Autós hírek: F1-es Monacói Nagydíj, Fókuszban: Celebek és a gumik


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


 

Két héttel az emlékezetes barcelonai futam után következik a szezon legcsillogóbb helyszínén megrendezett Forma-1-es futam, a Monacói Nagydíj.
A Monte-Carlo utcáin tartott futam talán a versenynaptár legfontosabbja, így soha nem hiányozhat abból. A nagy szponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek, így különösen fontos a csapatoknak, hogy jól teljesítsenek, megmutassák befektetőiknek, hogy jó helyre adták pénzüket. Felbolydul ilyenkor a Francia Riviéra, hiszen köszönhetően a Forma-1-es futamnak és az előtte rendezett Cannes-i Filmfesztiválnak, mindent elözönlenek a filmrajongók, celebvadászok és a Forma-1-es szurkolók.
A szezon európai részét nyitó barcelonai futam fordulópontot hozott a csapatok életében. Két részre szakadtak ugyanis a Spanyolországban sikeres és sikertelen élvonalbeli csapatok. A Ferrari és a Lotus saját sikerének élte meg, hogy jó stratégiával tudtak reagálni az abroncsok gyors kopására, miközben a Red Bull szerint ezentúl már nem az számít, hogy ki milyen jó pilóta, hanem az, hogy ki mennyire jól tud vigyázni a gumikra verseny közben. Így már szerintük nem a leggyorsabb nyer, hanem a legjobban taktikázó.
A szárnyaló bikák kérték a Pirellit, változtasson a gumik összetételén. Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója szerint, ez meg is fog történni a június eleji Kanadai Nagydíjon, de nem olyan mértékben, ami változtathat a csapatok közötti erőviszonyon. Ráadásul a szabályzat szerint nem lehet megváltoztatni a gumik specifikációját a szezon alatt az összes résztvevő csapat beleegyezése nélkül, kivéve, ha a változtatásra biztonsági okból van szükség. Hembery szerint az olasz abroncsgyártó cég által kitalált megoldás az összes csapatnak tetszeni fog.
A Spanyol Nagydíjon a Ferrarik és a Kimi Raikkönen Lotusa szárnyalt. A második helyezett Raikkönen négy pontnyira megközelítette a világbajnokságban éllovas Sebastian Vettelt, miközben Alonso a harmadik helyre ugrott Lewis Hamiltont kielőzve, s 17 ponttal van lemaradva a német éllovas mögött.
A Red Bull érthetően idegeskedik az abroncsok miatt. A soron következő futam Monacóban a szezon ékköve, s az elmúlt években az energiaitalos csapat nem hozott szégyent a befektetőkre és a rajongókra. 2012-ben zsinórban harmadszorra nyertek Monte-Carlo utcáin. 2010-ben kettős győzelemmel indítottak. 2011-ben az első helyezett Vettel lett, míg Webber a negyedik helyen ért célba. 2102-ben pont fordított sorrendben, de ugyanezeken a helyeken kormányozták célba pilótái autóikat (Webber lett az első és Vettel a negyedik). Ezen az oly fontos helyszínen idén is szeretné begyűjteni a győztes trófeát, de ehhez lesz egypár szava az idei két nagy ellenfélnek, a Ferrarinak és a Lotusnak is.
Míg idén száraz idő várható a versenyhétvégére, addig tavaly az eső réme fenyegette a mezőnyt az egész verseny alatt, s csak az utolsó nyolc körben vált erősebbé, pont akkor, amikor az élen haladó hat autó abroncsai kezdtek erősen kopni. Így hatan – Webber, Rosberg, Alonso, Vettel, Hamilton és Massa - egymás mögött vonatoztak egészen a célig, senki sem merte támadni az előtte menő autót.
A hétvége kérdése az lesz, hogy a Mercedes pontokra tudja-e váltani jó időmérős teljesítményét. Spanyolországban a rajtelső Nico Rosberg csak hatodik lett, míg Lewis Hamilton a 12. A tavalyi Monacói Nagydíj időmérő edzésén is erős teljesítményt nyújtott a német csapat, amely azonban nem folytatódott a futamon. Friss hír, hogy miután a McLaren bejelentette, hogy 2014-től ismét Honda motorokkal versenyez majd, a McLarentől a Mercedeshez igazolt Paddy Lowe (technikai igazgató) jövő január helyett már idén júniusban csatasorba áll a Mercedesnél. Ez talán egy újabb összetevő a sikeresség felé vezető úton.
A verseny és a pálya
A szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség, mégis a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Emellett itt nincsenek kavicságyak és a szűk pálya miatt nincs nagyon hely a hibázásra. Aki hibázik, az nagy árat fizethet, akár azt hogy kiesik a versenyből. A motorerő ezúttal nem játszik különösebben nagy szerepet, de fontos lesz, hogy az autónak jó legyen a húzása a kanyarokból kijövet és ami még fontosabb, az autó jól vezethető legyen.
Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása. A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát is elérheti.
A 78-körös Monacói Nagydíj május 26.-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 3,340 km, a teljes versenytáv 260,520 km. Pénteken nem lesz hangos a kikötő a Forma-1-es motorok zajától, mivel itt mindig csütörtökön tartják az edzést a csapatok.
2012-ben Mark Webber (Red Bull) nyerte meg a futamot. Ideje 1:46:06.557 volt. A második helyen Nico Rosberg (Mercedes) ért célba, míg a bronzérmes hely a Ferrarival versenyző Fernando Alonsóé lett. A körrekordot még mindig Michael Schumacher (Ferrari) tartja 1'14.439-es időeredménnyel 2004-ből.
(Forrás: Amber PR)

