Autós hírek: Svéd Rali: Latvala nyert, a VW hasít tovább


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Svédországban idén bejött a papírforma. Az első négy helyen ugyanis skandináv származású pilóta kormányozta célba autóját, bizonyítva, hogy nekik igencsak fekszik ez a havas rali. A Volkswagen továbbra is nyerő formában van, bár ezúttal nem sztárpilótája, a francia Sebastien Ogier révén sikerült győznie a német csapatnak. A 2013-as Akropolisz Rali óta nem győzedelmeskedő Jari-Matti Latvala szerezte meg a győzelmet. A második helyen szintén VW-es versenyző, Andreas Mikkelsen ért célba. A bronzérmes helyezés Mads Östberggé (Citroen) lett.
„Nagyszerű érzés megnyerni ezt a ralit. Kétszer is nyertem itt korábban, de most először sikerült háromszor megnyernem ugyanazt a ralit. Ez nagyon különleges verseny, minden 2008-ban kezdődött itt, s sok idő telt el Görögország óta. Az Akropolisz Ralin az autó megóvása volt a cél, ez viszont egy gyors rali volt és mostantól kezdve már úgy néznek rám, mint egy olyan pilótára, aki gyors ralikon is tud győzni. Nagyon koncentráltam, tényleg szükségem van erre a jó eredményre!” – szögezte le lelkesen Latvala.
Andreas Mikkelsen volt a rali pozitív meglepetése. A norvég pilóta időnként vezette a versenyt, s a rali egyik legizgalmasabb csatáját vívta Mads Östberggel a második helyért. Mikkelsen néha vezetett is a verseny során, de rengeteg időt vesztett Latvalához képes az utolsó nap reggelén. Östberg ekkor elég közel került honfitársához. Ezután olyan volt, mintha Mikkelsen megtört volna Östberg nyomása alatt, de végül kényelmesen beért a célba a második helyen és megszerezte első dobogós helyezését. Bár Östberg kénytelen volt beérni a dobogó utolsó helyével, vigaszt nyújthat neki a Power Stage győzelemért járó három bónusz pont.
Mikko Hirvonen és a fiatal észt tehetség, Ott Tanak harcban állt a dobogós helyekért még a verseny elején, de az utolsó napon leszakadtak az élmezőnytől, s így a negyedik és ötödik hellyel voltak kénytelenek beérni.
A Svéd Rali két versenyző számára különösen rosszul sikerült. Robert Kubica esett-kelt a verseny során. A lengyel pilóta többször is megtörte autóját, még az utolsó szakaszon, a Power Stage-en sem sikerült problémamentesen átjutnia. Sebastien Ogier győzelme még a verseny legelején elúszott, ahol egy buta hiba folytán elakadt a hóban, miközben vezetett a ralin. A világbajnok pilóta több mint négy percet vesztett e hiba folytán, s bár már tudta, ezzel vége minden győzelmi esélyének, visszaverekedte magát és végül a hatodik helyre célba vitte Volkswagenjét.
A világbajnoki pontállásban ezzel az eredményével Sebastien Ogier visszacsúszott a második helyre, öt ponttal lemaradva finn csapattársa mögött. Latvala a Power Stage-en elért második helyéért még további két ponttal gazdagodott, miközben Ogier csak ötödik lett ugyanott.
Az utolsó pontszerző helyeken Henning Solberg, Pontus Tideman, Craig Breen és Kris Meeke ért célba. Közülük Meeke számára sem marad meg jó emlékként a Svéd rali. A brit pilóta a hatodik hely felé autózott, mikor a 18. gyorsasági szakaszon kicsúszott, és elakadt a hóban. Végül úgy ért célba az első tízben, hogy az újonc Evans kiesett az utolsó szakaszon
A Hyundai számára nem volt túl sikeres ez a rali. Thierry Neuville és Juho Hanninen péntek reggel karambolozott, pedig az előző napon még az első nyolcban hajtott mindkét pilóta.
A következő világbajnoki ralira ismét sokat kell várnunk, hiszen 2014. március 6-9. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Ez lesz az idei első murvás és meleg éghajlatú rali. Az elmúlt években Sebastien Loeb volt a Mexikó Rali koronázatlan királya, viszont tavaly Loeb hiányában Ogier vette át a stafétabotot. A kérdés az, hogy a francia pilóta megrázza-e magát és visszatér-e az élre ott, ahol tavaly második győzelmét gyűjtötte be.
2014-es Svéd Rali eredménye
1. Jari-Matti Latvala                        Volkswagen Polo                3:00:31,1
2. Andreas Mikkelsen                    Volkswagen Polo                3:01:24,7
3. Mads Östberg                              Citroën DS3                         3:01:30,6
4. Mikko Hirvonen                          Ford Fiesta RS                    3:02:58,0
5. Ott Tanak                                     Ford Fiesta RS                    3:03:31,6
6. Sebastien Ogier                          Volkswagen Polo                3:05:01,0
7. Henning Solberg                        Ford Fiesta RS                    3:05:18,6
8. Pontus Tideman                         Ford Fiesta RS                    3:06:09,3
9. Craig Breen                                 Ford Fiesta RS                    3:09:26,5
10. Kris Meeke                                Citroën DS3                         3:11:49,1
Amber PR

Svédországban idén bejött a papírforma. Az első négy helyen ugyanis skandináv származású pilóta kormányozta célba autóját, bizonyítva, hogy nekik igencsak fekszik ez a havas rali. A Volkswagen továbbra is nyerő formában van, bár ezúttal nem sztárpilótája, a francia Sebastien Ogier révén sikerült győznie a német csapatnak. A 2013-as Akropolisz Rali óta nem győzedelmeskedő Jari-Matti Latvala szerezte meg a győzelmet. A második helyen szintén VW-es versenyző, Andreas Mikkelsen ért célba. A bronzérmes helyezés Mads Östberggé (Citroen) lett.

