Autós hírek: Rali Világbajnokság, Spanyol/Katalán Rali: Levezetés Katalóniában


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Egy hosszú, háromhetes pihenőt követően rendezik meg a hétvégén a szezon utolsó előtti raliját, a Katalán Ralit. Tavaly ezzel a ralival zárult a szezon, de idén a Brit/Wales Rali visszavette jól megérdemelt helyét a szezon legvégén. Az utolsó két raliverseny már csak örömzenélés lesz. Az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt, Sebastien Ogier az idei világbajnok, s a Francia Rali végével Sebastien Loeb is szögre akasztotta világbajnoki ralis sisakját. Egyedül a Volkswagen számára nagy a tét, hiszen megszerezheti első gyártói világbajnoki címét.
Az aszfaltos Francia Rali után változást hoz a spanyolországi megmérettetés, hiszen ezúttal ez egy vegyes útfelszínű rali lesz. ahol az első két nap során aszfalton versenyeznek a résztvevők, míg a harmadik napon murvára vált a mezőny. Ez taktikázásra – azon belül lassításra – fogja kényszeríteni a csapatokat. Hiszen aki a leggyorsabb lesz aszfalton, az kezdi majd meg a sort murván is. Ez viszont nagy hátrányt eredményezhet – száraz időjárási körülmények között – az elől menőknek, hiszen nekik kell majd takarítani az utat a mögöttük rajtolók elől.
Korábban az első tízben haladó versenyzők lelassítottak az előző nap utolsó gyorsasági szakaszán annak érdekében, hogy néhány másodpercet veszítsenek az idejükből, s ezáltal kedvezőbb rajtolási pozícióba kerüljenek a murvás szakaszok előtt. Bár korábban a gyártók kérték a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy ezen a ralin fordított sorrendet alkalmazzon az utolsó napon, azt a szövetség elutasította.
A hétvége favoritja Sebastien Loeb hiányában ezúttal is Sebastien Ogier lesz. Jari-Matti Latvala, Ogier csapattársa, második volt tavaly ezen a ralin. Akár a francia, akár a finn pilóta ér be jobb helyen, a Volkswagennek elég hat pont ahhoz, hogy megszerezze a gyártói győztes trófeát. Az utolsó két futam egyikén minden bizonnyal sikerül is ez a bravúr a wolfsburgi székhelyű csapatnak.
Bár Sebastien Loeb a világbajnoki ralik világától visszavonult, a ralizást nem tervezi teljesen befejezni. Feleségével, Severinnel a navigátori székben rajthoz is áll a jövő hónapban a belgiumi Condroz Ralin. A Loeb páros egy Citroen DS3 volánjánál méreti meg magát, s egyik ellenfele a Citroen csapatfőnöke, Yves Matton lesz, akit Loeb navigátora, Daniel Elena segíti majd a verseny során.
A rali
A 2013-as Katalán Rali három napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz távja 355,92 km-t tesz majd ki. A rali szervizparkját és főhadiszállását Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól.
A világbajnokság állása a Francia Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier                 Volkswagen Motorsport                                238 pont
2. Thierry Neuville                 Qatar WRT                                                    143 pont
3. Jari-Matti Latvala              Volkswagen Motorsport                                125 pont
4. Dani Sordo                         Abu Dhabi Citroen WRT                                117 pont
5. Mikko Hirvonen                 Citroën WRT                                                  111 pont
6. Mads Östberg                    Qatar M-Sport WRT                                        81 pont
7. Sebastien Loeb                   Citroën WRT                                                    68 pont
8. Jevgenyij Novikov               Qatar M-Sport WRT                                        57 pont
9. Martin Prokop                    JIPOCAR Czech National Team                       49 pont
10. Andreas Mikkelsen          Volkswagen Motorsport 2                               40 pont
Forrás: Amber PR

Egy hosszú, háromhetes pihenőt követően rendezik meg a hétvégén a szezon utolsó előtti raliját, a Katalán Ralit. Tavaly ezzel a ralival zárult a szezon, de idén a Brit/Wales Rali visszavette jól megérdemelt helyét a szezon legvégén. Az utolsó két raliverseny már csak örömzenélés lesz. Az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt, Sebastien Ogier az idei világbajnok, s a Francia Rali végével Sebastien Loeb is szögre akasztotta világbajnoki ralis sisakját. Egyedül a Volkswagen számára nagy a tét, hiszen megszerezheti első gyártói világbajnoki címét.


Az aszfaltos Francia Rali után változást hoz a spanyolországi megmérettetés, hiszen ezúttal ez egy vegyes útfelszínű rali lesz. ahol az első két nap során aszfalton versenyeznek a résztvevők, míg a harmadik napon murvára vált a mezőny. Ez taktikázásra – azon belül lassításra – fogja kényszeríteni a csapatokat. Hiszen aki a leggyorsabb lesz aszfalton, az kezdi majd meg a sort murván is. Ez viszont nagy hátrányt eredményezhet – száraz időjárási körülmények között – az elől menőknek, hiszen nekik kell majd takarítani az utat a mögöttük rajtolók elől.

Korábban az első tízben haladó versenyzők lelassítottak az előző nap utolsó gyorsasági szakaszán annak érdekében, hogy néhány másodpercet veszítsenek az idejükből, s ezáltal kedvezőbb rajtolási pozícióba kerüljenek a murvás szakaszok előtt. Bár korábban a gyártók kérték a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy ezen a ralin fordított sorrendet alkalmazzon az utolsó napon, azt a szövetség elutasította.

A hétvége favoritja Sebastien Loeb hiányában ezúttal is Sebastien Ogier lesz. Jari-Matti Latvala, Ogier csapattársa, második volt tavaly ezen a ralin. Akár a francia, akár a finn pilóta ér be jobb helyen, a Volkswagennek elég hat pont ahhoz, hogy megszerezze a gyártói győztes trófeát. Az utolsó két futam egyikén minden bizonnyal sikerül is ez a bravúr a wolfsburgi székhelyű csapatnak.

Bár Sebastien Loeb a világbajnoki ralik világától visszavonult, a ralizást nem tervezi teljesen befejezni. Feleségével, Severinnel a navigátori székben rajthoz is áll a jövő hónapban a belgiumi Condroz Ralin. A Loeb páros egy Citroen DS3 volánjánál méreti meg magát, s egyik ellenfele a Citroen csapatfőnöke, Yves Matton lesz, akit Loeb navigátora, Daniel Elena segíti majd a verseny során.

A rali 
A 2013-as Katalán Rali három napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz távja 355,92 km-t tesz majd ki. A rali szervizparkját és főhadiszállását Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól. A világbajnokság állása a Francia Rali után:

Pilóták 
1. Sebastien Ogier                 Volkswagen Motorsport                                238 pont
2. Thierry Neuville                 Qatar WRT                                                    143 pont
3. Jari-Matti Latvala              Volkswagen Motorsport                                125 pont
4. Dani Sordo                         Abu Dhabi Citroen WRT                                117 pont
5. Mikko Hirvonen                 Citroën WRT                                                  111 pont
6. Mads Östberg                    Qatar M-Sport WRT                                        81 pont
7. Sebastien Loeb                   Citroën WRT                                                    68 pont
8. Jevgenyij Novikov               Qatar M-Sport WRT                                        57 pont
9. Martin Prokop                    JIPOCAR Czech National Team                       49 pont
10. Andreas Mikkelsen          Volkswagen Motorsport 2                               40 pont

Forrás: Amber PR