Két héttel az emlékezetes barcelonai futam után következik a szezon legcsillogóbb helyszínén megrendezett Forma-1-es futam, a Monacói Nagydíj.  A Monte-Carlo utcáin tartott futam talán a versenynaptár legfontosabbja, így soha nem hiányozhat abból. A nagy szponzorok vezetői mindig itt, ekkor adnak találkozót partnereiknek, így különösen fontos a csapatoknak, hogy jól teljesítsenek, megmutassák befektetőiknek, hogy jó helyre adták pénzüket. Felbolydul ilyenkor a Francia Riviéra, hiszen köszönhetően a Forma-1-es futamnak és az előtte rendezett Cannes-i Filmfesztiválnak, mindent elözönlenek a filmrajongók, celebvadászok és a Forma-1-es szurkolók.

A szezon európai részét nyitó barcelonai futam fordulópontot hozott a csapatok életében. Két részre szakadtak ugyanis a Spanyolországban sikeres és sikertelen élvonalbeli csapatok. A Ferrari és a Lotus saját sikerének élte meg, hogy jó stratégiával tudtak reagálni az abroncsok gyors kopására, miközben a Red Bull szerint ezentúl már nem az számít, hogy ki milyen jó pilóta, hanem az, hogy ki mennyire jól tud vigyázni a gumikra verseny közben. Így már szerintük nem a leggyorsabb nyer, hanem a legjobban taktikázó.A szárnyaló bikák kérték a Pirellit, változtasson a gumik összetételén. Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója szerint, ez meg is fog történni a június eleji Kanadai Nagydíjon, de nem olyan mértékben, ami változtathat a csapatok közötti erőviszonyon. Ráadásul a szabályzat szerint nem lehet megváltoztatni a gumik specifikációját a szezon alatt az összes résztvevő csapat beleegyezése nélkül, kivéve, ha a változtatásra biztonsági okból van szükség. Hembery szerint az olasz abroncsgyártó cég által kitalált megoldás az összes csapatnak tetszeni fog.

