Autós hírek: F1-es Olasz Nagydíj, Monza: A Tifosi otthonában a Forma-1


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A szezon utolsó európai futamához érkezünk el a hétvégén, így a csapatoknak mindennél fontosabb lesz a jó szereplés az Olasz Nagydíjon, Monzában. Ez a futam a versenynaptár egyik leggyorsabb és egyik legrégebbi versenye, s nagyon kedvelt a versenyzők között. Monza egyben az őrült Ferrari-rajongók, a Tifosi otthona is, akik Fernando Alonso négy évvel ezelőtti monzai győzelme óta nagyon ki vannak éhezve a sikerre.
A belga futam óta eltelt két hétben sem csitultak a kedélyek a Mercedes körül. A csapat vezetősége a versenyt követően leült a két pilótával, hogy áttárgyalják a belgiumi koccanást és nagyon úgy néz ki, hogy érdemi megállapodás nem született. Még a futam után Nico Rosberg értetlenkedésének adott hangot, mely szerint nem érti, miért mondta Lewis Hamilton, hogy ő volt a hibás a koccanásban. Később már mémek is születettek azzal kapcsolatban, hogy hogyan is kerülhetett ki egy csapaton belüli megbeszéléséről ilyen kényes információ. A csapat legutóbb twitter oldalára helyezett ki egy közleményt, melyben tudatja, hogy Nico elismerte hibáját és egyébként meg nem vezetik be a csapatutasítást. Hamilton azonban nem nyugszik, bár 29 pontosra nőt hátránya Rosberghez képest, elmondása szerint az utolsó futamig harcolni fog a világbajnoki címért. Tegyük hozzá, minden pilóta ezt tenné….
„Az Olasz Nagydíj mindig is különleges volt számomra az emlékeim miatt, amelyeket még a versenyzői karrierem elején szereztem. A gokart világbajnokság versenyeinek elég gyakori helyszíne volt Olaszország és itt találkoztam Nicóval is – tehát innen datálódik a mi versengésünk kezdete. Monza egy történelmi pálya, különleges itt nyerni. 2012-ben már megízlelhettem, hogy milyen is ez az érzés, és szeretném újra átélni 2014-ben is.” – szögezte le Hamilton.
Bár ismét Mercedes vagy Red Bull siker várható a hétvégén, Monza a Ferrari pályája. A Tifosi a Ferrari és annak pilótái miatt látogat ki a versenyre, még akkor is, ha idén győzelem nem várható el a pirosaktól. 1993 volt az utolsó olyan év az olasz csapat számára, amikor nem sikerült győznie a szezonban. Úgy néz ki, ez a blama idén megismétlődhet. Fernando Alonso idei legjobb eredményét a Hungaroringen szerezte meg, s akkor a drámai fordulatok is szerepet játszhattak abban, hogy a második helyre tudta vezetni autóját. Raikkönen még ennyire sem eredményes. Belgiumi negyedik helyezése az idei legjobb, amit fel tud mutatni.
Az általa briliánsnak mondott monzai dobogóra Daniel Ricciardo, az elmúlt két futam győztese, is feni a fogát. Ez a dobogó különleges, hiszen benyúlik a célegyenes fölé, amely az eredményhirdetés alatt tele van rajongókkal. Lássuk be, az ausztrál csodagyerek joggal gondolhat arra, hogy a hétvégén ismét ott áll majd az emelvényen a dobogósok között. Idén mindössze háromszor nem tudta beverekedni magát az első négy közé egy olyan autóval, amelytől a szezon eleji tesztek alapján nem sokat lehetett várni.
A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. A sebesség az idei újítások miatt akár 360 km/óra is lehet a célegyenesben. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhoz hasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek a csapatok.
Monzában idén trükkösebb lesz vezetni az autókat. A turbómotorok nagyobb nyomatéka és a kisebb tapadás miatt a kanyarokból kijövetel furfangosabb lesz. Fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.
A Forma-1 egyik leghíresebb pályáján az elmúlt időszakban átépítették a talán leghíresebb kanyart, a Parabolicát. A kanyar vonalvezetése maradt, de a külső íven a füves szegély helyére egy széles, aszfaltozott bukóteret helyeztek. Ez eléggé felborzolta a kedélyeket Forma-1-es rajongói körökben, de hogy ténylegesen mit is jelent majd a verseny szempontjából, majd csak a hétvégén derül ki.
Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 7.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc 21.046 másodperc.
2013-ban Sebastian Vettel (Red Bull) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. A német pilóta ideje 1:18:33.352 volt. A második helyezett Fernando Alonso lett a Ferrarival, míg a bronzérmes helyen Mark Webber (Red Bull) ért célba.
(Forrás: Amber PR)

A szezon utolsó európai futamához érkezünk el a hétvégén, így a csapatoknak mindennél fontosabb lesz a jó szereplés az Olasz Nagydíjon, Monzában. Ez a futam a versenynaptár egyik leggyorsabb és egyik legrégebbi versenye, s nagyon kedvelt a versenyzők között. Monza egyben az őrült Ferrari-rajongók, a Tifosi otthona is, akik Fernando Alonso négy évvel ezelőtti monzai győzelme óta nagyon ki vannak éhezve a sikerre.

