Autós hírek: Akropolisz Rali: Latvala nyert!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Jari-Matti Latvala megnyerte az Akropolisz Ralit, így duplán ünnepelt, hiszen tíz évvel ezelőtt pont ezen a ralin debütált egy WRC-vel a Rali Világbajnokságban. Ráadásul Latvala első volkswagenes győzelmét gyűjtötte be Görögországban, azután, hogy elég nehezen indult el számára a szezon. A második helyen Dani Sordo ért célba legjobb citroenes pilótaként. A dobogó harmadik fokára a fiatal belga tehetség, Thierry Neuville (Ford) állhatott fel.
„Nagyszerű ez az érzés. A szezon zötyögősen kezdődött számomra, s ez egy fontos momentum volt. 10 évvel ezelőtt vezettem első raliautómat a világbajnokságban, s ilyen sok idő kellett ahhoz, hogy itt nyerni tudjak. Tegnap még nem gondoltam, hogy nyerhetek, de ma reggel már sokat gondoltam erre, főleg az utolsó gyorsasági szakaszon.” – szögezte le lelkesen Latvala.
A második helyezett Dani Sordo számára sem indult könnyen az idei szezon, így nagy megkönnyebbülés volt a spanyol pilóta számára ez a remek helyezés, ráadásul citroenes társait kielőzve ért el ilyen jó pozíciót. Saját bevallása szerint is nagy magabiztosságot nyújt számára ez az eredmény a szezon hátralévő ralijaira.
Thierry Neuville, aki Mexikó után ismét dobogóra tudott állni, nagyszerű tempót diktált, s végül behozta autóját a bronzérmes helyen, s ezzel egy plusz ajándékot nyújtott át születésnapos barátnőjének.
Az Akropolisz Rali meglepetés eredményt nyújtott, ezt nyugodtan leszögezhetjük. A negyedik helyen szintén egy nem várt pilóta, Andreas Mikkelsen ért célba, s ezzel pályafutása legjobb eredményét szerezte meg harmadik raliján a Polóval. Bár komoly csata folyt a norvég pilóta és az ötödik helyezett Nasser Al-Attiyah között, végül mégis előbbi kerekedett felül.
Az Akropolisz Ralin nem csak az okozott meglepetést, hogy az ismeretlenebb nevek teljesítettek jól, hanem az is, hogy a sztárpilótáknak mennyire nem jött össze ez az igen megterhelő hétvége. Mads Östberg például hatodik lett, de ezt az eredményt már a rali elején megalapozta. Az első gyorsasági szakaszon három percet vesztett, mikor a beton járdaszegélynek csapta autója kerekét. Mikko Hirvonen a hetedik lett, miután kormányzási problémák hátráltatták. A világbajnokságban vezető Sebastien Ogier zárja az első tizet. A francia pilóta előrejutását nehezítette autója olajnyomásának meghibásodása. Szerencséjére három extra ponthoz jutott azzal, hogy a ralit záró Power Stage győzelmet megszerezte. Így 52 pontos előnnyel zárja az egyéni ponttáblát Latvala előtt.
Robert Kubica is részt vett a ralin, s pályafutása első WRC2 győzelmét gyűjtötte be a Citroennel.
A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen ismét tavasszal, 2013. június 21-22. között kerül megrendezésre az Olasz/Szardínia Rali. Az idei lesz a 10. alkalom, hogy Szardínián tartják meg az Olasz Ralit azóta, hogy Sanremóból ide költözött. Érdekesség, hogy a tavalyi négynapos versenyt idén kétnapos megmérettetés váltja fel. Az utóbbi években sorra Sebastien Loeb hódította el az Olasz Rali trófeáját, de idén másképpen lesz révén a ralis fenomén ezúttal nem áll rajthoz.
2013-as Akropolisz Rali eredménye
1. Jari-Matti Latvala                        Volkswagen Polo                3:31:01,2
2. Dani Sordo                                  Citroën DS3                         3:32:51,2
3. Thierry Neuville                           Ford Fiesta RS                    3:33:15,3
4. Andreas Mikkelsen                    Volkswagen Polo                3:34:56,3
5. Nasser Al-Attiyah                        Ford Fiesta RS                    3:35:13,8
6. Mads Östberg                              Ford Fiesta RS                    3:36:49,9
7. Mikko Hirvonen                          Citroën DS3                         3:39:01,9
8. Martin Prokop                              Ford Fiesta RS                    3:39:02,4
9. Jevgenyij Novikov                      Ford Fiesta RS                    3:39:13,0
10. Sebastien Ogier                       Volkswagen Polo                3:41:11,5

Jari-Matti Latvala megnyerte az Akropolisz Ralit, így duplán ünnepelt, hiszen tíz évvel ezelőtt pont ezen a ralin debütált egy WRC-vel a Rali Világbajnokságban. Ráadásul Latvala első volkswagenes győzelmét gyűjtötte be Görögországban, azután, hogy elég nehezen indult el számára a szezon. A második helyen Dani Sordo ért célba legjobb citroenes pilótaként. A dobogó harmadik fokára a fiatal belga tehetség, Thierry Neuville (Ford) állhatott fel.

