Autós hírek: Monte-Carlo Rali, WRC: Ogier ismét szuper formában


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Sebastien Ogier ismét át tudta menekíteni az előző évi győztes formáját a következő, ezúttal 2015-ös, szezonra, s hazainak számító versenyén megszerezte a győzelmet. A nagy konkurensnek beharangozott Sebastien Loeb csak a nyolcadik lett. A dobogó további két fokára a Volkswagen másik két pilótája, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen állhatott fel. Nem is lehet elégedettebb a német gyártó. Teljes dobogós sikert könyvelhet el mindjárt a szezon legelső versenyén.
Az idei Monte-Carlo Ralin is szinte minden időjárási körülménnyel találkozhattak a résztvevők, így elmondhatjuk, hogy a legsokoldalúbb pilóta nyert idén is. A bajnokok közti nagy csata még pénteken lezajlott és el is dőlt Ogier javára. A kilencszeres ralis világbajnok Sebastien Loeb sok időt kihagyott, hiszen a WTCC-ben erősíti a Citroen csapatát. Az, hogy ennek tudható-e be nyolcadik helye nem tudni, de az biztos, hogy nem tett jót, hogy a pénteki utolsó gyorsasági szakaszon megsérült autójának bal hátsó felfüggesztése.
Ogier még a hetedik gyorsasági szakaszon az élre állt, s viszonylag könnyen vehette a szombati és vasárnapi szakaszokat, míg végül egy percen belüli különbséggel nyerte a ralit. „A Monte-Carlóban szerzett győzelem sokat jelent, főleg nekem. Nagyon közel van a szülővárosomhoz, s emellett ez a szezon első ralija. Nagy kihívás, de az elégedettség még nagyobb, mikor sikerül megnyerni. A körülmények idén nagyon trükkösek voltak, de itt volt a lehető legjobb a rali körülötti légkör. Varázslatos volt.”
Jari-Matti Latvalának láthatóan idén is be kell érnie a második hellyel. A finn pilóta úgy nyilatkozott, hogy ez az eredmény is több annál, mint amit várt. A negyedik vagy ötödik helyet célozta meg, az eredmény elérésében sokat köszönhet csapatának. Mikkelsen harmadik helyével olyat ért el a Volkswagen, amely utoljára 2003-ban sikerült a Citroennek. Akkor állhatott fel ugyanis utoljára a monacói dobogó mindhárom fokára azonos csapat pilótája.
A negyedik helyen 2014 után ismét Mads Östberg ért célba a Citroennel. Őt Thierry Neuville és Dani Sordo követi a Hyundai-jal az ötödik és hatodik helyen.
Az M-Sport pilótája, Elfyn Evans a hetedik helyen ért célba Fordjával. A walesi pilóta nem volt túl szerencsés. Még szombat délután két helyet vesztett, miután nekicsapta autóját a falnak, amelynek következtében megsérült autójának felfüggesztése. „Sokkal erősebbek voltunk, mint tavaly, és jó tempóban hajtottunk. A következetességünkön van még mit dolgozni és persze okosabbnak kell lennünk.” – jelentette ki a fiatal fordos.
Sebastien Loeb úgy lett nyolcadik, hogy kiesését követően a Rally2 szabályainak megfelelően folytatta a versenyt és letolta a Ford privát indulóját, a cseh Prokopot a kilencedik helyre az utolsó előtti gyorsasági szakaszon. Kris Meeke zárja az első tíz sorát. Loebhöz hasonlóan ő is kiesett pénteken, de vasárnapra összeszedte magát és még a Power Stage győzelmet és az azért járó értékes pontokat is zsebre tehette.
A WRC2 győztes Stephane Lefebvre a tizenkettedik helyre kormányozta célba Citroenjét.
Robert Kubica idén sem hazudtolta meg magát, s a tavalyi évhez hasonlóan ismét egy kieséssel kezdte meg a szezont. 2014-ben azonban csak a verseny felééig jutott el a volt Forma-1-es pilóta. Most Kubica az utolsó előtti szakaszon esett ki, önhibáján kívül, mikor is autójának a fékpedálja bemondta az unalmast.
A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2015. február 12-15. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak. A skandináv ralin a tavalyi szezonban bejött a papírforma. Az első négy helyen ugyanis skandináv származású pilóta kormányozta célba autóját, bizonyítva, hogy nekik igencsak fekszik ez a havas rali. A Volkswagennek akkor nem francia sztárpilótája, hanem Latvala révén sikerült győznie. A második helyen szintén VW-es versenyző, Andreas Mikkelsen ért célba. A bronzérmes helyezés Mads Östberggé (Citroen) lett.
2015-ös Monte-Carlo Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Polo              3:36:40,2
2. Jari-Matti Latvala (FIN)           Volkswagen Polo              3:37:38,2
3. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Polo              3:38:52,5
4. Mads Östberg (NOR)              Citroën DS3                     3:39:23,8
5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                      3:39:52,3
6. Dani Sordo (ESP)                   Hyundai I20                      3:39:53,1
7. Elfyn Evans (GBR)                 Ford Fiesta RS                 3:42:03,9
8. Sebastien Loeb (FRA)             Citroën DS3                     3:45:14,9
9. Martin Prokop (CZE)               Ford Fiesta RS                 3:46:35,0
10. Kris Meeke (GBR)                Citroën DS3                     3:47:35,8
(Forrás: Amber PR)

Sebastien Ogier ismét át tudta menekíteni az előző évi győztes formáját a következő, ezúttal 2015-ös, szezonra, s hazainak számító versenyén megszerezte a győzelmet. A nagy konkurensnek beharangozott Sebastien Loeb csak a nyolcadik lett. A dobogó további két fokára a Volkswagen másik két pilótája, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen állhatott fel. Nem is lehet elégedettebb a német gyártó. Teljes dobogós sikert könyvelhet el mindjárt a szezon legelső versenyén.


