Autós hírek: Koreai Forma-1-es Nagydíj, Jeongam: Vettel, Vettel és egyre csak Vettel


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Sebastian Vettel zsinórban harmadik Koreai Nagydíj győzelmét gyűjtötte be vasárnap a jeongami pályán. Így nagy előnyre tett szert az egyéni ponttáblán, s mindössze egy hét választja el a német pilótát attól, hogy a Japán Nagydíjon begyűjthesse sorban negyedik világbajnoki címét. A dobogó fennmaradó helyei a Lotus pilótáié, Kimi Raikkönené és Romain Grosjeané lettek. Érdemes megemlíteni a negyedik – nem mellesleg helyet kereső - Nico Hülkenberg teljesítményét, akire ezután biztos lecsap majd egy szemfüles csapatfőnök.
Sebastian Vettel éppúgy, mint a 2012-es év második felében, ezúttal is hengerel, s az eddigi 14 futamból nyolcon győzedelmeskedő pilóta 77 pontos előnnyel áll az egyéni ponttábla élén a második helyezett Fernando Alonso előtt. 5 futam van még hátra a világbajnokságból és azalatt maximálisan még 125 pont szerezhető meg. Ha a Red Bull sztárpilótája győz a jövő hétvégi japán futamon, s Alonso nem ér célba az első nyolcban, a világbajnoki cím sorsa a német javára eldől. Megjósolhatatlan, hogy ez mennyire reális, hiszen a szezon második felében a Ferrari spanyolja minden futamon célba ért az első nyolcban, viszont tavaly Japánban már a verseny elején távozott.
A koreai verseny a második felében kezdett izgalmassá válni. Kétszer is kijött a biztonsági autó. Először azután, hogy Sergio Perez McLarenjének jobb első kerekéről levált a futófelület, s a levált darab a pályán heverve zavarta a mezőny többi tagját. A biztonsági autós időszak után, mikor a pályát letakarították, Adrian Sutil Force Indiájával kiütötte Mark Webbert a versenyből. Az ausztrál pilóta autója lángra is kapott (Webber szerint a KERS egység égett). Ekkor jött ki másodszorra a biztonsági autó.
„Nem jó beragadni a biztonsági autó mögé, de nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, s ez nagyszerű a csapatnak is. Szerencsére elég volt a tempóm ahhoz, hogy mindkét biztonsági autós időszak után elől maradjak, de Kimi is és Romain is nagyon versenyképesek voltak és jobban vigyáztak a gumijaikra.” – szögezte le a versenygyőztes Vettel.
Nico Hülkenberg csodálatos versenyzéssel szerzett értékes pontokat a pénzügyi problémákkal küzdő Saubernek. Hamilton és Alonso próbálta nyomás alá helyezni a németet, de végül nem sikerült kielőzniük. A brit és a spanyol izgalmas kerék-kerék elleni csatákat vívott, s végül a brit nyert, s ezáltal az övé lett az ötödik helyezés. Alonso számára egy sorozat ért véget, hiszen a nyári szünet óta minden futamon a második helyen ért célba, de ez a bravúr ezúttal nem sikerült a Ferrari pilótája számára.
Nico Rosberg is becsatlakozott ebbe a csatába, a német végül is a hetedik helyezést kaparintotta meg. Őt Button, Massa és Perez követi az első tízben.
Paul di Resta összetörte Force Indiáját és mindkét Toro Rosso feladta a versenyt, pedig a jövőre red bullos színekben versenyző Daniel Ricciardo még a bíztató hetedik helyen is állt a verseny során.
Az anyagi problémáktól szenvedő Lotus csapattól távozó Kimi Raikkönen és Romain Grosjean második helyért folyó harca belső feszültséget okozott a csapaton belül. A finn pilóta a verseny végén előzte meg francia csapattársát, s rádión keresztül feszült hangnemben tárgyalták meg, hogy visszaelőzheti-e csapattársát Grosjean. Végül azt az üzenetet kapta, hogy fogadja el a bronzérmes helyezést és mosolyogjon a dobogón, mert a dolgot később megtárgyalják a csapattagok. Persze ezt nem akarja nagy dobra verni a csapat, így jó katonaként későbbi nyilatkozataiban a francia úgy fogalmazott, hogy a saját hibájából ért célba a harmadik helyen, nem pedig csapatutasításra.
A mezőnynek nem marad ideje a pihenésre, hiszen alig egy hét múlva (2013. október 13.) Japánban, Szuzukában csapnak össze az autók. Sebastian Vettel számára ez egy különleges helyszín lesz. 2011-ben ugyanis bár nem egy győzelemmel, de mégis megszerezte második világbajnoki címét Japánban, ahol harmadik helye elegendő volt ahhoz, hogy a minden idők legfiatalabb kétszeres Forma-1-es világbajnoka legyen. 2012-ben viszont övé lett a győzelem Japánban. Most egy győzelemmel világbajnok is lehet egyben, így minden bizonnyal a Red Bull sztárpilótája várja leginkább a felkelő nap országában megrendezésre kerülő futamot.
2013-as Koreai Forma-1-es Nagydíj eredménye:
1. Sebastian Vettel             Red Bull                               1:43:13.701
2. Kimi Raikkönen              Lotus                                     + 4.224
3. Romain Grosjean           Lotus                                     + 4.927
4. Nico Hülkenberg            Sauber                                  + 24.114
5. Lewis Hamilton               Mercedes                              + 25.255
6. Fernando Alonso           Ferrari                                    + 26.189
7. Nico Rosberg                  Mercedes                              + 26.698
8. Jenson Button                McLaren                               + 32.262
9. Felipe Massa                   Ferrari                                   + 34.390
10. Sergio Perez                 McLaren                               + 35.155

Sebastian Vettel zsinórban harmadik Koreai Nagydíj győzelmét gyűjtötte be vasárnap a jeongami pályán. Így nagy előnyre tett szert az egyéni ponttáblán, s mindössze egy hét választja el a német pilótát attól, hogy a Japán Nagydíjon begyűjthesse sorban negyedik világbajnoki címét. A dobogó fennmaradó helyei a Lotus pilótáié, Kimi Raikkönené és Romain Grosjeané lettek. Érdemes megemlíteni a negyedik – nem mellesleg helyet kereső - Nico Hülkenberg teljesítményét, akire ezután biztos lecsap majd egy szemfüles csapatfőnök.


