Autós hírek: Rali Világbajnokság, WRC, Ausztrál Rali: Címvédés távol Európától


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Három hét telt el az aszfaltos Német Rali után, s a hétvégén az idei év utolsó tengerentúli futama, a murvás Ausztrál Rali következik. Ez a verseny egy év kihagyás után tavaly ismét bekerült a Rali Világbajnokság versenynaptárába, amelynek sokan örülnek, hiszen ezt a helyszínt mindenki kedveli; és nagyon várja, bár nagyon messzire kell érte repülni. Itt végre nagy eséllyel megvédi konstruktőri világbajnoki címét a Volkswagen.
Az Ausztrál Rali a világbajnokság egyik leggyorsabb versenye, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy gyakori ezen a ralin az akár 107 km/órás átlagsebesség is. A versenyt először 1988-ban rendezték meg, s egy évvel később már világbajnoki rali futam lett. A verseny nagy ásza sokáig a legendás ralipilóta, Juha Kankkunen volt, aki zsinórban háromszor győzött a kenguruk földjén. Ez a siker később két másik finn raliversenyzőnek, Marcus Grönholmnak és Mikko Hirvonennek is kijutott.
A Rali Világbajnokságban domináns szerepet játszó Volkswagennek nem sikerült a bravúr Németországban, nem nyerte meg a hazai raliját és nem lett még világbajnok. Két pilótája, Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala azonban még mindig a fő esélyesei az egyéni világbajnoki címnek. Bár Ogier mutat jobb teljesítményt az idei évben, azért Latvala is fel-felér a dobogó tetejére néhány futamon. A német csapat az Ausztrál Ralit megelőzően bejelentette, hogy nem lesz csapatutasítás érvényben a távoli kontinensen, pilótái szabadon versenyezhetnek. Mivel a Volkswagennek több mint kétszer annyi pontja van, mint az utána következő Citroennek, nem meglepő, hogy hagyják versenyzőiket megvívni az elsőségért.
25 év után ismét!
A Volkswagennek mindössze öt pontra lesz szüksége ahhoz, hogy megszerezze a konstruktőri világbajnoki címet Ausztráliában. Tavaly ezen a ralin rendkívül domináns teljesítményt nyújtott a csapat és annak francia pilótája, Sebastien Ogier. 2013-ban csak balszerencséjének köszönhetően nem lett ezen a futamon világbajnok, pedig megérdemelte volna. A 22 gyorsasági szakaszból ugyanis 19-et ő nyert meg. Ezt látván nagyon nagy esélye van annak, hogy a német csapat már a hétvégén megvédheti világbajnoki címét. Ez esetben 25 éve után ismét megesik, hogy a világbajnokság ilyen korai szakaszában világbajnok lesz egy ralis csapat.
A három héttel ezelőtti Német Ralin a Hyundai elsöprő fölénnyel kettős győzelmet zsebelt be. Thierry Neuville mindazonáltal arra figyelmeztet, hogy nem szabad elszállniuk a sikertől és koncentráltnak kell maradniuk az Ausztrál Rali idejére. A csapatnak nem volt lehetősége tesztelésre Ausztrália előtt, de felkészülten vágnak neki a hétvégének. Neuville márkatársai ezúttal Chris Atkinson és Hayden Paddon (Hyundai Motorsport N) lesznek.
Ami a ralit illeti, nem lesz egy vasárnapi sétakocsikázás. Bár az Ausztrál Rali nem a szezon egyetlen murvás ralija, mégis hírhedt nagyon csúszós útjai miatt, s az erdős és nyitott szakaszok váltakozása miatt különleges kihívás a pilóták számára. Száraz időben a szezon legrosszabb murvás ralija lehet a ’sepregetők’ számára. Az elölről rajtolók takarítják majd az utat az utánuk startolók előtt. Mivel esőt jelenleg csak szombatra jósolnak, nem lesznek szerencsések az éllovasok, hiszen a neheze rájuk vár pénteken.
A rali
2012-ben nem rendezték meg az Ausztrál Ralit, s visszatérésekor 2013-ban mindjárt nagyot változtattak a szervezők. A főhadiszállás Sydney-től 500 km-re északra, Coffs Harbourba került, s ez idén is így lesz. Újdonság az idei évben, hogy egy teljesen új kevert felszínű gyorsasági szakaszt is beiktattak a szervezők, amelyet pénteken és szombaton sötétben teljesít a mezőny. A szervizpark átkerült a Cex Coffs Nemzetközi Stadionba. A verseny utolsó szakasza, a Wedding Bells (esküvői harangok), lesz majd a Power Stage, amelyen bónuszpontokért hajtanak a versenyzők.
A szervezők tavaly megtartották a kedvelt gyorsaságikat 2011-ből és olyan új szakaszokat tettek be, amelyek nem lesznek messzebb 35 km-nél Coffs Harbourtól. Így nagyon kompakt lett az útvonal. Idén viszont péntekre berakták az új Hydes Creek gyorsasági szakaszt és szombaton a mezőny kétszer is végighajt a 49,37 km hosszú Nambuccán, amely a szezon egyik leghosszabb gyorsasági szakasza.
A 2014-es Ausztrál Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 319,58 km-t tesz majd ki.
Az elmúlt évek Ausztrál Rali győztesei:
2013                S Ogier (VW)
2011                M Hirvonen (Ford)
2009                M Hirvonen (Ford)
2006                M Hirvonen (Ford)
2005                F Duval (Citroën)
2004                S Loeb (Citroën)
2003                P Solberg (Subaru)
2002                M Grönholm (Peugeot)
2001                M Grönholm (Peugeot)
2000                M Grönholm (Peugeot)
1999                R Burns (Subaru)
1998                T Mäkinen (Mitsubishi)
1997                C McRae (Subaru)
1996                T Mäkinen (Mitsubishi)
1995                K Eriksson (Mitsubishi)
1994                C McRae (Subaru)
1993                J Kankkunen (Toyota)
1992                D Auriol (Lancia)
1991                J Kankkunen (Lancia)

