Autós hírek: F1-es Szingapúri Nagydíj, Marina Bay: Fordított ritmusban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Két hete Monzában befejeződött a Forma-1-es szezon európai része, s a most hétvégi futammal kezdődik az Európán kívüli futamok sora. A sort a Szingapúri Nagydíj nyitja, amely villanyfényes futam lesz. Ez a verseny 2008-ban került be a versenynaptárba, így ez lesz a hetedik éve a Forma-1-es debütálása óta. Sok új helyszín kapott azóta bemutatkozási lehetőséget, de ez az utcai futam még most is különlegesnek nevezhető. Haladva a kor elvárásaival, vagyis azzal, hogy az európai nézők a szokásos kora délutáni időben nézhessék meg a versenyt, esti rajttal lámpafénynél köröznek az autók. Ez volt az első lámpafényes futam a versenynaptárban, de az idei évtől már Bahreinben is sötétben ért véget a futam.
Miközben a Forma-1 bölcsőjének is nevezhető Európában a rajongók kiélvezhetik ennek az igazán extra futamnak minden előnyét, addig a helyszínen lévő versenyzők számára igencsak megterhelő az esti versenyzés. Felborul ugyanis a bioritmusuk. Az esti kezdés miatt nappal kell aludniuk a pilótáknak, hogy este fitten álljanak rajthoz. A Marina-öbölben kialakított utcai pálya nehezebben vezethető, mint egy épített pálya. Helyenként elég buckás és Monacóhoz hasonlítva egy kör sokkal hosszabb, mint ott. Fizikálisan is felkészültnek kell lenniük a pilótáknak, hiszen a magas hőmérséklet és a páratartalom sokat kivesz belőlük. A legnagyobb félelmet azonban az erre a térségre jellemző hirtelen jövő viharos eső okozza. Szerencsére eddig ilyesmivel még nem kellett szembenéznie a mezőnynek verseny közben, de mint mindig ezúttal is jósolnak a hétvégére zivatarokat.
A szingapúri futam hat éve alatt összesen három pilótának sikerült hazavinnie innen a győztes trófeát: Fernando Alonsónak, Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek. Idén mások az erőviszonyok, mint tavaly. E hármasból ezúttal nem Alonsónak, hanem Sebastian Vettelnek a legkisebb az esélye a győzelemre, a Mercedes pilótájának, Lewis Hamiltonnak pedig a legnagyobb. Bizton kijelenthetjük, hogy ezúttal is a Mercedes berkein belülről kerül majd ki a győztes. 2013-ban ilyenkor még felemás eredményekkel „büszkélkedhetett” a német csapat, idén viszont mindennél dominánsabb teljesítményt nyújt. Míg 2012-ben ilyenkor ötödik, tavaly pedig harmadik helyen állt a konstruktőrök között, addig most magasan az első.
A szingapúri pálya ráadásul még fekszik is a német csapatnak. Ez egy utcai pálya, s a karakterisztikáját tekintve nagyon hasonlít Monacóra és a Hungaroringre. Mivel Monacóban Nico Rosberg, a Hungaroringen pedig Daniel Ricciardóé volt az első hely, így elméletileg a Mercedes mellett még a Red Bull pilótája is labdába rúghat a hétvégén. Fernando Alonso lesz a futam sötét lova, hiszen az ezen a pálya hagyományosan jól teljesítő ferraris pilótára nem tudni milyen hatással voltak az elmúlt idők történései a maranellói csapaton belül. Felröppentek hírek, mely szerint 2015-ben Vettellel helyet cserél, de a spanyol pilóta mindent tagad.
S hogy mi történt a tavalyi futamon? 2012 után 2013-ban is Sebastian Vettel nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat. A verseny nem jeleskedett izgalmas események tömegében, ez azonban nem zavartatta a Red Bull éllovasát abban, hogy domináns győzelmével gőzhengerként haladjon negyedik világbajnoki címe felé. A második helyen a Ferrarival versenyző Fernando Alonso ért célba, a bronzérmes helyezés pedig Kimi Raikkönené lett.
A verseny és a pálya
A szingapúri pálya egy utcai pálya 23 kanyarral. Itt az óramutató járásával ellenkező irányba halad a verseny. Mivel sok az első és második sebességfokozatú kanyar, így az átlagsebesség csak 175 km/óra körül várható, amely a monacói futamhoz teszi hasonlóvá. Ebből kifolyólag maximális aerodinamikai tapadással haladnak majd az autók. A szervezők változtattak a pályán szinte minden évben, így változott néhány kanyar annak érdekében, hogy megkönnyítsék az előzést és helyenként újraaszfaltozták a pályát, hogy eltűntessék a bukkanók egy részét (amelyek idén is várhatóan nagy fejfájást okoznak majd). A biztonság érdekében a problémás tízes kanyart is lassabbra építették.
A Pirelli a lágy és a szuperlágy abroncsokat viszi Szingapúrba. Amint lemegy a nap, a pálya hőmérséklete 30°C-on stagnál. Ez nem számít melegnek, mégis általában túlmelegednek a gumik az aszfalton, ugyanis nagy igénybevételnek vannak kitéve a kanyarokban. A kevés egyenes rész pedig nem teszi lehetővé az abroncsok kellő hűtését. Ez érdekes fordulatokat eredményezhet.
A 61-körös Szingapúri Nagydíj szeptember 21.-én helyi idő szerint 20 órakor veszi kezdetét (Európában, így nálunk is 14 órakor). A pálya hossza: 5.065 km, a teljes versenytáv 308.828 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja 2013-ból. A német pilóta ideje 1 perc 48,574 másodperc.
(Forrás: Amber PR)