„Nagyszerű ez az érzés. A szezon zötyögősen kezdődött számomra, s ez egy fontos momentum volt. 10 évvel ezelőtt vezettem első raliautómat a világbajnokságban, s ilyen sok idő kellett ahhoz, hogy itt nyerni tudjak. Tegnap még nem gondoltam, hogy nyerhetek, de ma reggel már sokat gondoltam erre, főleg az utolsó gyorsasági szakaszon.” – szögezte le lelkesen Latvala.

A második helyezett Dani Sordo számára sem indult könnyen az idei szezon, így nagy megkönnyebbülés volt a spanyol pilóta számára ez a remek helyezés, ráadásul citroenes társait kielőzve ért el ilyen jó pozíciót. Saját bevallása szerint is nagy magabiztosságot nyújt számára ez az eredmény a szezon hátralévő ralijaira.

Thierry Neuville, aki Mexikó után ismét dobogóra tudott állni, nagyszerű tempót diktált, s végül behozta autóját a bronzérmes helyen, s ezzel egy plusz ajándékot nyújtott át születésnapos barátnőjének.

Az Akropolisz Rali meglepetés eredményt nyújtott, ezt nyugodtan leszögezhetjük. A negyedik helyen szintén egy nem várt pilóta, Andreas Mikkelsen ért célba, s ezzel pályafutása legjobb eredményét szerezte meg harmadik raliján a Polóval. Bár komoly csata folyt a norvég pilóta és az ötödik helyezett Nasser Al-Attiyah között, végül mégis előbbi kerekedett felül.

Az Akropolisz Ralin nem csak az okozott meglepetést, hogy az ismeretlenebb nevek teljesítettek jól, hanem az is, hogy a sztárpilótáknak mennyire nem jött össze ez az igen megterhelő hétvége. Mads Östberg például hatodik lett, de ezt az eredményt már a rali elején megalapozta. Az első gyorsasági szakaszon három percet vesztett, mikor a beton járdaszegélynek csapta autója kerekét. Mikko Hirvonen a hetedik lett, miután kormányzási problémák hátráltatták. A világbajnokságban vezető Sebastien Ogier zárja az első tizet. A francia pilóta előrejutását nehezítette autója olajnyomásának meghibásodása. Szerencséjére három extra ponthoz jutott azzal, hogy a ralit záró Power Stage győzelmet megszerezte. Így 52 pontos előnnyel zárja az egyéni ponttáblát Latvala előtt.

Robert Kubica is részt vett a ralin, s pályafutása első WRC2 győzelmét gyűjtötte be a Citroennel.

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen ismét tavasszal, 2013. június 21-22. között kerül megrendezésre az Olasz/Szardínia Rali. Az idei lesz a 10. alkalom, hogy Szardínián tartják meg az Olasz Ralit azóta, hogy Sanremóból ide költözött. Érdekesség, hogy a tavalyi négynapos versenyt idén kétnapos megmérettetés váltja fel. Az utóbbi években sorra Sebastien Loeb hódította el az Olasz Rali trófeáját, de idén másképpen lesz révén a ralis fenomén ezúttal nem áll rajthoz.

2013-as Akropolisz Rali eredménye 

1. Jari-Matti Latvala                        Volkswagen Polo                3:31:01,2
2. Dani Sordo                                  Citroën DS3                         3:32:51,2
3. Thierry Neuville                           Ford Fiesta RS                    3:33:15,3
4. Andreas Mikkelsen                    Volkswagen Polo                3:34:56,3
5. Nasser Al-Attiyah                        Ford Fiesta RS                    3:35:13,8
6. Mads Östberg                              Ford Fiesta RS                    3:36:49,9
7. Mikko Hirvonen                          Citroën DS3                         3:39:01,9
8. Martin Prokop                              Ford Fiesta RS                    3:39:02,4
9. Jevgenyij Novikov                      Ford Fiesta RS                    3:39:13,0
10. Sebastien Ogier                       Volkswagen Polo                3:41:11,5