Autós hírek: Rali Világbajnokság, Ausztrál Rali: Távol Európától


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Alig három héttel az aszfaltos Német Rali után az idei év utolsó tengerentúli futama, a murvás Ausztrál Rali következik a hétvégén. Ez a verseny egy év kihagyás után idén ismét bekerült a Rali Világbajnokságba, amelynek sokan örülnek, hiszen ezt a helyszínt mindenki kedveli és nagyon várja, bár nagyon messzire kell érte repülni. 2011-ben teljesen új helyszín fogadta a mezőny tagjait, s bár ezúttal a főhadiszállás megmarad, új gyorsasági szakaszok, új szervizpark és egy kompaktabb útvonal várja a ralisokat.
Az Ausztrál Rali a világbajnokság egyik leggyorsabb versenye, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy gyakori ezen a ralin az akár 107 km/órás átlagsebesség is. A versenyt először 1988-ban rendezték meg, s egy évvel később már világbajnoki ralifutam lett. A verseny nagy ásza sokáig Juha Kankkunen volt, aki zsinórban háromszor győzött a kenguruk földjén.
Ogier és a citroenes tülekedés
A 2013-as egyéni világbajnoki cím alig egy karnyújtásnyira van a Volkswagen német pilótájától, Sebastien Ogiertől, így bizton számíthatunk az izgalmakra a hétvégi ralin. Míg a VW-nél elég tiszta a helyzet, ugyanez nem mondható el a Citroenről.
Még a Német Rali előtt látott napvilágot a hír, mely szerint az addig alulteljesítő Sordótól elveszik a helyét a Citroennél, s Kris Meeke kapja azt meg. Igen ám, de Sordo összekapta magát és gyorsan begyűjtött egy győztes trófeát Németországban. Meekétől nem veszi vissza a francia autógyártó a lehetőséget, hogy megmutassa, mit tud Ausztráliában, de Sordót sem akarja veszni hagyni. Így született meg a döntés, mely szerint a spanyol pilóta a Francia Ralin állhat majd rajthoz a franciák autójával. Gyári autót viszont nem tudnak neki adni. A Francia Rali ugyanis az utolsó a sorban, amelyen – érthető okoknál fogva - Sebastien Loeb még részt akar venni. Sordo így az Abu Dhabi Team félig gyári autójával állhat majd rajthoz Strasbourgban. Az izgalmak fokozása végett Yves Matton citroenes főnök elhintette, hogy Robert Kubica a WRC2 kategóriás autóját lecserélheti a DS3-ra még a szezon vége előtt. Nagyon sokan szeretnének a Citroennél versenyezni, kérdés, hogy ki lobbizik majd jobban a helyekért.
Ami a ralit illeti, nem lesz egy vasárnapi sétakocsikázás. Az útvonal mentén fák húzódnak, így a gyors tempót ötvözni kell bizonyos óvatossággal annak érdekében, hogy minél kevesebb kár érje az autókat. Az úttisztítás is fontos szerepet játszik majd, főleg száraz időben, amikor is az élen haladó pilóták sepregetik majd az utat a mögöttük haladók számára. Bár jelenleg tél van Ausztráliában, mégis meleg és száraz időjárás várható a hétvégén.
2011 dobogósai
Érdekes módon a mostanában nem túl rózsásan teljesítő, idén még egy győzelmet felmutatni sem képes Mikko Hirvonen volt Ausztrália királya az elmúlt három alkalommal. 2011-ben Hirvonen akkori csapattársa, most VW-es színekben versenyző Jari-Matti Latvala lett a második. A bronzérmes helyezés Petter Solbergé lett.
A rali
2011-ben rendezték meg utoljára az Ausztrál Ralit, s mindjárt nagyot változtattak a szervezők. A főhadiszállás Sydney-től 500 km-re északra, Coffs Harbourba került. Idén ismét itt lesz a központ, de egy teljesen új ’Rally Hub’ kerül kialakításra, amely magában foglal majd egy új szuperspeciális szakaszt és egy központi szervizparkot. A szuperspeciális szakaszon csütörtökön, pénteken és szombat este futnak majd kettesével az autók az 1.8 km hosszú pályán. A verseny utolsó szakasza, a Shipmans, lesz majd a Power Stage, amelyen bónuszpontokért hajtanak a versenyzők.
A szervezők nagyon kitettek magukért. Megtartották a kedvelt gyorsaságikat 2011-ből és olyan új szakaszokat tettek be, amelyek nem lesznek messzebb 35 km-nél Coffs Harbourtól. Így nagyon kompakt lett az útvonal. A 2013-es Ausztrál Rali három napon át tart, s a 22 gyorsasági szakasz 352,36 km-t tesz majd ki.

