Autós hírek: Olasz Rali: Ogier ismételt Szardínián


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Szardínia szigetén rendezett Olasz Rali nagyon nehéznek bizonyult, a durva murvás utak próbára tették a mezőnyt a három nap alatt. Az előzetes várakozásoknak megfelelően Sebastien Ogier és a Volkswagen győzedelmeskedett a hétvégén. A francia pilóta ezzel a sikerrel egy kalap alatt zsinórban második győztes trófeáját viheti haza Itáliából, s megszerezte idei negyedik győzelmét is. A második helyen Mads Östberg ért célba. A bronzérmes hely pedig a sokat hibázó és ezzel az első helyet elvesztő Jari-Matti Latvaláé lett.
Nem hiába fogadkozott Mads Östberg, a Citroen pilótája, hogy begyűjti idei harmadik dobogós helyezését Olaszországban. A norvég pilóta bár elég sokkal lemaradva Ogier mögött lett második, mégis megszerezte idei első ezüstérmes helyezését. Az éllovasok nem lassítottak le az utolsó szakaszra, a Cala Flumini Power Stage-re se. Andreas Mikkelsen, Latvala és Ogier ebben a sorrendben értek célba és gyűjtötték be az extra pontokat (3-2-1).
Bár egy ideig úgy tűnt, hogy Jari-Matti Latvala megismétli Argentínában szerzett győzelmét, végül mégis Sebastien Ogier futott célba elsőként. A VW élmenője nyitotta a versenyt, s mint ahogy az várható volt ez sokba került neki. Az utak söprögetésével sok időt vesztett, s visszaesett a mezőnyben. Az utána rajtolók profitálhattak a tiszta és ezáltal gyors utakból. A francia pilóta így nem tehetett mást, mint hogy elkezdte szép lassan feljebb tornázni magát a mezőnyben. Az első nap végén csapattársa mögött végzett a második helyen, mindössze 22,4 másodperccel lemaradva.
A második napon nagy küzdelem folyt a világbajnok csapat pilótái között. A címvédő már az első gyorsaságin átadta helyét Latvalának, majd a finn pilóta lelassult motormeghibásodás miatt. Később kiderült, hogy csak egy hibás szenzor keserítette meg Latvala életét. Később sem lett egyszerűbb Latvala dolga. Ogier egész délután nyomás alatt tartotta, s később át is vette az első helyet. A finn először lefullasztotta autója motorját, majd nem sokkal ezután nekicsapódott egy sziklának, s ekkor megsérült Polójának a kereke. A megállással és kerékcserével több, mint két percet vesztett.
Az utolsó napot már kényelmes előnnyel kezdte Ogier és bár csak a harmadik leggyorsabb időket mente a rali végén, mégis megnyerte a versenyt. „Ez nagyon, jó érzés. Nagyon keményen kellett nyomnom a gázt. Nagyon nehéz volt az első nap. Sikerült Jari-Matti nyakában mennem szombaton és most nyertem is. Egy nagyot léptem előre a világbajnokságban.” – szögezte le Ogier, aki ezzel a győzelemmel 33 pontra növelte előnyét a világbajnokságban.
Jari-Matti Latvala sokszoros hibázásának köszönhetően végül az első helyről a harmadikra esett vissza. Ez nem tett jót világbajnoki esélyeinek, hiszen az ígéretes argentin első hely után most csak egy harmadik helyet tudott szerezni.
A negyedik helyért járó pontok Andreas Mikkelsené lettek, ráadásul a norvég pilóta még három bonusz ponttal is gazdagodott a Power Stage győzelemért. A fiatal Elfyn Evansé az ötödik hely. Őt Martin Prokop követi a hatodikon. Henning Solberg Svédország és Portugália után ismét az első tízben ért célba. Őt Robert Kubica követi a nyolcadik helyen. A lengyel pilóta sokáig az ötödik helyen autózott, mígnem a 12. gyorsasági szakaszon letört a jobb első kereke. A Rally2 szabályozás értelmében visszatért a versenybe és végül nyolcadik lett.
A WRC2-ben versenyző olasz Lorenzo Bertelli és Khali Al-Qassimi zárják az első tizet. Mikko Hirvonen kiesett, mikor pénteken autója lángra kapott. Kiégett autójának képe sokkolta a ralirajongókat.
A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen három hét múlva, 2014. június 27-29. között kerül megrendezésre a Lengyel Rali. Ez a rali utoljára 2005-ben szerepelt a Rali Világbajnokság versenynaptárában, s érdekessége, hogy Litvániába is ellátogat a ralimezőny. 2005-ben Mikko Hirvonen nyerte meg a Lengyel Ralit.
2014-es Olasz Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA)              Volkswagen Polo                4:02:37,8
2. Mads Östberg (NOR)                 Citroën DS3                         4:04:00,9
3. Jari-Matti Latvala (FIN)              Volkswagen Polo                4:04:10,6
4. Andreas Mikkelsen (NOR)        Volkswagen Polo 2            4:05:17,1
5. Elfyn Evans (GBR)                    Ford Fiesta RS                    4:07:19,6
6. Martin Prokop (CZE)                  Ford Fiesta RS                    4:08:43,1
7. Henning Solberg (NOR)           Ford Fiesta RS                    4:09:53,6
8. Robert Kubica (POL)                 Ford Fiesta RS                    4:14:56,8
9. Lorenzo Bertelli (ITA)                 Ford Fiesta RRC                 4:17:59,9
10. Khalid Al-Qassimi (ARE)        Citroën DS3                         4:19:27,1

A Szardínia szigetén rendezett Olasz Rali nagyon nehéznek bizonyult, a durva murvás utak próbára tették a mezőnyt a három nap alatt. Az előzetes várakozásoknak megfelelően Sebastien Ogier és a Volkswagen győzedelmeskedett a hétvégén. A francia pilóta ezzel a sikerrel egy kalap alatt zsinórban második győztes trófeáját viheti haza Itáliából, s megszerezte idei negyedik győzelmét is. A második helyen Mads Östberg ért célba. A bronzérmes hely pedig a sokat hibázó és ezzel az első helyet elvesztő Jari-Matti Latvaláé lett.

