Autós hírek: Rali Világbajnokság, Német Rali: Szabad az út Németországban


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

A hosszú nyári szünetet követően ismét hosszabban pihenhettek a ralisok. A Finn Ralit követően három héttel ugyanis a hétvégén ismét munkába állnak a Rali Világbajnokság szereplői, nem is akárhol, mint a nagyon kedvelt aszfaltos raliversenyen, a Német Ralin. A szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként a Trier környéki utakon.
2012-ben Sebastien Loeb megszerezte kilencedik győzelmét egy nagyon nehéz Német Ralin. A rali harmadik napja akkor majdnem kifogott mindhárom dobogós helyezetten. Loebnek azon fájt a feje, hogy a Dhrontal másodszori teljesítésekor autójában a turbó reakcióidejének csökkenése miatt talán nem fog tudni harcba szállni a Power Stage-győzelemért. Latvala autójának motorháztetejével gyűlt meg a baja, amely elkezdett fel-felemelkedni a 13. gyorsasági szakaszon. Hirvonen lassúsága miatt csikorogtathatta fogait és emellett egy csomó beállításbeli feladattal küzdött a nap során.
Idén a Citroen francia ralis fenoménja nem áll itt rajthoz, így megnyílik a lehetőség a többiek előtt arra, hogy letegyék kézjegyüket a nehéz német aszfaltos futamon. A vb aspiránsok közül messze kitűnik Sebastien Ogier, aki mát öt raligyőzelmet tudhat idén magáénak, köztük a legutóbbi két rali győztes trófeáját, s aki ha jól teljesít, már a hétvégén megszerezheti a 2013-as rali világbajnoki címét. A világbajnokság ilyen korai szakaszában még a szupertehetséges Sebastien Loebnek sem sikerült ez a bravúr. Ogier 181 ponttal áll az egyéni ponttábla élén, s az utána következő Latvala és Neuville igen tetemes, 90 pontos lemaradással áll a második és harmadik helyen.
Amennyiben Ogier-nak sikerül 22 ponttal növelnie előnyét, vagyis 112 pont választaná el őt és az utána következő pilótát, akkor a maradék négy ralin szerezhető pontokkal már nem lehetne őt megelőzni. Így tehát a VW pilótája már Németországban ünnepelhetne. „Tudom, hogy esélyünk van megszerezni a világbajnoki címet, de ez csak tiszta matematika. Sokkal fontosabb az, hogy ennek, történjék akár most, Ausztráliában, Franciaországban vagy még később, én nagyon fogok örülni.” – szögezte le a francia autóversenyző.
Ami pedig a ralit és a helyszínt illeti, gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak- A rali három teljes napján ugyanis különböző helyszíneken: szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára.
Itt található a híres-hírhedt Arena Panzerplatte gyorsasági szakasz, amelyen idén is kétszer fog végigrobogni a mezőny a szombati nap során. Ez a gyorsasági szakasz bár ezúttal 5 km-rel rövidebb lesz, mint tavaly, 41,08 km hosszúságával így is a szezon leghosszabb szakaszainak egyike. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.
A rali
A Német Rali útvonala változtatáson esett át az idei évre. 2002 óta először – amikor bekerült a németországi megmérettetés a rali világbajnokság naptárába - Kölnből rajtol a rali, ahol kiállítják a raliautókat és a nézők találkozhatnak a pilótákkal Köln híres székesegyházával a háttérben. Az első és második gyorsasági szakaszt így már csütörtökön megrendezik, ráadásul a második szakaszt mindjárt egy izgalmas esti kihívásként.
Az elmúlt évek Német Ralijain az egyik fő attrakció a Circus Maximus szuperspeciális szakasz volt, amely Trier központján haladt végig. Bár idén is Trierben rendezik be a rali főhadiszállását, a rendezők ezt a látványosságot kihagyták.
A 2013-es Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 376,47 km-t tesz majd ki.
Forrás: Amber PR

A hosszú nyári szünetet követően ismét hosszabban pihenhettek a ralisok. A Finn Ralit követően három héttel ugyanis a hétvégén ismét munkába állnak a Rali Világbajnokság szereplői, nem is akárhol, mint a nagyon kedvelt aszfaltos raliversenyen, a Német Ralin. A szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként a Trier környéki utakon. 