Sebastian Vettel éppúgy, mint a 2012-es év második felében, ezúttal is hengerel, s az eddigi 14 futamból nyolcon győzedelmeskedő pilóta 77 pontos előnnyel áll az egyéni ponttábla élén a második helyezett Fernando Alonso előtt. 5 futam van még hátra a világbajnokságból és azalatt maximálisan még 125 pont szerezhető meg. Ha a Red Bull sztárpilótája győz a jövő hétvégi japán futamon, s Alonso nem ér célba az első nyolcban, a világbajnoki cím sorsa a német javára eldől. Megjósolhatatlan, hogy ez mennyire reális, hiszen a szezon második felében a Ferrari spanyolja minden futamon célba ért az első nyolcban, viszont tavaly Japánban már a verseny elején távozott.


A koreai verseny a második felében kezdett izgalmassá válni. Kétszer is kijött a biztonsági autó. Először azután, hogy Sergio Perez McLarenjének jobb első kerekéről levált a futófelület, s a levált darab a pályán heverve zavarta a mezőny többi tagját. A biztonsági autós időszak után, mikor a pályát letakarították, Adrian Sutil Force Indiájával kiütötte Mark Webbert a versenyből. Az ausztrál pilóta autója lángra is kapott (Webber szerint a KERS egység égett). Ekkor jött ki másodszorra a biztonsági autó.

„Nem jó beragadni a biztonsági autó mögé, de nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, s ez nagyszerű a csapatnak is. Szerencsére elég volt a tempóm ahhoz, hogy mindkét biztonsági autós időszak után elől maradjak, de Kimi is és Romain is nagyon versenyképesek voltak és jobban vigyáztak a gumijaikra.” – szögezte le a versenygyőztes Vettel.

Nico Hülkenberg csodálatos versenyzéssel szerzett értékes pontokat a pénzügyi problémákkal küzdő Saubernek. Hamilton és Alonso próbálta nyomás alá helyezni a németet, de végül nem sikerült kielőzniük. A brit és a spanyol izgalmas kerék-kerék elleni csatákat vívott, s végül a brit nyert, s ezáltal az övé lett az ötödik helyezés. Alonso számára egy sorozat ért véget, hiszen a nyári szünet óta minden futamon a második helyen ért célba, de ez a bravúr ezúttal nem sikerült a Ferrari pilótája számára.
Nico Rosberg is becsatlakozott ebbe a csatába, a német végül is a hetedik helyezést kaparintotta meg. Őt Button, Massa és Perez követi az első tízben.

Paul di Resta összetörte Force Indiáját és mindkét Toro Rosso feladta a versenyt, pedig a jövőre red bullos színekben versenyző Daniel Ricciardo még a bíztató hetedik helyen is állt a verseny során.

Az anyagi problémáktól szenvedő Lotus csapattól távozó Kimi Raikkönen és Romain Grosjean második helyért folyó harca belső feszültséget okozott a csapaton belül. A finn pilóta a verseny végén előzte meg francia csapattársát, s rádión keresztül feszült hangnemben tárgyalták meg, hogy visszaelőzheti-e csapattársát Grosjean. Végül azt az üzenetet kapta, hogy fogadja el a bronzérmes helyezést és mosolyogjon a dobogón, mert a dolgot később megtárgyalják a csapattagok. Persze ezt nem akarja nagy dobra verni a csapat, így jó katonaként későbbi nyilatkozataiban a francia úgy fogalmazott, hogy a saját hibájából ért célba a harmadik helyen, nem pedig csapatutasításra.

A mezőnynek nem marad ideje a pihenésre, hiszen alig egy hét múlva (2013. október 13.) Japánban, Szuzukában csapnak össze az autók. Sebastian Vettel számára ez egy különleges helyszín lesz. 2011-ben ugyanis bár nem egy győzelemmel, de mégis megszerezte második világbajnoki címét Japánban, ahol harmadik helye elegendő volt ahhoz, hogy a minden idők legfiatalabb kétszeres Forma-1-es világbajnoka legyen. 2012-ben viszont övé lett a győzelem Japánban. Most egy győzelemmel világbajnok is lehet egyben, így minden bizonnyal a Red Bull sztárpilótája várja leginkább a felkelő nap országában megrendezésre kerülő futamot. 

Forrás: Amber PR

2013-as Koreai Forma-1-es Nagydíj eredménye: 

1. Sebastian Vettel             Red Bull                               1:43:13.701
2. Kimi Raikkönen              Lotus                                     + 4.224
3. Romain Grosjean           Lotus                                     + 4.927
4. Nico Hülkenberg            Sauber                                  + 24.114
5. Lewis Hamilton               Mercedes                              + 25.255
6. Fernando Alonso           Ferrari                                    + 26.189
7. Nico Rosberg                  Mercedes                              + 26.698
8. Jenson Button                McLaren                               + 32.262
9. Felipe Massa                   Ferrari                                   + 34.390
10. Sergio Perez                 McLaren                               + 35.155

Forrás: Amber PR