Az idei Monte-Carlo Ralin is szinte minden időjárási körülménnyel találkozhattak a résztvevők, így elmondhatjuk, hogy a legsokoldalúbb pilóta nyert idén is. A bajnokok közti nagy csata még pénteken lezajlott és el is dőlt Ogier javára. A kilencszeres ralis világbajnok Sebastien Loeb sok időt kihagyott, hiszen a WTCC-ben erősíti a Citroen csapatát. Az, hogy ennek tudható-e be nyolcadik helye nem tudni, de az biztos, hogy nem tett jót, hogy a pénteki utolsó gyorsasági szakaszon megsérült autójának bal hátsó felfüggesztése.


Ogier még a hetedik gyorsasági szakaszon az élre állt, s viszonylag könnyen vehette a szombati és vasárnapi szakaszokat, míg végül egy percen belüli különbséggel nyerte a ralit. „A Monte-Carlóban szerzett győzelem sokat jelent, főleg nekem. Nagyon közel van a szülővárosomhoz, s emellett ez a szezon első ralija. Nagy kihívás, de az elégedettség még nagyobb, mikor sikerül megnyerni. A körülmények idén nagyon trükkösek voltak, de itt volt a lehető legjobb a rali körülötti légkör. Varázslatos volt.”


Jari-Matti Latvalának láthatóan idén is be kell érnie a második hellyel. A finn pilóta úgy nyilatkozott, hogy ez az eredmény is több annál, mint amit várt. A negyedik vagy ötödik helyet célozta meg, az eredmény elérésében sokat köszönhet csapatának. Mikkelsen harmadik helyével olyat ért el a Volkswagen, amely utoljára 2003-ban sikerült a Citroennek. Akkor állhatott fel ugyanis utoljára a monacói dobogó mindhárom fokára azonos csapat pilótája.


A negyedik helyen 2014 után ismét Mads Östberg ért célba a Citroennel. Őt Thierry Neuville és Dani Sordo követi a Hyundai-jal az ötödik és hatodik helyen.


Az M-Sport pilótája, Elfyn Evans a hetedik helyen ért célba Fordjával. A walesi pilóta nem volt túl szerencsés. Még szombat délután két helyet vesztett, miután nekicsapta autóját a falnak, amelynek következtében megsérült autójának felfüggesztése. „Sokkal erősebbek voltunk, mint tavaly, és jó tempóban hajtottunk. A következetességünkön van még mit dolgozni és persze okosabbnak kell lennünk.” – jelentette ki a fiatal fordos.


Sebastien Loeb úgy lett nyolcadik, hogy kiesését követően a Rally2 szabályainak megfelelően folytatta a versenyt és letolta a Ford privát indulóját, a cseh Prokopot a kilencedik helyre az utolsó előtti gyorsasági szakaszon. Kris Meeke zárja az első tíz sorát. Loebhöz hasonlóan ő is kiesett pénteken, de vasárnapra összeszedte magát és még a Power Stage győzelmet és az azért járó értékes pontokat is zsebre tehette.

A WRC2 győztes Stephane Lefebvre a tizenkettedik helyre kormányozta célba Citroenjét.

Robert Kubica idén sem hazudtolta meg magát, s a tavalyi évhez hasonlóan ismét egy kieséssel kezdte meg a szezont. 2014-ben azonban csak a verseny felééig jutott el a volt Forma-1-es pilóta. Most Kubica az utolsó előtti szakaszon esett ki, önhibáján kívül, mikor is autójának a fékpedálja bemondta az unalmast.


A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2015. február 12-15. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak. A skandináv ralin a tavalyi szezonban bejött a papírforma. Az első négy helyen ugyanis skandináv származású pilóta kormányozta célba autóját, bizonyítva, hogy nekik igencsak fekszik ez a havas rali. A Volkswagennek akkor nem francia sztárpilótája, hanem Latvala révén sikerült győznie. A második helyen szintén VW-es versenyző, Andreas Mikkelsen ért célba. A bronzérmes helyezés Mads Östberggé (Citroen) lett. 

2015-ös Monte-Carlo Rali eredménye

1. Sebastien Ogier (FRA)            Volkswagen Polo              3:36:40,2
2. Jari-Matti Latvala (FIN)           Volkswagen Polo              3:37:38,2
3. Andreas Mikkelsen (NOR)       Volkswagen Polo              3:38:52,5
4. Mads Östberg (NOR)              Citroën DS3                     3:39:23,8
5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                      3:39:52,3
6. Dani Sordo (ESP)                   Hyundai I20                      3:39:53,1
7. Elfyn Evans (GBR)                 Ford Fiesta RS                 3:42:03,9
8. Sebastien Loeb (FRA)             Citroën DS3                     3:45:14,9
9. Martin Prokop (CZE)               Ford Fiesta RS                 3:46:35,0
10. Kris Meeke (GBR)                Citroën DS3                     3:47:35,8  (Forrás: Amber PR)