Autós hírek: Magyar F1-es Nagydíj, Hungaroring: Ricciardo fergeteges diadala a Hungaroringen


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Daniel Ricciardo hősies küzdelemben megszerezte minden idők legizgalmasabb és legeseménydúsabb Magyar Forma-1-es Nagydíjának győzelmét. A másodikként célbaérő Fernando Alonso idei legjobb helyezését szerezte meg. Lewis Hamilton továbbra is a magyar pálya kegyeltje. A bokszutcából rajtoló brit ugyanis csapattársát, a rajtelső Nico Rosberget is kielőzve lett bronzérmes helyezett.
„Az igazat megvallva a verseny felénél féltem néhány körön át, mivel voltak gondjaink, ami azt jelentette, hogy nem volt elég erős a motor és trükközni kellett a gombokkal. Azt hittem, hogy a futam korán véget ér, de végül sikerült ezt leküzdenünk és most nagyon nagyon boldog vagyok!” – nyilatkozta a versenygyőztes pilóta.
Nico Rosberg viszont nem volt túl boldog a futamot követő interjúk során. A végső nagy csatában majdnem kielőzte csapattársát, aki nem hagyta magát, és ha már a győzelmet nem is szerezhette meg, de az igen értékes dobogós helyezést nem engedte ki a markából. Nehéz megmagyarázni, hogy az első kockából rajtoló német, aki hamarosan nagy előnyre tett szert a futamon, hogyan tudott a végén csapattársa mögött célba érni. Nem nyugodtak még meg a kedélyek a Mercedes-nél. Rosberg egy helyen panaszkodott csapatának arról, hogy Hamilton nem engedi el, akinek az volt a véleménye erről, hogy érje utol és előzze meg, ha gyorsabb, mint ő. A Mercedes német pilótája így most már csak 11 ponttal vezeti az egyéni ponttáblát, amit Hamilton könnyedén be is hozhat a szezon hátralévő futamain.
A Red Bull nem tett rossz lóra Daniel Ricciardo leigazolásával, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy a nagymosolyú pilóta idei második győzelmét gyűjtötte be Mogyoródon. Ricciardo még a futam előtt nyilatkozta, hogy ő kifejezetten örül annak, hogy szünet nélkül versenyeznek a Hungaroringen Hockenheim után, hiszen így nem tud leülni az adrenalinszintje. Az ausztrál pilóta ismét legyőzte világbajnok csapattársát a házi versenyben. Vettel hetedik lett, amivel még elégedett is lehet a címvédő világbajnok azután, hogy majdnem nekivágta autóját a célegyenes falának, ami könnyen a verseny végét jelenthette volna számára, akárcsak Perez esetében.
A sok esemény közepette nehezen volt észrevehető egy szolidabb siker a pályán. Az eddig szuperpeches Felipe Massa élete legnagyobb balesetének helyszínén végre kielőzte felkapott csapattársát, Valtteri Bottast. A brazil ötödik lett szemben a finn nyolcadik helyével. Bottasnak az Osztrák Nagydíj óta sikerült dobogós helyen célba érnie, amely sorozat azonban most megtört. Győzelmi céljait kénytelen lesz jegelni a nyári szünet utáni időszakra.
Bottas nyilatkozta az időmérő utáni sajtótájékoztatón, hogy a Mercedes mellett a Red Bullnak és a Ferrarinak fekszik a magyar pálya. Ez így is volt. Az eddig gyengélkedő Ferrari mindkét pilótája pontszerző helyen ért célba, s a maranellóiak felugrottak a konstruktőrök között a harmadik helyre, kielőzve a Williams-t. Raikkönen esetében az időmérőn eltaktikázták magukat, ami miatt a finn klasszis végül kénytelen volt a 16. helyről rajtolni. Ehhez képest nem semmi, hogy a jégember végül a hatodik helyre kormányozta célba piros betontorpedóját. Mi lett volna, ha jobb helyről rajtol?
Jean-Eric Vergne és Jenson Button zárja az első tizet.
Ennyire drámaira még egyik Magyar Nagydíj sem sikeredett. Háromnegyed órával a rajt előtt leszakadt egy hatalmas eső, s bár a rajtig elállt, hatalmas tócsákat hagyott maga után a pályán. Annyi baleset volt a pályán, hogy a biztonsági autónak kétszer is be kellett jönnie a pályára. A verseny végén pedig olyan izgalmas hármas csatát láthattunk, ami szinte a futam leintéséig nyitott volt. A verseny olyan éles volt a mezőny elején, hogy sokáig nyitott volt, hogy a trió mely tagja nyer.
Több karambol is történt a pályán. Lewis Hamilton nyitotta a sort, amikor is a második kanyarban kicsúszott fékezéskor, enyhén nekiment a falnak, de folytatta a versenyt. Marcus Ericsson követte, mikor a pálya menti gumifalnak csapta autóját a hármas kanyarban. Ekkor jött ki először a biztonság autó. Romain Grosjean produkálta a verseny legfurcsább balesetét, hiszen a biztonsági autó mögött haladva sikerült nekicsapnia autóját a falnak pontosan ott, ahol Ericsson is tette. Másodjára Sergio Perez balesetét követően jött ki a pályára a biztonsági autó. A mexikói pilóta az utolsó kanyarnál vesztettel el az uralmat autója felett és a falnak csapta.
A Forma-1-es mezőny a Magyar Nagydíj után kiveszi éves rendes nyári szabadságát. Legközelebb egy hónap múlva, 2014. augusztus 24.-én a Belga Nagydíjon, a legendás Spa-Francorchamps-i pályán állnak ismét csatasorba a csapatok.
2014-es Magyar Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Daniel Ricciardo             Red Bull                               1:53:05.058
2. Fernando Alonso           Ferrari                                   + 5.225
3. Lewis Hamilton               Mercedes                              + 5.857
4. Nico Rosberg                  Mercedes                              + 6.361
5. Felipe Massa                   Williams                                + 29.841
6. Kimi Raikkönen              Ferrari                                   + 31.491
7. Sebastian Vettel             Red Bull                               + 40.964
8. Valtteri Bottas                  Williams                                + 41.344
9. Jean-Eric Vergne           Toro Rosso                           + 58.527
10. Jenson Button              McLaren                               + 1:07.280
Amber PR