Három hét telt el az aszfaltos Német Rali után, s a hétvégén az idei év utolsó tengerentúli futama, a murvás Ausztrál Rali következik. Ez a verseny egy év kihagyás után tavaly ismét bekerült a Rali Világbajnokság versenynaptárába, amelynek sokan örülnek, hiszen ezt a helyszínt mindenki kedveli; és nagyon várja, bár nagyon messzire kell érte repülni. Itt végre nagy eséllyel megvédi konstruktőri világbajnoki címét a Volkswagen.

Az Ausztrál Rali a világbajnokság egyik leggyorsabb versenye, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy gyakori ezen a ralin az akár 107 km/órás átlagsebesség is. A versenyt először 1988-ban rendezték meg, s egy évvel később már világbajnoki rali futam lett. A verseny nagy ásza sokáig a legendás ralipilóta, Juha Kankkunen volt, aki zsinórban háromszor győzött a kenguruk földjén. Ez a siker később két másik finn raliversenyzőnek, Marcus Grönholmnak és Mikko Hirvonennek is kijutott.

A Rali Világbajnokságban domináns szerepet játszó Volkswagennek nem sikerült a bravúr Németországban, nem nyerte meg a hazai raliját és nem lett még világbajnok. Két pilótája, Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala azonban még mindig a fő esélyesei az egyéni világbajnoki címnek. Bár Ogier mutat jobb teljesítményt az idei évben, azért Latvala is fel-felér a dobogó tetejére néhány futamon. A német csapat az Ausztrál Ralit megelőzően bejelentette, hogy nem lesz csapatutasítás érvényben a távoli kontinensen, pilótái szabadon versenyezhetnek. Mivel a Volkswagennek több mint kétszer annyi pontja van, mint az utána következő Citroennek, nem meglepő, hogy hagyják versenyzőiket megvívni az elsőségért.

25 év után ismét!

