Autós hírek: Rali Világbajnokság, Francia Rali: Loeb utolsó fellépése


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Nagy hagyomány szakadt meg 2010-ben a Rali Világbajnokságban. Ugyanis az azidáig Korzika Raliként (Tour de Corse) ismert versenyt áthelyezték Franciaország belsejébe, Alsace régióba és Francia Rali név alatt, Strasbourg központtal rendezték meg. A 2010-ben debütáló versenyt azonnal meg is nyerte a címvédő világbajnok Sebastien Loeb, ami nem volt nagy meglepetés, hiszen olyan volt ez a raliverseny, mintha külön a francia sztárpilóta szája íze szerint találták volna ki. A Korzika Rali helyét átvevő Francia Rali útvonala ugyanis a 39 éves pilóta szülővárosán is áthajt. Nem is meglepő, hogy a Citroen pilótája leköszönő évében még utoljára itt, ezen a versenyen rajthoz áll, mielőtt az autóversenyzés újabb vizeire evezne.
Bár 2011-ben Loeb csapattársa, az idei világbajnoki cím esélyese, Sebastien Ogier léphetett fel a francia dobogó tetejére, 2012-ben Loeb mégiscsak hozta formáját és itteni győzelmével kilencedik világbajnoki címét is begyűjtötte. Bár a Volkswagen pilótája tavaly az első tíz közé sem jutott be, idén erősen koncentrál majd, hiszen egy pont választja el a világbajnoki címtől.
A három héttel ezelőtti Ausztrál Ralin Ogier nagy balszerencséjének köszönhetően nem lett világbajnok, pedig a francia pilóta ezt megérdemelte volna. A 22 gyorsasági szakaszból 19-et megnyerő volkswagenes versenyző végig domináns teljesítményt nyújtott, de az utolsó gyorsasági szakaszon a mögötte haladó Mikko Hirvonen defektet kapott és sok időt vesztett. A Citroen francia pilótája elvesztette a második helyet, amelyet így, az értékes pontokkal együtt Thierry Neuville, Ogier legnagyobb vetélytársa, örökölt meg. A belga tehetség ráadásul a Power Stage-en szerzett második helyért járó két extra pontot is begyűjtötte.
A Francia Rali aszfaltos útjai nagyban hasonlítanak a Német Raliéhoz. A keskeny és gyors utak együtt a hűvös időjárással nagy látványosságot ígérnek a ralin. Loeb a szép búcsúzás miatt, Ogier pedig a világbajnoki cím miatt hajt majd a győzelemre a hétvégén. A két Sebastien utoljára vívja meg harcát a világbajnokság porondján. A kilencszeres bajnok, aki 167 raliversenyből 78-on győzedelmeskedett, emelt fővel szeretne távozni.
„Először is remélem, hogy eljutok az utolsó gyorsasági szakaszig, Haguenauban! Nagyszerű lenne a pályafutásomat pont ott, a szülővárosomban, befejezni, s persze nagyon érzelmes pillanat lenne. Másrészről pedig úgy hiszem egy kicsit könnyebb lesz, mivel új tervem van a jövőre. Valami teljesen mást fogok csinálni, a Túraautó Világbajnokságban (WTCC) versenyzek majd.” – nyilatkozta egy interjúban Loeb.
Amennyiben Thierry Neuville nem nyeri meg a ralit nyitó Power Stage-et, a világbajnoki cím sorsa eldől, s ezután már nem kell másra figyelnünk, mint a francia névrokonok és ex-csapattársak harcára.
A rali
A 2013-as Francia Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz távja jelentősen lerövidült, amelyek így 312,14 km-t tesznek majd ki. A rali főhadiszállása ismét Strasbourgban lesz berendezve.
A szervezők ebben az évben is változtattak egy nagyot. Az első gyorsasági szakasz továbbra is az Európai Parlament strasbourgi épülete mellett ér véget, viszont ez számít majd a Power Stage-nek, nem pedig a ralit lezáró szakasz (a tradíció szerint). A szombati nap ígérkezik a leghosszabbnak, hiszen összesen 134,93 km hosszú gyorsasági szakaszt kell a mezőnynek teljesítenie. A rali utolsó gyorsasági szakasza ezúttal is Loeb szülővárosán, Haguenaun megy végig, mielőtt a mezőny visszatérne Strasbourgba, a záró ceremóniára.
Forrás: Amber PR