Nem hiába fogadkozott Mads Östberg, a Citroen pilótája, hogy begyűjti idei harmadik dobogós helyezését Olaszországban. A norvég pilóta bár elég sokkal lemaradva Ogier mögött lett második, mégis megszerezte idei első ezüstérmes helyezését. Az éllovasok nem lassítottak le az utolsó szakaszra, a Cala Flumini Power Stage-re se. Andreas Mikkelsen, Latvala és Ogier ebben a sorrendben értek célba és gyűjtötték be az extra pontokat (3-2-1).


Bár egy ideig úgy tűnt, hogy Jari-Matti Latvala megismétli Argentínában szerzett győzelmét, végül mégis Sebastien Ogier futott célba elsőként. A VW élmenője nyitotta a versenyt, s mint ahogy az várható volt ez sokba került neki. Az utak söprögetésével sok időt vesztett, s visszaesett a mezőnyben. Az utána rajtolók profitálhattak a tiszta és ezáltal gyors utakból. A francia pilóta így nem tehetett mást, mint hogy elkezdte szép lassan feljebb tornázni magát a mezőnyben. Az első nap végén csapattársa mögött végzett a második helyen, mindössze 22,4 másodperccel lemaradva.


A második napon nagy küzdelem folyt a világbajnok csapat pilótái között. A címvédő már az első gyorsaságin átadta helyét Latvalának, majd a finn pilóta lelassult motormeghibásodás miatt. Később kiderült, hogy csak egy hibás szenzor keserítette meg Latvala életét. Később sem lett egyszerűbb Latvala dolga. Ogier egész délután nyomás alatt tartotta, s később át is vette az első helyet. A finn először lefullasztotta autója motorját, majd nem sokkal ezután nekicsapódott egy sziklának, s ekkor megsérült Polójának a kereke. A megállással és kerékcserével több, mint két percet vesztett.


Az utolsó napot már kényelmes előnnyel kezdte Ogier és bár csak a harmadik leggyorsabb időket mente a rali végén, mégis megnyerte a versenyt. „Ez nagyon, jó érzés. Nagyon keményen kellett nyomnom a gázt. Nagyon nehéz volt az első nap. Sikerült Jari-Matti nyakában mennem szombaton és most nyertem is. Egy nagyot léptem előre a világbajnokságban.” – szögezte le Ogier, aki ezzel a győzelemmel 33 pontra növelte előnyét a világbajnokságban.


Jari-Matti Latvala sokszoros hibázásának köszönhetően végül az első helyről a harmadikra esett vissza. Ez nem tett jót világbajnoki esélyeinek, hiszen az ígéretes argentin első hely után most csak egy harmadik helyet tudott szerezni.


A negyedik helyért járó pontok Andreas Mikkelsené lettek, ráadásul a norvég pilóta még három bonusz ponttal is gazdagodott a Power Stage győzelemért. A fiatal Elfyn Evansé az ötödik hely. Őt Martin Prokop követi a hatodikon. Henning Solberg Svédország és Portugália után ismét az első tízben ért célba. Őt Robert Kubica követi a nyolcadik helyen. A lengyel pilóta sokáig az ötödik helyen autózott, mígnem a 12. gyorsasági szakaszon letört a jobb első kereke. A Rally2 szabályozás értelmében visszatért a versenybe és végül nyolcadik lett.


A WRC2-ben versenyző olasz Lorenzo Bertelli és Khali Al-Qassimi zárják az első tizet. Mikko Hirvonen kiesett, mikor pénteken autója lángra kapott. Kiégett autójának képe sokkolta a ralirajongókat.

A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen három hét múlva, 2014. június 27-29. között kerül megrendezésre a Lengyel Rali. Ez a rali utoljára 2005-ben szerepelt a Rali Világbajnokság versenynaptárában, s érdekessége, hogy Litvániába is ellátogat a ralimezőny. 2005-ben Mikko Hirvonen nyerte meg a Lengyel Ralit.


2014-es Olasz Rali eredménye

1. Sebastien Ogier (FRA)              Volkswagen Polo                4:02:37,8
2. Mads Östberg (NOR)                 Citroën DS3                         4:04:00,9
3. Jari-Matti Latvala (FIN)              Volkswagen Polo                4:04:10,6
4. Andreas Mikkelsen (NOR)        Volkswagen Polo 2            4:05:17,1
5. Elfyn Evans (GBR)                    Ford Fiesta RS                    4:07:19,6
6. Martin Prokop (CZE)                  Ford Fiesta RS                    4:08:43,1
7. Henning Solberg (NOR)           Ford Fiesta RS                    4:09:53,6
8. Robert Kubica (POL)                 Ford Fiesta RS                    4:14:56,8
9. Lorenzo Bertelli (ITA)                 Ford Fiesta RRC                 4:17:59,9
10. Khalid Al-Qassimi (ARE)        Citroën DS3                         4:19:27,1

Forrás: Amber PR