A Volkswagennek mindössze öt pontra lesz szüksége ahhoz, hogy megszerezze a konstruktőri világbajnoki címet Ausztráliában. Tavaly ezen a ralin rendkívül domináns teljesítményt nyújtott a csapat és annak francia pilótája, Sebastien Ogier. 2013-ban csak balszerencséjének köszönhetően nem lett ezen a futamon világbajnok, pedig megérdemelte volna. A 22 gyorsasági szakaszból ugyanis 19-et ő nyert meg. Ezt látván nagyon nagy esélye van annak, hogy a német csapat már a hétvégén megvédheti világbajnoki címét. Ez esetben 25 éve után ismét megesik, hogy a világbajnokság ilyen korai szakaszában világbajnok lesz egy ralis csapat.

A három héttel ezelőtti Német Ralin a Hyundai elsöprő fölénnyel kettős győzelmet zsebelt be. Thierry Neuville mindazonáltal arra figyelmeztet, hogy nem szabad elszállniuk a sikertől és koncentráltnak kell maradniuk az Ausztrál Rali idejére. A csapatnak nem volt lehetősége tesztelésre Ausztrália előtt, de felkészülten vágnak neki a hétvégének. Neuville márkatársai ezúttal Chris Atkinson és Hayden Paddon (Hyundai Motorsport N) lesznek.
Ami a ralit illeti, nem lesz egy vasárnapi sétakocsikázás. Bár az Ausztrál Rali nem a szezon egyetlen murvás ralija, mégis hírhedt nagyon csúszós útjai miatt, s az erdős és nyitott szakaszok váltakozása miatt különleges kihívás a pilóták számára. Száraz időben a szezon legrosszabb murvás ralija lehet a ’sepregetők’ számára. Az elölről rajtolók takarítják majd az utat az utánuk startolók előtt. Mivel esőt jelenleg csak szombatra jósolnak, nem lesznek szerencsések az éllovasok, hiszen a neheze rájuk vár pénteken.

A rali

2012-ben nem rendezték meg az Ausztrál Ralit, s visszatérésekor 2013-ban mindjárt nagyot változtattak a szervezők. A főhadiszállás Sydney-től 500 km-re északra, Coffs Harbourba került, s ez idén is így lesz. Újdonság az idei évben, hogy egy teljesen új kevert felszínű gyorsasági szakaszt is beiktattak a szervezők, amelyet pénteken és szombaton sötétben teljesít a mezőny. A szervizpark átkerült a Cex Coffs Nemzetközi Stadionba. A verseny utolsó szakasza, a Wedding Bells (esküvői harangok), lesz majd a Power Stage, amelyen bónuszpontokért hajtanak a versenyzők.

A szervezők tavaly megtartották a kedvelt gyorsaságikat 2011-ből és olyan új szakaszokat tettek be, amelyek nem lesznek messzebb 35 km-nél Coffs Harbourtól. Így nagyon kompakt lett az útvonal. Idén viszont péntekre berakták az új Hydes Creek gyorsasági szakaszt és szombaton a mezőny kétszer is végighajt a 49,37 km hosszú Nambuccán, amely a szezon egyik leghosszabb gyorsasági szakasza. A 2014-es Ausztrál Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 319,58 km-t tesz majd ki.

Az elmúlt évek Ausztrál Rali győztesei:

2013                S Ogier (VW)
2011                M Hirvonen (Ford)
2009                M Hirvonen (Ford)
2006                M Hirvonen (Ford)
2005                F Duval (Citroën)
2004                S Loeb (Citroën)
2003                P Solberg (Subaru)
2002                M Grönholm (Peugeot)
2001                M Grönholm (Peugeot)
2000                M Grönholm (Peugeot)
1999                R Burns (Subaru)
1998                T Mäkinen (Mitsubishi)
1997                C McRae (Subaru)
1996                T Mäkinen (Mitsubishi)
1995                K Eriksson (Mitsubishi)
1994                C McRae (Subaru)
1993                J Kankkunen (Toyota)
1992                D Auriol (Lancia)
1991                J Kankkunen (Lancia)

Amber PR