Daniel Ricciardo hősies küzdelemben megszerezte minden idők legizgalmasabb és legeseménydúsabb Magyar Forma-1-es Nagydíjának győzelmét. A másodikként célbaérő Fernando Alonso idei legjobb helyezését szerezte meg. Lewis Hamilton továbbra is a magyar pálya kegyeltje. A bokszutcából rajtoló brit ugyanis csapattársát, a rajtelső Nico Rosberget is kielőzve lett bronzérmes helyezett.
„Az igazat megvallva a verseny felénél féltem néhány körön át, mivel voltak gondjaink, ami azt jelentette, hogy nem volt elég erős a motor és trükközni kellett a gombokkal. Azt hittem, hogy a futam korán véget ér, de végül sikerült ezt leküzdenünk és most nagyon nagyon boldog vagyok!” – nyilatkozta a versenygyőztes pilóta.

Nico Rosberg viszont nem volt túl boldog a futamot követő interjúk során. A végső nagy csatában majdnem kielőzte csapattársát, aki nem hagyta magát, és ha már a győzelmet nem is szerezhette meg, de az igen értékes dobogós helyezést nem engedte ki a markából. Nehéz megmagyarázni, hogy az első kockából rajtoló német, aki hamarosan nagy előnyre tett szert a futamon, hogyan tudott a végén csapattársa mögött célba érni. Nem nyugodtak még meg a kedélyek a Mercedes-nél. Rosberg egy helyen panaszkodott csapatának arról, hogy Hamilton nem engedi el, akinek az volt a véleménye erről, hogy érje utol és előzze meg, ha gyorsabb, mint ő. A Mercedes német pilótája így most már csak 11 ponttal vezeti az egyéni ponttáblát, amit Hamilton könnyedén be is hozhat a szezon hátralévő futamain.