2012-ben Sebastien Loeb megszerezte kilencedik győzelmét egy nagyon nehéz Német Ralin. A rali harmadik napja akkor majdnem kifogott mindhárom dobogós helyezetten. Loebnek azon fájt a feje, hogy a Dhrontal másodszori teljesítésekor autójában a turbó reakcióidejének csökkenése miatt talán nem fog tudni harcba szállni a Power Stage-győzelemért. Latvala autójának motorháztetejével gyűlt meg a baja, amely elkezdett fel-felemelkedni a 13. gyorsasági szakaszon. Hirvonen lassúsága miatt csikorogtathatta fogait és emellett egy csomó beállításbeli feladattal küzdött a nap során. Idén a Citroen francia ralis fenoménja nem áll itt rajthoz, így megnyílik a lehetőség a többiek előtt arra, hogy letegyék kézjegyüket a nehéz német aszfaltos futamon.

A vb aspiránsok közül messze kitűnik Sebastien Ogier, aki mát öt raligyőzelmet tudhat idén magáénak, köztük a legutóbbi két rali győztes trófeáját, s aki ha jól teljesít, már a hétvégén megszerezheti a 2013-as rali világbajnoki címét. A világbajnokság ilyen korai szakaszában még a szupertehetséges Sebastien Loebnek sem sikerült ez a bravúr. Ogier 181 ponttal áll az egyéni ponttábla élén, s az utána következő Latvala és Neuville igen tetemes, 90 pontos lemaradással áll a második és harmadik helyen. Amennyiben Ogier-nak sikerül 22 ponttal növelnie előnyét, vagyis 112 pont választaná el őt és az utána következő pilótát, akkor a maradék négy ralin szerezhető pontokkal már nem lehetne őt megelőzni. Így tehát a VW pilótája már Németországban ünnepelhetne. „Tudom, hogy esélyünk van megszerezni a világbajnoki címet, de ez csak tiszta matematika. Sokkal fontosabb az, hogy ennek, történjék akár most, Ausztráliában, Franciaországban vagy még később, én nagyon fogok örülni.” – szögezte le a francia autóversenyző. 

Ami pedig a ralit és a helyszínt illeti, gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak- A rali három teljes napján ugyanis különböző helyszíneken: szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára. Itt található a híres-hírhedt Arena Panzerplatte gyorsasági szakasz, amelyen idén is kétszer fog végigrobogni a mezőny a szombati nap során. Ez a gyorsasági szakasz bár ezúttal 5 km-rel rövidebb lesz, mint tavaly, 41,08 km hosszúságával így is a szezon leghosszabb szakaszainak egyike. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.


A rali A Német Rali útvonala változtatáson esett át az idei évre. 2002 óta először – amikor bekerült a németországi megmérettetés a rali világbajnokság naptárába - Kölnből rajtol a rali, ahol kiállítják a raliautókat és a nézők találkozhatnak a pilótákkal Köln híres székesegyházával a háttérben. Az első és második gyorsasági szakaszt így már csütörtökön megrendezik, ráadásul a második szakaszt mindjárt egy izgalmas esti kihívásként. Az elmúlt évek Német Ralijain az egyik fő attrakció a Circus Maximus szuperspeciális szakasz volt, amely Trier központján haladt végig. Bár idén is Trierben rendezik be a rali főhadiszállását, a rendezők ezt a látványosságot kihagyták. A 2013-es Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 16 gyorsasági szakasz 376,47 km-t tesz majd ki. 

Forrás: Amber PR