Autós hírek: F1-es Brazil Nagydíj, Sao Paulo: Brazília, te csodás…


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Alig egy héttel az USA Nagydíj után délebbre költözik a Forma-1-es cirkusz a Brazil Nagydíj helyszínére, Sao Paulóba, a szezon utolsó előtti futamára. Nem pihenhetnek a csapatok ebben a hosszú szezonban, s az eddig tradicionálisan szezonzáró versenyen, Brazíliában mérkőznek meg egymással mielőtt Ázsiába utaznának az utolsó mindent eldöntő versenyre.
Nagyot fordult a világ egy év alatt. Míg tavaly ilyenkor nagyban Sebastian Vettel dominanciájáról és világbajnoki címéről szólt minden, addig idén a Mercedes pilótái jelentik a fő témaforrást. Lewis Hamilton megnyerte az USA Nagydíjat, s ezzel akkora előnyre tett szert, hogy még a duplapontos Abu-Dzabi Nagydíj mellett is ő várható az egyéni világbajnokság élére. Nico Rosberg úgy tűnik elvesztette csatáját csapattársával szemben, s ezzel az esélyt is arra, hogy egy nagyon jól teljesítő csapattal megszerezze első világbajnoki címét. Fiatal még a német, de a sors kiszámíthatatlan, ki tudja lesz-e még ilyen esélye.
Idén várhatóan teljesen másként alakul a brazil futam vége, mint 2013-ban. Akkor ugyanis Sebastian Vettel megnyerte a Brazil Nagydíjat, amellyel a német pilóta zsinórban kilencedik, szezonbeli tizenharmadik győzelmét gyűjtötte be az Interlagos pályán. A Forma-1-től búcsúzó Mark Webber lett a második, míg a bronzérmes helyen a ferraris Fernando Alonsót köszönthettük. Felipe Massának nem sikerült dobogós helyen zárnia utolsó ferraris versenyét. A brazil pilóta hazai versenyén a hetedik helyet szerezte meg.
Az időjárás sokszor döntő szerepet játszik a Brazil Nagydíjak történetében. 2012-ben szokásához híven az időjárás meghatározó tényező volt a verseny végkimenetelében. A hol esős, hol száraz időjárás ugyanis alaposan megkeverte a kártyákat. Így még olyan is megtörténhetett, hogy a versenyt sokáig váratlanul Nico Hülkenberg vezette. Tavaly tiszta, száraz időjárás fogadta a mezőnyt. S mi lesz idén? A jelenlegi állás szerint záporok, zivatarok várhatók, különösen az időmérő edzés napjára, szombatra jeleznek nagy esőzést az időjósok.
Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak nem lesz könnyű dolguk itt sem, hiszen az austini pálya után az Interlagoson is az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók, amely nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. A pilóták ezért az egymás utáni két verseny előtt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban igencsak nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk, ugyanis az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.
Nem meglepetésre ezen a hétvégén is Lewis Hamilton várható a dobogó tetejére. Bár nagy előnnyel vezeti az egyéni ponttáblát, a brit pilóta nem lehet teljesen nyugodt világbajnoki címét illetően egészen az Abu-Dzabi szezonzáró futamig.
Válságban a Forma-1
Az USA Nagydíjon a Caterham és a Marussia nem indította el az autóit és Brazíliában sem fogja. A Forma-1 krízisponthoz érkezett. Bernie Ecclestone különféle tervekkel próbálja kezelni ez a nehéz helyzetet. A még mezőnyben lévő kiscsapatok képviselői leültek vele tárgyalni Austinban, s kérték, gondolja át a pénzek újraelosztását. Mint ismeretes az eredmények és presztízsértékük alapján a nagyobb csapatok jóval több pénzt raknak zsebre, mint a kicsik a Forma-1-be áramló pénzekből. A kis csapatok ezen szeretnének változtatni. Az éllovas nagy csapatok viszont hangot adtak nemtetszésüknek. Christian Horner Red Bull főnök egyenesen azt mondta, hogy a csapatok azért vannak a Forma-1-ben, hogy versenyezzenek, nem pedig azért, hogy egymást szponzorálják. A nagyok sem akarnak lemondani a kereskedelmi jogokból származó bevételeikből a kicsik javára. Más, alternatív megoldást kell találni a helyzet megoldására, ami korántsem tűnik egyszerűnek.
A verseny és a pálya
A brazil versenypálya majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a betoncsíkot, de az valahogy még így is huplis marat.
Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagy más szóval vízencsúszás.
Az 71-körös Brazil Nagydíj november 9.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 17 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 11,473 másodperccel Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből.
(Forrás: Amber PR)

Alig egy héttel az USA Nagydíj után délebbre költözik a Forma-1-es cirkusz a Brazil Nagydíj helyszínére, Sao Paulóba, a szezon utolsó előtti futamára. Nem pihenhetnek a csapatok ebben a hosszú szezonban, s az eddig tradicionálisan szezonzáró versenyen, Brazíliában mérkőznek meg egymással mielőtt Ázsiába utaznának az utolsó mindent eldöntő versenyre.

