Autós hírek: Rali Világbajnokság, WRC Portugál Rali: Ismét murván küzdenek


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A Portugál Rali a Rali Világbajnokság versenynaptárának egyik legkedveltebb és egyben egyik legkalandosabb történelmű ralija. Korábban stabil részese volt a vb naptárnak, aztán egy hosszabb, 5 éves, kihagyás után 2007-ben ismét helyet kapott a versenynaptárban. 2008-ban egy IRC (Intercontinental Rally Challenge) versenynek adott helyet. 2009-ben aztán visszatért megérdemelt helyére a raliversenyek elitjébe, s azóta Algarve, Portugália legdélebbi régiója ad otthont a versenynek.
A 2013-as Portugál Rali fontos mérföldkő volt a Volkswagen és Sebastien Ogier világbajnoki címe felé tartó úton. A francia pilóta ezen a nehéz murvás ralin profitált Sebastian Loeb távollétéből és megszerezte harmadik győzelmét. Idén ismét a címvédő világbajnok lesz a hétvége favoritja, ahol tavalyhoz hasonlóan triplázhat a világbajnokságban.
Ogier állhat ismét a dobogó legtetejére, ha át tudja menekíteni mexikói formáját. Az egy hónappal ezelőtti Mexikói Ralin elért elsőséget nem kapta a francia ezüst tálcán. A Volkswagen autói nyitották meg a murvás ralit, de a hátrányok (utak söprögetése) ellenére mégis sikerült kettős győzelmet begyűjtenie a német csapatnak. A hétvégén sem lehet kisebb a célja a német csapatnak a győzelemnél.
Ogier magabiztosságának jót tehet, hogy a Portugál Rali előtti hagyományos, de a vb részét nem képező, Fafe Rally Sprintet megnyerte, pedig idén először állt rajthoz ezen a megmérettetésen. Az egy napos verseny sikerességét méri a jelen lévő több mint százezer néző. Ogier egyébként tavaly betegsége miatt nem vett részt ezen a versenyen, de idén már kimutatta a foga fehérjét. A Fafe Rally Sprintet általában nem hagyják ki a csapatok, hiszen ez egyfajta plusz tesztelési lehetőség murván. Így a szezon elején nagyon jól jön ez a csapatoknak, főleg, hogy Portugália után a szintén murvás Argentin Rally következik.
Bár ez a Hyundai első éve a Rali Világbajnokságban, máris sikerült Thierry Neuville révén dobogós helyezést szereznie Mexikóban. Ilyen rövid idő alatt ez nagy sikernek számít még akkor is, ha ezt az ultratehetséges belga pilóta révén érte el. Ezen a sikeren felbuzdulva idén először egy harmadik autót is harcba állít a fiatal gyártó Portugáliában a rutinos Dani Sordóval a volán mögött. Sordo egyébként a kitűnő harmadik helyet érte el a Fafe Rally Sprinten, ami bizakodásra adhat okot a számára a hétvégét illetően.
A rali
A Portugál Rali rendezői az újítások hívei, így idén is várható volt egy-két újdonság az útvonalban. A portugál főváros, Lisszabon kedvelt helyszíne volt a ralinak az elmúlt években, s ez idén sem lesz másként. A rali a szokásosnál egy nappal hamarabb, szerdán veszi kezdetét a pályabejárással, így csütörtökön a csapatok Lisszabon felé veszik az irányt, s még aznap az esztorili Casino Gardens elől rajtolnak el.
A 2014-es Portugál Ralin megtartják az eddigi formátumot, így Algarve és Baixo Alentejo régiókban zajlik majd a háromnapos fieszta, ahová Liszabon után érkeznek a csapatok.
Idén is a második nap lesz a leghosszabb a maga 146,28 km-ével. A vasárnapi Santa Brás de Alportel egy új szakasz lesz, bár korábban néhány részét már használták. A szombati 31,90 km hosszú Santana de Serrán ezúttal ellenkező irányban halad majd a mezőny, ami kihívást jelent majd a csapatoknak.
A rali 16 gyorsasági szakaszból áll majd, s ezek összesen 339,46 kilométert tesznek ki. Az utolsó gyorsasági, a Loulé 2 lesz a Power Stage (ahol bonusz pontokért versenyeznek a résztvevők).
A világbajnokság állása a Mexikó Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                    63 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                    60 pont
3. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                      32 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport 2                 24 pont
5. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                     20 pont
6. Bryan Bouffier (FRA)                     M-Sport WRT                                     18 pont
7. Mikko Hirvonen (FIN)                    M-Sport WRT                                     18 pont
8. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                      17 pont
9. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai WRT                                     15 pont
10. Ott Tanak (EST)                            M-Sport WRT                                     10 pont
11. Martin Prokop (CZE)                    Jipocar Czech National Team            10 pont

A Portugál Rali a Rali Világbajnokság versenynaptárának egyik legkedveltebb és egyben egyik legkalandosabb történelmű ralija. Korábban stabil részese volt a vb naptárnak, aztán egy hosszabb, 5 éves, kihagyás után 2007-ben ismét helyet kapott a versenynaptárban. 2008-ban egy IRC (Intercontinental Rally Challenge) versenynek adott helyet. 2009-ben aztán visszatért megérdemelt helyére a raliversenyek elitjébe, s azóta Algarve, Portugália legdélebbi régiója ad otthont a versenynek.

