Autós hírek: Rali Világbajnokság, Akropolisz Rali: Az Akropoliszon folytatják…


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Az Argentin Rali után majd egy hónap szusszanásnyi ideje volt a ralis csapatoknak arra, hogy visszatérjenek Európába és felkészüljenek a szezon egyik legkeményebb ralijára, a hétvégi Akropolisz Ralira. Itt kiderül ki a legény a talpán, hiszen ez a rali a nehézségével kitűnik a többi közül. Jellemző a nagy meleg, a töredezett, nehézkes utak és a por, valamint a gyorsasági szakaszokon elérhető gyors tempó.
A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz Rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is.
Az európai nyárkezdetre eső Akropolisz Rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durván felsérthetik az abroncsokat még akkor is, ha mára már néhány út simább lett. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában jellemző igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre.
A tavalyi győztes Sebastien Loeb az Argentin Ralin való vendégszereplését követően ezúttal nem áll rajthoz, így ismét honfitársa, Sebastien Ogier lesz a fő favorit. Ogier nagyszerű teljesítményt nyújtott eddig Görögországban, így minden mellette szól. 2009-ben második lett és 2011-ben megnyerte a Fordok felségterületének számító ralit (2010-ben nem szerepelt az Akropolisz Rali a versenynaptárban). Tavaly a Super 2000-es kategória győzelmet bezsebelte a Fabiával és összetettben hetedik lett. A Volkswagen eddig nagyon szépen teljesített a szezonban, s idáig két versenyt kivéve, amikor is Loeb nyert (Monacóban és Argentínában), mindig a fiatal francia állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Mindenesetre a német gyártó mindent megtesz a siker érdekében, így három pilótája – Ogier, Latvala és Mikkelsen – az Argentin Ralit követően teszteléseket folytatott Görögországban a versenyre való felkészülés jegyében.
A Citroen Loeb hiányzása miatt nem esélytelen a hétvégén. Bár kétségtelen, hogy Mikko Hirvonen nem Sebastien Loeb, mégis a finn az elmúlt négy Akropolisz Rali mindegyikén dobogóra tudott állni (2009-ben nyert!). Hirvonen szorosan együttműködött a Citroennel a DS3 fejlesztésében és beállításokat próbálgatott a verseny előtti teszteken. A hétvégén még labdába rúghat Hirvonen csapattársa, Dani Sordo is, bár ő kihagyta az elmúlt két ralit. A feltörekvő tehetségekről sem szabad megfeledkezni, így a Qatar M-Sport versenyzőiről: Mads Östbergről és Jevgenyij Novikovról.
A rali
A 2013-es Akropolisz Rali három napon át tart, s a 14 (!) gyorsasági szakasz 306,53 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1052,52 km. A rali főhadiszállását ismét Athéntól nyugatra, Loutrakiban rendezik be. A televízióban is közvetített Power Stage, idén is a vasárnapi utolsó gyorsasági szakasz, a 30,14 km hosszú Loutraki 2 lesz.
Az idei útvonalat jelentősen megváltoztatták a szervezők a tavalyi évhez képest. A gyorsasági szakaszok hosszát majd 100 km-rel megrövidítették s mivel a szokásosnál egy nappal később kezdődik a verseny, így az idei év eddigi legrövidebbje is lesz egyben.
Az elmúlt évek Akropolisz Rali győztesei:
2012                S Loeb (Citroën)
2011                S Ogier (Citroën)
2009                M Hirvonen (Ford)
2008                S Loeb (Citroën)
2007                M Grönholm (Ford)
2006                M Grönholm (Ford)
2005                S Loeb (Citroën)
2004                P Solberg (Subaru)
2003                M Märtin (Ford)
2002                C McRae (Ford)
2001                C McRae (Ford)
2000                C McRae (Ford)
1999                R Burns (Subaru)
1998                C McRae (Subaru)
1997                C Sainz (Ford)
1996                C McRae (Subaru)
1995                Vovos (Lancia)
1994                C Sainz (Subaru)
1993                Biasion (Lancia)
1992                D Auriol (Lancia)
1991                J Kankkunen (Lancia)

Az Argentin Rali után majd egy hónap szusszanásnyi ideje volt a ralis csapatoknak arra, hogy visszatérjenek Európába és felkészüljenek a szezon egyik legkeményebb ralijára, a hétvégi Akropolisz Ralira. Itt kiderül ki a legény a talpán, hiszen ez a rali a nehézségével kitűnik a többi közül. Jellemző a nagy meleg, a töredezett, nehézkes utak és a por, valamint a gyorsasági szakaszokon elérhető gyors tempó.  A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz Rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is.

A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is. Az európai nyárkezdetre eső Akropolisz Rali Athén környéki poros, murvás útjai hírhedten forróak embernek, gépnek egyaránt. Az úton heverő nagy kövek durván felsérthetik az abroncsokat még akkor is, ha mára már néhány út simább lett. A gyorsasági szakaszok továbbra is nehezek, és a pilóták számára nagy kihívást jelentenek. Az évnek ebben a szakában jellemző igen meleg éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira, az áttétekre és a felfüggesztésekre. 

A tavalyi győztes Sebastien Loeb az Argentin Ralin való vendégszereplését követően ezúttal nem áll rajthoz, így ismét honfitársa, Sebastien Ogier lesz a fő favorit. Ogier nagyszerű teljesítményt nyújtott eddig Görögországban, így minden mellette szól. 2009-ben második lett és 2011-ben megnyerte a Fordok felségterületének számító ralit (2010-ben nem szerepelt az Akropolisz Rali a versenynaptárban). Tavaly a Super 2000-es kategória győzelmet bezsebelte a Fabiával és összetettben hetedik lett. A Volkswagen eddig nagyon szépen teljesített a szezonban, s idáig két versenyt kivéve, amikor is Loeb nyert (Monacóban és Argentínában), mindig a fiatal francia állhatott fel a dobogó legfelső fokára. Mindenesetre a német gyártó mindent megtesz a siker érdekében, így három pilótája – Ogier, Latvala és Mikkelsen – az Argentin Ralit követően teszteléseket folytatott Görögországban a versenyre való felkészülés jegyében. 

A Citroen Loeb hiányzása miatt nem esélytelen a hétvégén. Bár kétségtelen, hogy Mikko Hirvonen nem Sebastien Loeb, mégis a finn az elmúlt négy Akropolisz Rali mindegyikén dobogóra tudott állni (2009-ben nyert!). Hirvonen szorosan együttműködött a Citroennel a DS3 fejlesztésében és beállításokat próbálgatott a verseny előtti teszteken. A hétvégén még labdába rúghat Hirvonen csapattársa, Dani Sordo is, bár ő kihagyta az elmúlt két ralit. A feltörekvő tehetségekről sem szabad megfeledkezni, így a Qatar M-Sport versenyzőiről: Mads Östbergről és Jevgenyij Novikovról.


A rali A 2013-es Akropolisz Rali három napon át tart, s a 14 (!) gyorsasági szakasz 306,53 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1052,52 km. A rali főhadiszállását ismét Athéntól nyugatra, Loutrakiban rendezik be. A televízióban is közvetített Power Stage, idén is a vasárnapi utolsó gyorsasági szakasz, a 30,14 km hosszú Loutraki 2 lesz. Az idei útvonalat jelentősen megváltoztatták a szervezők a tavalyi évhez képest. A gyorsasági szakaszok hosszát majd 100 km-rel megrövidítették s mivel a szokásosnál egy nappal később kezdődik a verseny, így az idei év eddigi legrövidebbje is lesz egyben. 
(Amber PR)