Alig három héttel az aszfaltos Német Rali után az idei év utolsó tengerentúli futama, a murvás Ausztrál Rali következik a hétvégén. Ez a verseny egy év kihagyás után idén ismét bekerült a Rali Világbajnokságba, amelynek sokan örülnek, hiszen ezt a helyszínt mindenki kedveli és nagyon várja, bár nagyon messzire kell érte repülni. 2011-ben teljesen új helyszín fogadta a mezőny tagjait, s bár ezúttal a főhadiszállás megmarad, új gyorsasági szakaszok, új szervizpark és egy kompaktabb útvonal várja a ralisokat.

Az Ausztrál Rali a világbajnokság egyik leggyorsabb versenye, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy gyakori ezen a ralin az akár 107 km/órás átlagsebesség is. A versenyt először 1988-ban rendezték meg, s egy évvel később már világbajnoki ralifutam lett. A verseny nagy ásza sokáig Juha Kankkunen volt, aki zsinórban háromszor győzött a kenguruk földjén.

Ogier és a citroenes tülekedés

A 2013-as egyéni világbajnoki cím alig egy karnyújtásnyira van a Volkswagen német pilótájától, Sebastien Ogiertől, így bizton számíthatunk az izgalmakra a hétvégi ralin. Míg a VW-nél elég tiszta a helyzet, ugyanez nem mondható el a Citroenről.

Még a Német Rali előtt látott napvilágot a hír, mely szerint az addig alulteljesítő Sordótól elveszik a helyét a Citroennél, s Kris Meeke kapja azt meg. Igen ám, de Sordo összekapta magát és gyorsan begyűjtött egy győztes trófeát Németországban. Meekétől nem veszi vissza a francia autógyártó a lehetőséget, hogy megmutassa, mit tud Ausztráliában, de Sordót sem akarja veszni hagyni. Így született meg a döntés, mely szerint a spanyol pilóta a Francia Ralin állhat majd rajthoz a franciák autójával. Gyári autót viszont nem tudnak neki adni. A Francia Rali ugyanis az utolsó a sorban, amelyen – érthető okoknál fogva - Sebastien Loeb még részt akar venni. Sordo így az Abu Dhabi Team félig gyári autójával állhat majd rajthoz Strasbourgban. Az izgalmak fokozása végett Yves Matton citroenes főnök elhintette, hogy Robert Kubica a WRC2 kategóriás autóját lecserélheti a DS3-ra még a szezon vége előtt. Nagyon sokan szeretnének a Citroennél versenyezni, kérdés, hogy ki lobbizik majd jobban a helyekért.

Ami a ralit illeti, nem lesz egy vasárnapi sétakocsikázás. Az útvonal mentén fák húzódnak, így a gyors tempót ötvözni kell bizonyos óvatossággal annak érdekében, hogy minél kevesebb kár érje az autókat. Az úttisztítás is fontos szerepet játszik majd, főleg száraz időben, amikor is az élen haladó pilóták sepregetik majd az utat a mögöttük haladók számára. Bár jelenleg tél van Ausztráliában, mégis meleg és száraz időjárás várható a hétvégén.


2011 dobogósai


Érdekes módon a mostanában nem túl rózsásan teljesítő, idén még egy győzelmet felmutatni sem képes Mikko Hirvonen volt Ausztrália királya az elmúlt három alkalommal. 2011-ben Hirvonen akkori csapattársa, most VW-es színekben versenyző Jari-Matti Latvala lett a második. A bronzérmes helyezés Petter Solbergé lett.

A rali

2011-ben rendezték meg utoljára az Ausztrál Ralit, s mindjárt nagyot változtattak a szervezők. A főhadiszállás Sydney-től 500 km-re északra, Coffs Harbourba került. Idén ismét itt lesz a központ, de egy teljesen új ’Rally Hub’ kerül kialakításra, amely magában foglal majd egy új szuperspeciális szakaszt és egy központi szervizparkot. A szuperspeciális szakaszon csütörtökön, pénteken és szombat este futnak majd kettesével az autók az 1.8 km hosszú pályán. A verseny utolsó szakasza, a Shipmans, lesz majd a Power Stage, amelyen bónuszpontokért hajtanak a versenyzők. 

A szervezők nagyon kitettek magukért. Megtartották a kedvelt gyorsaságikat 2011-ből és olyan új szakaszokat tettek be, amelyek nem lesznek messzebb 35 km-nél Coffs Harbourtól. Így nagyon kompakt lett az útvonal. A 2013-es Ausztrál Rali három napon át tart, s a 22 gyorsasági szakasz 352,36 km-t tesz majd ki. 

Forrás: Amber PR