Két hete Monzában befejeződött a Forma-1-es szezon európai része, s a most hétvégi futammal kezdődik az Európán kívüli futamok sora. A sort a Szingapúri Nagydíj nyitja, amely villanyfényes futam lesz. Ez a verseny 2008-ban került be a versenynaptárba, így ez lesz a hetedik éve a Forma-1-es debütálása óta. Sok új helyszín kapott azóta bemutatkozási lehetőséget, de ez az utcai futam még most is különlegesnek nevezhető. Haladva a kor elvárásaival, vagyis azzal, hogy az európai nézők a szokásos kora délutáni időben nézhessék meg a versenyt, esti rajttal lámpafénynél köröznek az autók. Ez volt az első lámpafényes futam a versenynaptárban, de az idei évtől már Bahreinben is sötétben ért véget a futam.

Miközben a Forma-1 bölcsőjének is nevezhető Európában a rajongók kiélvezhetik ennek az igazán extra futamnak minden előnyét, addig a helyszínen lévő versenyzők számára igencsak megterhelő az esti versenyzés. Felborul ugyanis a bioritmusuk. Az esti kezdés miatt nappal kell aludniuk a pilótáknak, hogy este fitten álljanak rajthoz. A Marina-öbölben kialakított utcai pálya nehezebben vezethető, mint egy épített pálya. Helyenként elég buckás és Monacóhoz hasonlítva egy kör sokkal hosszabb, mint ott. Fizikálisan is felkészültnek kell lenniük a pilótáknak, hiszen a magas hőmérséklet és a páratartalom sokat kivesz belőlük. A legnagyobb félelmet azonban az erre a térségre jellemző hirtelen jövő viharos eső okozza. Szerencsére eddig ilyesmivel még nem kellett szembenéznie a mezőnynek verseny közben, de mint mindig ezúttal is jósolnak a hétvégére zivatarokat.

A szingapúri futam hat éve alatt összesen három pilótának sikerült hazavinnie innen a győztes trófeát: Fernando Alonsónak, Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek. Idén mások az erőviszonyok, mint tavaly. E hármasból ezúttal nem Alonsónak, hanem Sebastian Vettelnek a legkisebb az esélye a győzelemre, a Mercedes pilótájának, Lewis Hamiltonnak pedig a legnagyobb. Bizton kijelenthetjük, hogy ezúttal is a Mercedes berkein belülről kerül majd ki a győztes. 2013-ban ilyenkor még felemás eredményekkel „büszkélkedhetett” a német csapat, idén viszont mindennél dominánsabb teljesítményt nyújt. Míg 2012-ben ilyenkor ötödik, tavaly pedig harmadik helyen állt a konstruktőrök között, addig most magasan az első.

A szingapúri pálya ráadásul még fekszik is a német csapatnak. Ez egy utcai pálya, s a karakterisztikáját tekintve nagyon hasonlít Monacóra és a Hungaroringre. Mivel Monacóban Nico Rosberg, a Hungaroringen pedig Daniel Ricciardóé volt az első hely, így elméletileg a Mercedes mellett még a Red Bull pilótája is labdába rúghat a hétvégén. Fernando Alonso lesz a futam sötét lova, hiszen az ezen a pálya hagyományosan jól teljesítő ferraris pilótára nem tudni milyen hatással voltak az elmúlt idők történései a maranellói csapaton belül. Felröppentek hírek, mely szerint 2015-ben Vettellel helyet cserél, de a spanyol pilóta mindent tagad.

S hogy mi történt a tavalyi futamon? 2012 után 2013-ban is Sebastian Vettel nyerte meg a Szingapúri Nagydíjat. A verseny nem jeleskedett izgalmas események tömegében, ez azonban nem zavartatta a Red Bull éllovasát abban, hogy domináns győzelmével gőzhengerként haladjon negyedik világbajnoki címe felé. A második helyen a Ferrarival versenyző Fernando Alonso ért célba, a bronzérmes helyezés pedig Kimi Raikkönené lett. 

A verseny és a pálya

A szingapúri pálya egy utcai pálya 23 kanyarral. Itt az óramutató járásával ellenkező irányba halad a verseny. Mivel sok az első és második sebességfokozatú kanyar, így az átlagsebesség csak 175 km/óra körül várható, amely a monacói futamhoz teszi hasonlóvá. Ebből kifolyólag maximális aerodinamikai tapadással haladnak majd az autók. A szervezők változtattak a pályán szinte minden évben, így változott néhány kanyar annak érdekében, hogy megkönnyítsék az előzést és helyenként újraaszfaltozták a pályát, hogy eltűntessék a bukkanók egy részét (amelyek idén is várhatóan nagy fejfájást okoznak majd). A biztonság érdekében a problémás tízes kanyart is lassabbra építették.
A Pirelli a lágy és a szuperlágy abroncsokat viszi Szingapúrba. Amint lemegy a nap, a pálya hőmérséklete 30°C-on stagnál. Ez nem számít melegnek, mégis általában túlmelegednek a gumik az aszfalton, ugyanis nagy igénybevételnek vannak kitéve a kanyarokban. A kevés egyenes rész pedig nem teszi lehetővé az abroncsok kellő hűtését. Ez érdekes fordulatokat eredményezhet. 

A 61-körös Szingapúri Nagydíj szeptember 21.-én helyi idő szerint 20 órakor veszi kezdetét (Európában, így nálunk is 14 órakor). A pálya hossza: 5.065 km, a teljes versenytáv 308.828 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja 2013-ból. A német pilóta ideje 1 perc 48,574 másodperc. 

(Forrás: Amber PR)