A belga futam óta eltelt két hétben sem csitultak a kedélyek a Mercedes körül. A csapat vezetősége a versenyt követően leült a két pilótával, hogy áttárgyalják a belgiumi koccanást és nagyon úgy néz ki, hogy érdemi megállapodás nem született. Még a futam után Nico Rosberg értetlenkedésének adott hangot, mely szerint nem érti, miért mondta Lewis Hamilton, hogy ő volt a hibás a koccanásban. Később már mémek is születettek azzal kapcsolatban, hogy hogyan is kerülhetett ki egy csapaton belüli megbeszéléséről ilyen kényes információ. A csapat legutóbb twitter oldalára helyezett ki egy közleményt, melyben tudatja, hogy Nico elismerte hibáját és egyébként meg nem vezetik be a csapatutasítást. Hamilton azonban nem nyugszik, bár 29 pontosra nőt hátránya Rosberghez képest, elmondása szerint az utolsó futamig harcolni fog a világbajnoki címért. Tegyük hozzá, minden pilóta ezt tenné….

„Az Olasz Nagydíj mindig is különleges volt számomra az emlékeim miatt, amelyeket még a versenyzői karrierem elején szereztem. A gokart világbajnokság versenyeinek elég gyakori helyszíne volt Olaszország és itt találkoztam Nicóval is – tehát innen datálódik a mi versengésünk kezdete. Monza egy történelmi pálya, különleges itt nyerni. 2012-ben már megízlelhettem, hogy milyen is ez az érzés, és szeretném újra átélni 2014-ben is.” – szögezte le Hamilton.

Bár ismét Mercedes vagy Red Bull siker várható a hétvégén, Monza a Ferrari pályája. A Tifosi a Ferrari és annak pilótái miatt látogat ki a versenyre, még akkor is, ha idén győzelem nem várható el a pirosaktól. 1993 volt az utolsó olyan év az olasz csapat számára, amikor nem sikerült győznie a szezonban. Úgy néz ki, ez a blama idén megismétlődhet. Fernando Alonso idei legjobb eredményét a Hungaroringen szerezte meg, s akkor a drámai fordulatok is szerepet játszhattak abban, hogy a második helyre tudta vezetni autóját. Raikkönen még ennyire sem eredményes. Belgiumi negyedik helyezése az idei legjobb, amit fel tud mutatni.

Az általa briliánsnak mondott monzai dobogóra Daniel Ricciardo, az elmúlt két futam győztese, is feni a fogát. Ez a dobogó különleges, hiszen benyúlik a célegyenes fölé, amely az eredményhirdetés alatt tele van rajongókkal. Lássuk be, az ausztrál csodagyerek joggal gondolhat arra, hogy a hétvégén ismét ott áll majd az emelvényen a dobogósok között. Idén mindössze háromszor nem tudta beverekedni magát az első négy közé egy olyan autóval, amelytől a szezon eleji tesztek alapján nem sokat lehetett várni.  

A verseny és a pálya

A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. A sebesség az idei újítások miatt akár 360 km/óra is lehet a célegyenesben. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhoz hasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek a csapatok.

Monzában idén trükkösebb lesz vezetni az autókat. A turbómotorok nagyobb nyomatéka és a kisebb tapadás miatt a kanyarokból kijövetel furfangosabb lesz. Fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.

A Forma-1 egyik leghíresebb pályáján az elmúlt időszakban átépítették a talán leghíresebb kanyart, a Parabolicát. A kanyar vonalvezetése maradt, de a külső íven a füves szegély helyére egy széles, aszfaltozott bukóteret helyeztek. Ez eléggé felborzolta a kedélyeket Forma-1-es rajongói körökben, de hogy ténylegesen mit is jelent majd a verseny szempontjából, majd csak a hétvégén derül ki.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 7.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből. Ideje 1 perc 21.046 másodperc.

2013-ban Sebastian Vettel (Red Bull) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. A német pilóta ideje 1:18:33.352 volt. A második helyezett Fernando Alonso lett a Ferrarival, míg a bronzérmes helyen Mark Webber (Red Bull) ért célba. 

(Forrás: Amber PR)