A Red Bull nem tett rossz lóra Daniel Ricciardo leigazolásával, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy a nagymosolyú pilóta idei második győzelmét gyűjtötte be Mogyoródon. Ricciardo még a futam előtt nyilatkozta, hogy ő kifejezetten örül annak, hogy szünet nélkül versenyeznek a Hungaroringen Hockenheim után, hiszen így nem tud leülni az adrenalinszintje. Az ausztrál pilóta ismét legyőzte világbajnok csapattársát a házi versenyben. Vettel hetedik lett, amivel még elégedett is lehet a címvédő világbajnok azután, hogy majdnem nekivágta autóját a célegyenes falának, ami könnyen a verseny végét jelenthette volna számára, akárcsak Perez esetében.

A sok esemény közepette nehezen volt észrevehető egy szolidabb siker a pályán. Az eddig szuperpeches Felipe Massa élete legnagyobb balesetének helyszínén végre kielőzte felkapott csapattársát, Valtteri Bottast. A brazil ötödik lett szemben a finn nyolcadik helyével. Bottasnak az Osztrák Nagydíj óta sikerült dobogós helyen célba érnie, amely sorozat azonban most megtört. Győzelmi céljait kénytelen lesz jegelni a nyári szünet utáni időszakra.

Bottas nyilatkozta az időmérő utáni sajtótájékoztatón, hogy a Mercedes mellett a Red Bullnak és a Ferrarinak fekszik a magyar pálya. Ez így is volt. Az eddig gyengélkedő Ferrari mindkét pilótája pontszerző helyen ért célba, s a maranellóiak felugrottak a konstruktőrök között a harmadik helyre, kielőzve a Williams-t. Raikkönen esetében az időmérőn eltaktikázták magukat, ami miatt a finn klasszis végül kénytelen volt a 16. helyről rajtolni. Ehhez képest nem semmi, hogy a jégember végül a hatodik helyre kormányozta célba piros betontorpedóját. Mi lett volna, ha jobb helyről rajtol?
Jean-Eric Vergne és Jenson Button zárja az első tizet.

Ennyire drámaira még egyik Magyar Nagydíj sem sikeredett. Háromnegyed órával a rajt előtt leszakadt egy hatalmas eső, s bár a rajtig elállt, hatalmas tócsákat hagyott maga után a pályán. Annyi baleset volt a pályán, hogy a biztonsági autónak kétszer is be kellett jönnie a pályára. A verseny végén pedig olyan izgalmas hármas csatát láthattunk, ami szinte a futam leintéséig nyitott volt. A verseny olyan éles volt a mezőny elején, hogy sokáig nyitott volt, hogy a trió mely tagja nyer. 

Több karambol is történt a pályán. Lewis Hamilton nyitotta a sort, amikor is a második kanyarban kicsúszott fékezéskor, enyhén nekiment a falnak, de folytatta a versenyt. Marcus Ericsson követte, mikor a pálya menti gumifalnak csapta autóját a hármas kanyarban. Ekkor jött ki először a biztonság autó. Romain Grosjean produkálta a verseny legfurcsább balesetét, hiszen a biztonsági autó mögött haladva sikerült nekicsapnia autóját a falnak pontosan ott, ahol Ericsson is tette. Másodjára Sergio Perez balesetét követően jött ki a pályára a biztonsági autó. A mexikói pilóta az utolsó kanyarnál vesztettel el az uralmat autója felett és a falnak csapta. A Forma-1-es mezőny a Magyar Nagydíj után kiveszi éves rendes nyári szabadságát. Legközelebb egy hónap múlva, 2014. augusztus 24.-én a Belga Nagydíjon, a legendás Spa-Francorchamps-i pályán állnak ismét csatasorba a csapatok. 

2014-es Magyar Forma-1-es Nagydíj eredménye

1. Daniel Ricciardo             Red Bull                               1:53:05.058
2. Fernando Alonso           Ferrari                                   + 5.225
3. Lewis Hamilton               Mercedes                              + 5.857
4. Nico Rosberg                  Mercedes                              + 6.361
5. Felipe Massa                   Williams                                + 29.841
6. Kimi Raikkönen              Ferrari                                   + 31.491
7. Sebastian Vettel             Red Bull                               + 40.964
8. Valtteri Bottas                  Williams                                + 41.344
9. Jean-Eric Vergne           Toro Rosso                           + 58.527
10. Jenson Button              McLaren                               + 1:07.280

Amber PR