A Spanyol Nagydíjon a Ferrarik és a Kimi Raikkönen Lotusa szárnyalt. A második helyezett Raikkönen négy pontnyira megközelítette a világbajnokságban éllovas Sebastian Vettelt, miközben Alonso a harmadik helyre ugrott Lewis Hamiltont kielőzve, s 17 ponttal van lemaradva a német éllovas mögött.A Red Bull érthetően idegeskedik az abroncsok miatt. A soron következő futam Monacóban a szezon ékköve, s az elmúlt években az energiaitalos csapat nem hozott szégyent a befektetőkre és a rajongókra. 2012-ben zsinórban harmadszorra nyertek Monte-Carlo utcáin. 2010-ben kettős győzelemmel indítottak. 2011-ben az első helyezett Vettel lett, míg Webber a negyedik helyen ért célba. 2102-ben pont fordított sorrendben, de ugyanezeken a helyeken kormányozták célba pilótái autóikat (Webber lett az első és Vettel a negyedik). Ezen az oly fontos helyszínen idén is szeretné begyűjteni a győztes trófeát, de ehhez lesz egypár szava az idei két nagy ellenfélnek, a Ferrarinak és a Lotusnak is. 

Míg idén száraz idő várható a versenyhétvégére, addig tavaly az eső réme fenyegette a mezőnyt az egész verseny alatt, s csak az utolsó nyolc körben vált erősebbé, pont akkor, amikor az élen haladó hat autó abroncsai kezdtek erősen kopni. Így hatan – Webber, Rosberg, Alonso, Vettel, Hamilton és Massa - egymás mögött vonatoztak egészen a célig, senki sem merte támadni az előtte menő autót.A hétvége kérdése az lesz, hogy a Mercedes pontokra tudja-e váltani jó időmérős teljesítményét. Spanyolországban a rajtelső Nico Rosberg csak hatodik lett, míg Lewis Hamilton a 12.

A tavalyi Monacói Nagydíj időmérő edzésén is erős teljesítményt nyújtott a német csapat, amely azonban nem folytatódott a futamon. Friss hír, hogy miután a McLaren bejelentette, hogy 2014-től ismét Honda motorokkal versenyez majd, a McLarentől a Mercedeshez igazolt Paddy Lowe (technikai igazgató) jövő január helyett már idén júniusban csatasorba áll a Mercedesnél. Ez talán egy újabb összetevő a sikeresség felé vezető úton.A verseny és a pályaA szűk és kacskaringós utcák miatt elég kicsi Monacóban az átlagsebesség, mégis a versenyautók helyenként 290 km/órás sebességet is el tudnak érni. Emellett itt nincsenek kavicságyak és a szűk pálya miatt nincs nagyon hely a hibázásra. Aki hibázik, az nagy árat fizethet, akár azt hogy kiesik a versenyből.

A motorerő ezúttal nem játszik különösebben nagy szerepet, de fontos lesz, hogy az autónak jó legyen a húzása a kanyarokból kijövet és ami még fontosabb, az autó jól vezethető legyen.Technikai szempontból fontos, hogy a versenyautóknak nagy legyen a tapadása. A pálya finom tavaszi autóbeállítást igényel. A Grand-Hotel kanyar a verseny leglassabbja, amelyet nagyjából 40 km/órás sebességgel vesznek be a pilóták. A pálya leggyorsabb része a híres alagút, ahol a sebesség akár a 300 km/órát is elérheti.A 78-körös Monacói Nagydíj május 26.-án 14 órakor veszi kezdetét.

A pálya hossza: 3,340 km, a teljes versenytáv 260,520 km. Pénteken nem lesz hangos a kikötő a Forma-1-es motorok zajától, mivel itt mindig csütörtökön tartják az edzést a csapatok.2012-ben Mark Webber (Red Bull) nyerte meg a futamot. Ideje 1:46:06.557 volt. A második helyen Nico Rosberg (Mercedes) ért célba, míg a bronzérmes hely a Ferrarival versenyző Fernando Alonsóé lett. A körrekordot még mindig Michael Schumacher (Ferrari) tartja 1'14.439-es időeredménnyel 2004-ből. 

(Forrás: Amber PR)