Autós hírek: Rali Világbajnokság, Argentína: Dél-Amerikában folytatódik a Rali vb


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Márciusban már járt a ralis mezőny az amerikai kontinensen, Mexikóban, s most, két hónappal később visszatérnek a csapatok, ezúttal az argentin pampákra. Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a rajongók az arra haladó versenyautók árnyékában. Idén várhatóan esős időjárási körülmények várják a ralisokat az argentin őszben.
Tavaly Sebastien Ogier beválasztotta ezt a ralit is azon kevesek közé, ahol rajthoz állt. Idén viszont már a Túraautó-világbajnokságban méreti meg magát a citroenes tehetség. Így a 2013-ban második helyezett Sebastien Ogier előtt nyitva áll az út a csúcsig. Mexikó és Portugália után triplázhat a Volkswagen franciája.
Ogier egyik kihívója lehet az a Mads Östberg, aki két dobogós helyezést is begyűjtött már az idei évben a Citroennel. A norvég pilóta elmondása szerint azon lesz, hogy idei első győzelmét megszerezze a hétvégén. „A felkészülésünk tökéletes volt. A Mexikó Rali utolsó napja óta a fejlesztéseink jó irányba haladnak….Dolgozok a vezetési stílusomon is annak érdekében, hogy még versenyképesebb legyek a Citroen DS3 WRC-vel.” – szögezte le a tehetséges pilóta, aki megpróbálja lemásolni azt, ahogyan a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb vezette a Citroent. A versenyautót ugyanis Loeb útmutatásai szerint tervezték meg, így az ő vezetési stílusának fekszik.
Nem szabad elfeledkezni Mikko Hirvonenről sem a verseny esélyeseinek latolgatásakor. A finn lendületet kaphatott a Portugáliában megszerzett második helytől, bár Argentína nagy kihívást jelent majd mindenkinek. Az év leghosszabb gyorsasági szakaszaival, a legnehezebb és legkülönbözőbb terepeivel az Argentin Rali kiemelkedik a szezon többi ralija közül.
„Nagyon örültünk a portugáliai eredménynek, és egy kicsit többet remélünk Argentínában. Mikor minden jól megy, tudjuk, hogy olyan autónk és olyan tempónk van, amivel már a csúcsot döngethetjük, s ez az, ami a célunk.” – nyilatkozta Hirvonen. „Ez egy nehéz verseny – a dobogós helyekért harcolók közé is nehéz lesz bejutni – de mindent megteszünk ennek érdekében. Dobogós helyekért küzdünk. Ennél kevesebbel nem érjük be, még ha tudjuk is, hogy milyen nehéz lesz ezt elérni.” – tette hozzá az M-Sport pilótája. A verseny érdekessége, hogy a mezőny 48%-át az M-Sport autói teszik ki.
A Portugál Rali után elhagyták a csapatok Európát, hogy egy verseny erejéig még egyszer a dél-amerikai kontinensre utazzanak. Az Argentin Rali után azonban a versengés Európában folytatódik egészen a szeptemberi Ausztrál Raliig.
A rali
A 2014-es Argentin rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 14 gyorsasági szakasz összesen 405,10 km hosszú lesz. A rali főhadiszállását ezúttal is a Cordobához közeli Villa Carlos Pazban rendezik be.
Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók.
Hosszú gyorsasági szakaszok jellemzőek, amelyek között vannak majd 40 km hosszúak, nem is beszélve az 51,88 km hosszú Ascochingáról a hegyek között, amelyen kétszer is végighajt a mezőny pénteken.
Forrás: Amber PR

Márciusban már járt a ralis mezőny az amerikai kontinensen, Mexikóban, s most, két hónappal később visszatérnek a csapatok, ezúttal az argentin pampákra. Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin amerikai néző érkezik a helyszínre, s a hangulat fesztiváli. Kempingeznek, esznek-isznak, mulatnak a rajongók az arra haladó versenyautók árnyékában. Idén várhatóan esős időjárási körülmények várják a ralisokat az argentin őszben. 

Tavaly Sebastien Ogier beválasztotta ezt a ralit is azon kevesek közé, ahol rajthoz állt. Idén viszont már a Túraautó-világbajnokságban méreti meg magát a citroenes tehetség. Így a 2013-ban második helyezett Sebastien Ogier előtt nyitva áll az út a csúcsig. Mexikó és Portugália után triplázhat a Volkswagen franciája.

Ogier egyik kihívója lehet az a Mads Östberg, aki két dobogós helyezést is begyűjtött már az idei évben a Citroennel. A norvég pilóta elmondása szerint azon lesz, hogy idei első győzelmét megszerezze a hétvégén. „A felkészülésünk tökéletes volt. A Mexikó Rali utolsó napja óta a fejlesztéseink jó irányba haladnak….Dolgozok a vezetési stílusomon is annak érdekében, hogy még versenyképesebb legyek a Citroen DS3 WRC-vel.” – szögezte le a tehetséges pilóta, aki megpróbálja lemásolni azt, ahogyan a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb vezette a Citroent. A versenyautót ugyanis Loeb útmutatásai szerint tervezték meg, így az ő vezetési stílusának fekszik.

Nem szabad elfeledkezni Mikko Hirvonenről sem a verseny esélyeseinek latolgatásakor. A finn lendületet kaphatott a Portugáliában megszerzett második helytől, bár Argentína nagy kihívást jelent majd mindenkinek. Az év leghosszabb gyorsasági szakaszaival, a legnehezebb és legkülönbözőbb terepeivel az Argentin Rali kiemelkedik a szezon többi ralija közül.

„Nagyon örültünk a portugáliai eredménynek, és egy kicsit többet remélünk Argentínában. Mikor minden jól megy, tudjuk, hogy olyan autónk és olyan tempónk van, amivel már a csúcsot döngethetjük, s ez az, ami a célunk.” – nyilatkozta Hirvonen. „Ez egy nehéz verseny – a dobogós helyekért harcolók közé is nehéz lesz bejutni – de mindent megteszünk ennek érdekében. Dobogós helyekért küzdünk. Ennél kevesebbel nem érjük be, még ha tudjuk is, hogy milyen nehéz lesz ezt elérni.” – tette hozzá az M-Sport pilótája. A verseny érdekessége, hogy a mezőny 48%-át az M-Sport autói teszik ki.

A Portugál Rali után elhagyták a csapatok Európát, hogy egy verseny erejéig még egyszer a dél-amerikai kontinensre utazzanak. Az Argentin Rali után azonban a versengés Európában folytatódik egészen a szeptemberi Ausztrál Raliig. 
A rali A 2014-es Argentin rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 14 gyorsasági szakasz összesen 405,10 km hosszú lesz. A rali főhadiszállását ezúttal is a Cordobához közeli Villa Carlos Pazban rendezik be.

Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenő autók. Hosszú gyorsasági szakaszok jellemzőek, amelyek között vannak majd 40 km hosszúak, nem is beszélve az 51,88 km hosszú Ascochingáról a hegyek között, amelyen kétszer is végighajt a mezőny pénteken.

Forrás: Amber PR