Autós hírek: Mexikó Rali, WRC: Ogier triplázásra készül Mexikóban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Három hét telt el a télies Svéd Rali óta, s a hétvégén nagy váltással a meleg-murvás Mexikó Rali következik a sorban. Bár nagy élmény volt a pilótáknak az első két havas futam, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel. Sebastien Ogier jó formában kezdte meg az idei szezont, hiszen az első két futamgyőzelem az ő nevéhez fűződik. Tavaly a Mexikó Ralin is a fiatal francia győzedelmeskedett, így ha csak a technika ördöge nem fog ki a volkswagenes pilótán, nem várható meglepetéseredmény a hétvégén.
A havas Monte-Carlo és Svéd Rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. Szokás szerint ez lesz az idei első murvás futam, amely igencsak megviseli majd az abroncsokat. A magas hőmérséklet pedig az autók motorját és a hajtásművét teszi próbára. A pénteki nap gyorsaságijai (beleértve a két maratoni szakaszt is) különösen kimerítőnek ígérkeznek, míg vasárnap a grandiózus Guanajuatito szakasz állítja a csapatokat nehéz feladat elé. Ez lesz a zsinórban jövő hat murvás rali közül az első, s a pilóták nem raliztak hasonló körülmények között a tavaly szeptemberi Ausztrál Rali óta.
Miközben a rali útvonala mindig változik egy kicsit, a sziklás-kavicsos terep, a magas hőmérséklet és a magasságbeli különbségek továbbra is megmaradnak, és nagy kihívást jelentenek a ralis csapatoknak, amelyek mindössze egy-két alkalommal látogatnak el az amerikai kontinensre egy szezon során.
Nagy kihívást jelentenek majd a murvás utak is. Különösen a Volkswagen autói (no meg Thierry Neuville Hyundai-ja) szenvedhetnek hátrányt a korai rajtjuk miatt. A murvás utakról ismert, hogy minél több autó megy végig rajtuk, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet.
Az elsőként rajtoló Sebastien Ogier ennek ellenére nagyon magabiztos a rali előtt. Ez nem is meglepő tudván, hogy az elmúlt két évben ő nyerte meg ezt a versenyt, s emellett ez az egyik kedvence is. „A szezon első két raliját megnyertem, s ez nagyon megnyugtató számomra. A nyomás így nem rajtam van, hanem a világbajnokságban mögöttem állókon.” – szögezte le a francia pilóta. „Pilótaként extra magabiztosságot ad, mikor olyan szoros csatát nyersz meg, mint amilyet Andreas Mikkelsennel és Thierry Neuville-lel vívtam Svédországban. Az elmúlt két Mexikó Rali megmutatta, hogy milyen kényelmesen érzem magam Mexikóban. Az elmúlt években a Volkswagen Polo R WRC nagyszerűen bírta a nagyon ritka magaslati levegőt Mexikóban. Most már csak várnunk kell egy kicsit ahhoz, hogy lássuk, ez igaz lesz-e 2015-ben is, és hogy az erős motorunk által kompenzálni tudjuk-e a korai rajtpozíciónkat.” – tette hozzá.
A rali
A rali csütörtök este veszi kezdetét a festői Guanajuato utcai szakasszal, amelyet a tévé is közvetít. A Mexikó Ralit még tavaly úgy alakították ki a szervezők, hogy nagyon kompakt legyen, s ugyanakkor a világbajnokság lehető leghosszabb gyorsasági szakaszai legyenek benne. Így négy gyorsasági szakasz hossza is meghaladja a 40 km-t, miközben a rali majd 40%-a gyorsasági szakaszokból áll. A 24 gyorsasági szakasz együttesen 395,21 km-t tesz ki, miközben a rali teljes hossza 994,23 km.
A rali központja és a szervizpark ezúttal is az ország ötödik legnagyobb városában, Leónban lesz berendezve, amely 400 km-re dél-nyugatra található Mexico Citytől.
A négy maratoni hosszúságú gyorsasági egyike a 44,13 km hosszúságú szakasz az El Chocolate, vagyis ’A Csokoládé’ névre hallgat. Ezen kétszer is végigmegy a mezőny a pénteki nap során (az ötödik és a kilencedik gyorsasági szakaszon). A rali legbrutálisabb gyorsasági szakasza (22.) ezúttal is a Guanajuatito lesz, a maga 55,82 km-ével, amelyet vasárnap teljesít a mezőny.
A világbajnokság állása a Svéd Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                               53 pont
2. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                                    30 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport                               30 pont
4. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                               19 pont
5. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                                  14 pont
6. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                                14 pont
7. Ott Tanak (EST)                             M-Sport WRT                                                12 pont
8. Hayden Paddon (NZL)                   Hyundai Motorsport                                    10 pont
9. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                                  10 pont
10. Dani Sordo (ESP)                         Hyundai Motorsport                                      8 pont
(Forrás: Amber PR)

Három hét telt el a télies Svéd Rali óta, s a hétvégén nagy váltással a meleg-murvás Mexikó Rali következik a sorban. Bár nagy élmény volt a pilótáknak az első két havas futam, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel. Sebastien Ogier jó formában kezdte meg az idei szezont, hiszen az első két futamgyőzelem az ő nevéhez fűződik. Tavaly a Mexikó Ralin is a fiatal francia győzedelmeskedett, így ha csak a technika ördöge nem fog ki a volkswagenes pilótán, nem várható meglepetéseredmény a hétvégén. 