A 2013-as Portugál Rali fontos mérföldkő volt a Volkswagen és Sebastien Ogier világbajnoki címe felé tartó úton. A francia pilóta ezen a nehéz murvás ralin profitált Sebastian Loeb távollétéből és megszerezte harmadik győzelmét. Idén ismét a címvédő világbajnok lesz a hétvége favoritja, ahol tavalyhoz hasonlóan triplázhat a világbajnokságban.

Ogier állhat ismét a dobogó legtetejére, ha át tudja menekíteni mexikói formáját. Az egy hónappal ezelőtti Mexikói Ralin elért elsőséget nem kapta a francia ezüst tálcán. A Volkswagen autói nyitották meg a murvás ralit, de a hátrányok (utak söprögetése) ellenére mégis sikerült kettős győzelmet begyűjtenie a német csapatnak. A hétvégén sem lehet kisebb a célja a német csapatnak a győzelemnél.

Ogier magabiztosságának jót tehet, hogy a Portugál Rali előtti hagyományos, de a vb részét nem képező, Fafe Rally Sprintet megnyerte, pedig idén először állt rajthoz ezen a megmérettetésen. Az egy napos verseny sikerességét méri a jelen lévő több mint százezer néző. Ogier egyébként tavaly betegsége miatt nem vett részt ezen a versenyen, de idén már kimutatta a foga fehérjét. A Fafe Rally Sprintet általában nem hagyják ki a csapatok, hiszen ez egyfajta plusz tesztelési lehetőség murván. Így a szezon elején nagyon jól jön ez a csapatoknak, főleg, hogy Portugália után a szintén murvás Argentin Rally következik.

Bár ez a Hyundai első éve a Rali Világbajnokságban, máris sikerült Thierry Neuville révén dobogós helyezést szereznie Mexikóban. Ilyen rövid idő alatt ez nagy sikernek számít még akkor is, ha ezt az ultratehetséges belga pilóta révén érte el. Ezen a sikeren felbuzdulva idén először egy harmadik autót is harcba állít a fiatal gyártó Portugáliában a rutinos Dani Sordóval a volán mögött. Sordo egyébként a kitűnő harmadik helyet érte el a Fafe Rally Sprinten, ami bizakodásra adhat okot a számára a hétvégét illetően.  A rali

A Portugál Rali rendezői az újítások hívei, így idén is várható volt egy-két újdonság az útvonalban. A portugál főváros, Lisszabon kedvelt helyszíne volt a ralinak az elmúlt években, s ez idén sem lesz másként. A rali a szokásosnál egy nappal hamarabb, szerdán veszi kezdetét a pályabejárással, így csütörtökön a csapatok Lisszabon felé veszik az irányt, s még aznap az esztorili Casino Gardens elől rajtolnak el.

A 2014-es Portugál Ralin megtartják az eddigi formátumot, így Algarve és Baixo Alentejo régiókban zajlik majd a háromnapos fieszta, ahová Liszabon után érkeznek a csapatok.
Idén is a második nap lesz a leghosszabb a maga 146,28 km-ével. A vasárnapi Santa Brás de Alportel egy új szakasz lesz, bár korábban néhány részét már használták. A szombati 31,90 km hosszú Santana de Serrán ezúttal ellenkező irányban halad majd a mezőny, ami kihívást jelent majd a csapatoknak.

A rali 16 gyorsasági szakaszból áll majd, s ezek összesen 339,46 kilométert tesznek ki. Az utolsó gyorsasági, a Loulé 2 lesz a Power Stage (ahol bonusz pontokért versenyeznek a résztvevők).  

A világbajnokság állása a Mexikó Rali után:


1. Sebastien Ogier (FRA)                   Volkswagen Motorsport                    63 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN)                 Volkswagen Motorsport                    60 pont
3. Mads Östberg (NOR)                     Citroën WRT                                      32 pont
4. Andreas Mikkelsen (NOR)             Volkswagen Motorsport 2                 24 pont
5. Elfyn Evans (GBR)                          M-Sport WRT                                     20 pont
6. Bryan Bouffier (FRA)                     M-Sport WRT                                     18 pont
7. Mikko Hirvonen (FIN)                    M-Sport WRT                                     18 pont
8. Kris Meeke (GBR)                          Citroën WRT                                      17 pont
9. Thierry Neuville (BEL)                   Hyundai WRT                                     15 pont
10. Ott Tanak (EST)                            M-Sport WRT                                     10 pont
11. Martin Prokop (CZE)                    Jipocar Czech National Team            10 pont

Forrás: Amber PR