Nagy hagyomány szakadt meg 2010-ben a Rali Világbajnokságban. Ugyanis az azidáig Korzika Raliként (Tour de Corse) ismert versenyt áthelyezték Franciaország belsejébe, Alsace régióba és Francia Rali név alatt, Strasbourg központtal rendezték meg. A 2010-ben debütáló versenyt azonnal meg is nyerte a címvédő világbajnok Sebastien Loeb, ami nem volt nagy meglepetés, hiszen olyan volt ez a raliverseny, mintha külön a francia sztárpilóta szája íze szerint találták volna ki. A Korzika Rali helyét átvevő Francia Rali útvonala ugyanis a 39 éves pilóta szülővárosán is áthajt. Nem is meglepő, hogy a Citroen pilótája leköszönő évében még utoljára itt, ezen a versenyen rajthoz áll, mielőtt az autóversenyzés újabb vizeire evezne. 

Bár 2011-ben Loeb csapattársa, az idei világbajnoki cím esélyese, Sebastien Ogier léphetett fel a francia dobogó tetejére, 2012-ben Loeb mégiscsak hozta formáját és itteni győzelmével kilencedik világbajnoki címét is begyűjtötte. Bár a Volkswagen pilótája tavaly az első tíz közé sem jutott be, idén erősen koncentrál majd, hiszen egy pont választja el a világbajnoki címtől. 

A három héttel ezelőtti Ausztrál Ralin Ogier nagy balszerencséjének köszönhetően nem lett világbajnok, pedig a francia pilóta ezt megérdemelte volna. A 22 gyorsasági szakaszból 19-et megnyerő volkswagenes versenyző végig domináns teljesítményt nyújtott, de az utolsó gyorsasági szakaszon a mögötte haladó Mikko Hirvonen defektet kapott és sok időt vesztett. A Citroen francia pilótája elvesztette a második helyet, amelyet így, az értékes pontokkal együtt Thierry Neuville, Ogier legnagyobb vetélytársa, örökölt meg. A belga tehetség ráadásul a Power Stage-en szerzett második helyért járó két extra pontot is begyűjtötte. 

A Francia Rali aszfaltos útjai nagyban hasonlítanak a Német Raliéhoz. A keskeny és gyors utak együtt a hűvös időjárással nagy látványosságot ígérnek a ralin. Loeb a szép búcsúzás miatt, Ogier pedig a világbajnoki cím miatt hajt majd a győzelemre a hétvégén. A két Sebastien utoljára vívja meg harcát a világbajnokság porondján. A kilencszeres bajnok, aki 167 raliversenyből 78-on győzedelmeskedett, emelt fővel szeretne távozni. 

„Először is remélem, hogy eljutok az utolsó gyorsasági szakaszig, Haguenauban! Nagyszerű lenne a pályafutásomat pont ott, a szülővárosomban, befejezni, s persze nagyon érzelmes pillanat lenne. Másrészről pedig úgy hiszem egy kicsit könnyebb lesz, mivel új tervem van a jövőre. Valami teljesen mást fogok csinálni, a Túraautó Világbajnokságban (WTCC) versenyzek majd.” – nyilatkozta egy interjúban Loeb. 
Amennyiben Thierry Neuville nem nyeri meg a ralit nyitó Power Stage-et, a világbajnoki cím sorsa eldől, s ezután már nem kell másra figyelnünk, mint a francia névrokonok és ex-csapattársak harcára.  A rali A 2013-as Francia Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz távja jelentősen lerövidült, amelyek így 312,14 km-t tesznek majd ki. A rali főhadiszállása ismét Strasbourgban lesz berendezve. 

A szervezők ebben az évben is változtattak egy nagyot. Az első gyorsasági szakasz továbbra is az Európai Parlament strasbourgi épülete mellett ér véget, viszont ez számít majd a Power Stage-nek, nem pedig a ralit lezáró szakasz (a tradíció szerint). A szombati nap ígérkezik a leghosszabbnak, hiszen összesen 134,93 km hosszú gyorsasági szakaszt kell a mezőnynek teljesítenie. A rali utolsó gyorsasági szakasza ezúttal is Loeb szülővárosán, Haguenaun megy végig, mielőtt a mezőny visszatérne Strasbourgba, a záró ceremóniára.
Forrás: Amber PR