyen időjárási körülmények várhatóak. Kimi Raikkönen egyenesen izgatott a Ferrari jövőjével kapcsolatban. „Nem látok okot arra, hogy miért ne (érhetnénk be a Mercedest). Máris nagy előrelépéseket tettünk és az év során továbbiak jönnek. Persze, mindenki fejlődni fog, így a többieken is múlik mit érünk el, de már látható, hogy jó irányba tartunk és jó dolgokat cselekszünk. Türelmesnek kell lennünk, időre van szükségünk, nem lehet csodát tenni egy nap alatt. Sebastian megmutatta, hogy győzhetünk, de ez sok dolgon múlik. Az egyik pálya jobban fekszik az egyik csapatnak, mint a másiknak, és a következő pálya már egy másik történet. Késznek kell lennünk arra, ha bármi történik velük, vagy a feltételek megváltoznak. Hiszem, hogy ott lehetünk és folyamatosan le is győzhetjük őket.” – szögezte le utalva a címvédő csapat pilótáira. 


A Mercedes bár nagy fölénnyel nyert Kínában Lewis Hamilton révén, mégsem ülhet karba tett kézzel. A Ferrari előretörése és későbbi térnyerése prognosztizálható, így már nem egyértelmű a két Mercedes pilóta csapaton belüli egyenlőségének fenntartása. Nico Rosberg panaszkodott is vasárnap, hogy szerinte szándékosan lassú tempójával Hamilton feltartotta őt. A német pilóta megelőzni nem tudta brit csapattársát, hiszen a próbálkozások során nagyon elkoptak volna az abroncsai, így viszont Vettel nagyon fel tudott zárkózni hozzá. Ha nem vigyáz Rosberg, egyszer csak azon kaphatja magát, hogy ő lesz a másodhegedűs a csapaton belül, révén Hamilton máris két győzelmet begyűjtött. 

A kínai futamot követően Fernando Alonso kijelentése okozott nagyobb derültséget. A nagyon magabiztos pilóta elmondta ugyanis, hogy már nem kell sokáig várni arra, hogy a versenyen lekörözött McLaren utolérje olyan riválisait, mint például a Ferrari. Kimi Raikkönen a verseny alatt többször is azt „kérte” a rádión, hogy tüntessék már el az útjából a lassú McLareneket. Megható a spanyol pilóta határozottsága, de ne feledjük el azt a tényt, hogy a wokingiakon kívül egyedül az abszolút sereghajtó Manor Ferrarinak nincs még egyetlen pontja sem az idei szezonban. Ami pedig a hétvégi futamot illeti, fontos tudni, hogy tavaly óta már ez is villanyfényes futam.

Az első Bahreini Nagydíjat 2004-ben rendezték meg, ennek örömére a tavalyi évtől esti futamot rendeznek a szahíri pályán. A versennyel kapcsolatos érdekesség még, hogy 2012-ben és 2013-ban is ugyanaz a három pilóta állt a dobogó ugyanazon három helyén. A sorrend: Sebastian Vettel, Kimi Raikkönen és Romain Grosjean. E három pilóta egyike sem állt ott viszont 2014-ben. Idén Sebastian Vettel személye a legbiztosabb a dobogón, hiszen a német pilóta az összes idei futamon az első három között ért célba.

A verseny és a pálya

Az 57-körös Bahreini Nagydíj április 19.-én, helyi idő szerint 18 órakor (Magyarországon 17 órakor) veszi kezdetét a szahíri pályán. A pálya hossza: 5,412 km, a teljes versenytáv 308,238 km. A pályán 15 kanyar és egy egyedülálló, 1,090 km hosszú célegyenes található. A körrekordot Pedro de la Rosa tartja (2005-ből), ideje 1 perc 31,447 másodperc. A pálya vonala hasonlít a szepangihoz, de az aszfalt Bahreinben sokkal puhább és kisebb tapadást biztosít. A csapatoknak új problémákkal kell a versenyhétvégén szembenézniük, így például azzal, hogy a pályát és környékét finom korallhomok takarja, de ahogy egyre több gumi kerül a pályára, úgy javul a tapadása. A homok zavart, akár a fedélzeti mechanika meghibásodását okozhatja működés közben.

A fékhűtés és az abroncskopás figyelemmel kísérése is kritikus lehet Bahreinben. 2014-ben Lewis Hamilton nyerte meg a futamot. A brit pilóta győztes ideje 1:39:42.743 volt. A második helyezett Nico Rosberg (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Sergio Perez (Force India) ért célba. 

(Forrás: Amber PR)