Nagyot fordult a világ egy év alatt. Míg tavaly ilyenkor nagyban Sebastian Vettel dominanciájáról és világbajnoki címéről szólt minden, addig idén a Mercedes pilótái jelentik a fő témaforrást. Lewis Hamilton megnyerte az USA Nagydíjat, s ezzel akkora előnyre tett szert, hogy még a duplapontos Abu-Dzabi Nagydíj mellett is ő várható az egyéni világbajnokság élére. Nico Rosberg úgy tűnik elvesztette csatáját csapattársával szemben, s ezzel az esélyt is arra, hogy egy nagyon jól teljesítő csapattal megszerezze első világbajnoki címét. Fiatal még a német, de a sors kiszámíthatatlan, ki tudja lesz-e még ilyen esélye.

Idén várhatóan teljesen másként alakul a brazil futam vége, mint 2013-ban. Akkor ugyanis Sebastian Vettel megnyerte a Brazil Nagydíjat, amellyel a német pilóta zsinórban kilencedik, szezonbeli tizenharmadik győzelmét gyűjtötte be az Interlagos pályán. A Forma-1-től búcsúzó Mark Webber lett a második, míg a bronzérmes helyen a ferraris Fernando Alonsót köszönthettük. Felipe Massának nem sikerült dobogós helyen zárnia utolsó ferraris versenyét. A brazil pilóta hazai versenyén a hetedik helyet szerezte meg.

Az időjárás sokszor döntő szerepet játszik a Brazil Nagydíjak történetében. 2012-ben szokásához híven az időjárás meghatározó tényező volt a verseny végkimenetelében. A hol esős, hol száraz időjárás ugyanis alaposan megkeverte a kártyákat. Így még olyan is megtörténhetett, hogy a versenyt sokáig váratlanul Nico Hülkenberg vezette. Tavaly tiszta, száraz időjárás fogadta a mezőnyt. S mi lesz idén? A jelenlegi állás szerint záporok, zivatarok várhatók, különösen az időmérő edzés napjára, szombatra jeleznek nagy esőzést az időjósok.
Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak nem lesz könnyű dolguk itt sem, hiszen az austini pálya után az Interlagoson is az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók, amely nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. A pilóták ezért az egymás utáni két verseny előtt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban igencsak nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk, ugyanis az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont az autóknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez. Nem meglepetésre ezen a hétvégén is Lewis Hamilton várható a dobogó tetejére. Bár nagy előnnyel vezeti az egyéni ponttáblát, a brit pilóta nem lehet teljesen nyugodt világbajnoki címét illetően egészen az Abu-Dzabi szezonzáró futamig.

Válságban a Forma-1

Az USA Nagydíjon a Caterham és a Marussia nem indította el az autóit és Brazíliában sem fogja. A Forma-1 krízisponthoz érkezett. Bernie Ecclestone különféle tervekkel próbálja kezelni ez a nehéz helyzetet. A még mezőnyben lévő kiscsapatok képviselői leültek vele tárgyalni Austinban, s kérték, gondolja át a pénzek újraelosztását. Mint ismeretes az eredmények és presztízsértékük alapján a nagyobb csapatok jóval több pénzt raknak zsebre, mint a kicsik a Forma-1-be áramló pénzekből. A kis csapatok ezen szeretnének változtatni. Az éllovas nagy csapatok viszont hangot adtak nemtetszésüknek. Christian Horner Red Bull főnök egyenesen azt mondta, hogy a csapatok azért vannak a Forma-1-ben, hogy versenyezzenek, nem pedig azért, hogy egymást szponzorálják. A nagyok sem akarnak lemondani a kereskedelmi jogokból származó bevételeikből a kicsik javára. Más, alternatív megoldást kell találni a helyzet megoldására, ami korántsem tűnik egyszerűnek.

A verseny és a pálya

A brazil versenypálya majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák. A szervezőket az évek során sok kritika érte az interlagos pálya buckái miatt, s emiatt sokszor újraaszfaltozták a betoncsíkot, de az valahogy még így is huplis marat.

Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból és egyenesekből áll. Az első sikán, a híres ’Senna S’ kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az ún. aquaplaning, vagy más szóval vízencsúszás.

Az 71-körös Brazil Nagydíj november 9.-én helyi idő szerint 14 órakor (nálunk 17 órakor) veszi kezdetét az Interlagos pályán. A pálya hossza: 4,309 km, a teljes versenytáv 305,909 km. A pályarekordot 1 perc 11,473 másodperccel Juan-Pablo Montoya tartja 2004-ből. 

(Forrás: Amber PR)