„Nagyszerű érzés megnyerni ezt a ralit. Kétszer is nyertem itt korábban, de most először sikerült háromszor megnyernem ugyanazt a ralit. Ez nagyon különleges verseny, minden 2008-ban kezdődött itt, s sok idő telt el Görögország óta. Az Akropolisz Ralin az autó megóvása volt a cél, ez viszont egy gyors rali volt és mostantól kezdve már úgy néznek rám, mint egy olyan pilótára, aki gyors ralikon is tud győzni. Nagyon koncentráltam, tényleg szükségem van erre a jó eredményre!” – szögezte le lelkesen Latvala.


Andreas Mikkelsen volt a rali pozitív meglepetése. A norvég pilóta időnként vezette a versenyt, s a rali egyik legizgalmasabb csatáját vívta Mads Östberggel a második helyért. Mikkelsen néha vezetett is a verseny során, de rengeteg időt vesztett Latvalához képes az utolsó nap reggelén. Östberg ekkor elég közel került honfitársához. Ezután olyan volt, mintha Mikkelsen megtört volna Östberg nyomása alatt, de végül kényelmesen beért a célba a második helyen és megszerezte első dobogós helyezését. Bár Östberg kénytelen volt beérni a dobogó utolsó helyével, vigaszt nyújthat neki a Power Stage győzelemért járó három bónusz pont.



Mikko Hirvonen és a fiatal észt tehetség, Ott Tanak harcban állt a dobogós helyekért még a verseny elején, de az utolsó napon leszakadtak az élmezőnytől, s így a negyedik és ötödik hellyel voltak kénytelenek beérni.


A Svéd Rali két versenyző számára különösen rosszul sikerült. Robert Kubica esett-kelt a verseny során. A lengyel pilóta többször is megtörte autóját, még az utolsó szakaszon, a Power Stage-en sem sikerült problémamentesen átjutnia. Sebastien Ogier győzelme még a verseny legelején elúszott, ahol egy buta hiba folytán elakadt a hóban, miközben vezetett a ralin. A világbajnok pilóta több mint négy percet vesztett e hiba folytán, s bár már tudta, ezzel vége minden győzelmi esélyének, visszaverekedte magát és végül a hatodik helyre célba vitte Volkswagenjét.


A világbajnoki pontállásban ezzel az eredményével Sebastien Ogier visszacsúszott a második helyre, öt ponttal lemaradva finn csapattársa mögött. Latvala a Power Stage-en elért második helyéért még további két ponttal gazdagodott, miközben Ogier csak ötödik lett ugyanott.


Az utolsó pontszerző helyeken Henning Solberg, Pontus Tideman, Craig Breen és Kris Meeke ért célba. Közülük Meeke számára sem marad meg jó emlékként a Svéd rali. A brit pilóta a hatodik hely felé autózott, mikor a 18. gyorsasági szakaszon kicsúszott, és elakadt a hóban. Végül úgy ért célba az első tízben, hogy az újonc Evans kiesett az utolsó szakaszon

A Hyundai számára nem volt túl sikeres ez a rali. Thierry Neuville és Juho Hanninen péntek reggel karambolozott, pedig az előző napon még az első nyolcban hajtott mindkét pilóta.

A következő világbajnoki ralira ismét sokat kell várnunk, hiszen 2014. március 6-9. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Ez lesz az idei első murvás és meleg éghajlatú rali. Az elmúlt években Sebastien Loeb volt a Mexikó Rali koronázatlan királya, viszont tavaly Loeb hiányában Ogier vette át a stafétabotot. A kérdés az, hogy a francia pilóta megrázza-e magát és visszatér-e az élre ott, ahol tavaly második győzelmét gyűjtötte be.

2014-es Svéd Rali eredménye
1. Jari-Matti Latvala                        Volkswagen Polo                3:00:31,1
2. Andreas Mikkelsen                    Volkswagen Polo                3:01:24,7
3. Mads Östberg                              Citroën DS3                         3:01:30,6
4. Mikko Hirvonen                          Ford Fiesta RS                    3:02:58,0
5. Ott Tanak                                     Ford Fiesta RS                    3:03:31,6
6. Sebastien Ogier                          Volkswagen Polo                3:05:01,0
7. Henning Solberg                        Ford Fiesta RS                    3:05:18,6
8. Pontus Tideman                         Ford Fiesta RS                    3:06:09,3
9. Craig Breen                                 Ford Fiesta RS                    3:09:26,5
10. Kris Meeke                                Citroën DS3                         3:11:49,1

Amber PR