A havas Monte-Carlo és Svéd Rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. Szokás szerint ez lesz az idei első murvás futam, amely igencsak megviseli majd az abroncsokat. A magas hőmérséklet pedig az autók motorját és a hajtásművét teszi próbára. A pénteki nap gyorsaságijai (beleértve a két maratoni szakaszt is) különösen kimerítőnek ígérkeznek, míg vasárnap a grandiózus Guanajuatito szakasz állítja a csapatokat nehéz feladat elé.

Ez lesz a zsinórban jövő hat murvás rali közül az első, s a pilóták nem raliztak hasonló körülmények között a tavaly szeptemberi Ausztrál Rali óta. Miközben a rali útvonala mindig változik egy kicsit, a sziklás-kavicsos terep, a magas hőmérséklet és a magasságbeli különbségek továbbra is megmaradnak, és nagy kihívást jelentenek a ralis csapatoknak, amelyek mindössze egy-két alkalommal látogatnak el az amerikai kontinensre egy szezon során. 

Nagy kihívást jelentenek majd a murvás utak is. Különösen a Volkswagen autói (no meg Thierry Neuville Hyundai-ja) szenvedhetnek hátrányt a korai rajtjuk miatt. A murvás utakról ismert, hogy minél több autó megy végig rajtuk, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. Az elsőként rajtoló Sebastien Ogier ennek ellenére nagyon magabiztos a rali előtt.

Ez nem is meglepő tudván, hogy az elmúlt két évben ő nyerte meg ezt a versenyt, s emellett ez az egyik kedvence is. „A szezon első két raliját megnyertem, s ez nagyon megnyugtató számomra. A nyomás így nem rajtam van, hanem a világbajnokságban mögöttem állókon.” – szögezte le a francia pilóta. „Pilótaként extra magabiztosságot ad, mikor olyan szoros csatát nyersz meg, mint amilyet Andreas Mikkelsennel és Thierry Neuville-lel vívtam Svédországban.

Az elmúlt két Mexikó Rali megmutatta, hogy milyen kényelmesen érzem magam Mexikóban. Az elmúlt években a Volkswagen Polo R WRC nagyszerűen bírta a nagyon ritka magaslati levegőt Mexikóban. Most már csak várnunk kell egy kicsit ahhoz, hogy lássuk, ez igaz lesz-e 2015-ben is, és hogy az erős motorunk által kompenzálni tudjuk-e a korai rajtpozíciónkat.” – tette hozzá. 

A rali

A rali csütörtök este veszi kezdetét a festői Guanajuato utcai szakasszal, amelyet a tévé is közvetít. A Mexikó Ralit még tavaly úgy alakították ki a szervezők, hogy nagyon kompakt legyen, s ugyanakkor a világbajnokság lehető leghosszabb gyorsasági szakaszai legyenek benne. Így négy gyorsasági szakasz hossza is meghaladja a 40 km-t, miközben a rali majd 40%-a gyorsasági szakaszokból áll. A 24 gyorsasági szakasz együttesen 395,21 km-t tesz ki, miközben a rali teljes hossza 994,23 km. A rali központja és a szervizpark ezúttal is az ország ötödik legnagyobb városában, Leónban lesz berendezve, amely 400 km-re dél-nyugatra található Mexico Citytől. 

A négy maratoni hosszúságú gyorsasági egyike a 44,13 km hosszúságú szakasz az El Chocolate, vagyis ’A Csokoládé’ névre hallgat. Ezen kétszer is végigmegy a mezőny a pénteki nap során (az ötödik és a kilencedik gyorsasági szakaszon). A rali legbrutálisabb gyorsasági szakasza (22.) ezúttal is a Guanajuatito lesz, a maga 55,82 km-ével, amelyet vasárnap teljesít a mezőny. A világbajnokság állása a Svéd Rali után:

Pilóták 

1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                               53 pont
2. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai Motorsport                                    30 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport                               30 pont
4. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                               19 pont
5. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                                  14 pont
6. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                                14 pont
7. Ott Tanak (EST)                             M-Sport WRT                                                12 pont
8. Hayden Paddon (NZL)                   Hyundai Motorsport                                    10 pont
9. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                                  10 pont
10. Dani Sordo (ESP)                         Hyundai Motorsport                                      8 pont 

(Forrás: Amber PR)