Autós hírek: Svéd Rali, WRC: Újabb francia a svéd trónon


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Sebastien Ogier nagyszerű eredményt ért el a Svéd Ralin, ugyanis nem elég, hogy a skandináv ralin franciaként nyert, de ráadásul a Volkswagen első teljes szezonában már a második versenyén győzelemre vitte a német márkát.

Ezzel az eredménnyel megtört a Ford hat Svéd Rali óta töretlen győzelme. Bár ez nem is akkora meglepetés, mint az, hogy az első két helyen nem skandináv raliversenyző ért célba. Sebastien Loeb lett ugyanis a második a Citroen DS3-assal, s őt csak a bronzérmes helyen követi a norvég Östberg.

„Csodálatos és egyben meglepő volt a győzelmem. Sok időt és energiát öltünk a csapattal a felkészülésbe – a tavalyi évben -, de soha nem gondoltuk volna, hogy ez ilyen korán meghozza a gyümölcsét. Nem is lehetne jobb. Ma reggel nagy nyomás alatt voltunk Sebastien által. Repült a szakaszokon. Próbáltuk követni őt a maximális kockázat nélkül, de így is nagyon kellett mennünk, mert nagyon gyors volt. Csodálatos érzés így nyerni.” – szögezte le a versenygyőztes VW-pilóta.

Az ifjú francia a pénteki napon vette át a vezetést honfitársától, Sebastien Loebtől és meg is tartotta azt a vasárnapi zárásig. Bár Loeb, aki idei négy ralija közé beválasztotta a Svéd Ralit is, végig nyomás alatt tartotta Ogier-t, végül kénytelen volt beérni a második hellyel. Az északi pilóták becsületét végül a harmadik helyen célbaérő Mads Östberg védte meg. A norvég pilóta 42,7 másodperccel Loeb mögött ért célba. Loeb soha nem volt nagyon sikeres ezen a ralin, mégis elindult itt is. Ezt akkor azzal magyarázta, hogy stílusosan szeretne távozni. Bár a győzelem nem sikerült neki, azért így is lerakta kézjegyét ezen a ralin is utolsó világbajnoki szezonában.

Az első két verseny eredménye alapján nagyon ígéretesen indul ez az év a Volkswagen és Sebastien Ogier számára. Az első két rali után a dobogón állnak a pilóták és a gyártók között is. Ogier világbajnoki első helyéhez az is hozzájárult, hogy a Power Stage győzelemért járó három extra pontot is begyűjtötte az utolsó szakaszon.

Sebastien Loeb elmondása szerint számára már az első napon eldőlt minden. Először a rossz rajtpozíciójának, majd a rossz beállítás miatti két hibának köszönhetően vesztett sok időt. Persze bevallotta, hogy Sebastien Ogier hibátlan vezetése is hozzájárult ahhoz, hogy most a fiatalabb Sebastien állhat a dobogó tetején. Loeb idén négy ralin áll rajthoz, legközebb majd csak a májusi Argentin Ralin találkozhatunk vele. A Citroennél ezzel Mikko Hirvonenre és Dani Sordóra hárulnak a pontszerzési feladatok. Ezen a ralin mindenesetre mindketten hibáztak. Hirvonen a mezőny közepén végzett, Sordo pedig célba sem ért.

Miután a Monte-Carlo Raliról kiesett, itt nagyon szeretett volna bizonyítani Jari-Matti Latvala. Látszik, hogy a tavalyi felkészülési év nagyon sokat számított Ogier-nál, hiszen annak ellenére, hogy helyzeti előnyben volt Latvala, mégis ő ért el jobb eredményt a Volkswagennel. A kétszeres raligyőztes Latvalának sok idejébe telt, hogy megszokja a Polo vezetését. Később, mikor már jobban összecsiszolódik autójával, bizonyára ennél a negyediknél szebb eredményekre is képes lesz a tehetséges ex-fordos versenyző.

Az ötödik hely a Forddal versenyző Thierry Neuville-é lett. Ő szintén nem ért célba Monte-Carlóban, s a belga most nagyon elégedett volt a helyezésével. Az ötödik helytől kezdve az első tízben csak Fiestával versenyző pilótákat találunk. Neuville csapattársa, Juho Hanninen lett a hatodik, aki nagyon elégedetlen volt ezzel a helyezéssel. A finn pilóta szerint az autóban rejlő potenciált nem tudta teljesen kihasználni, de ígérte, legközelebb mindent megtesz ennek érdekében.

A hetedik hely a cseh Martin Prokopé lett, akit Henning Solberg, Jevgenyij Novikov és a szaudi Yazeed Al-Rajhi követ az első tízben. Solberg látványos mutatványt élt túl és ért célba. Autójával ugyanis az utolsó gyorsasági szakaszon 540 fokos fordulatot tett a levegőben. Novikov viszont elég peches volt, ugyanis a 20. szakasz előtt még az ötödik helyen állt, de aztán kicsúszott autójával és a kilencedik helyre esett vissza.

A következő világbajnoki ralira négy hetet kell várnunk, hiszen 2013. március 7-10. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Ez lesz az idei első murvás és meleg éghajlatú rali. Az elmúlt hat évben Sebastien Loeb volt a Mexikó Rali koronázatlan királya. Idén viszont a francia világbajnok híján nyitott a verseny mindenki számára.

2013-as Svéd Rali eredménye

1. Sebastien Ogier                          Volkswagen Polo                3:11:41,9

2. Sebastien Loeb                          Citroën DS3                         3:12:23,7

3. Mads Östberg                              Ford Fiesta RS                    3:13:06,4

4. Jari-Matti Latvala                        Volkswagen Polo                3:13:12,5

5. Thierry Neuville                          Ford Fiesta RS                    3:16:48,3

6. Juho Hanninen                          Ford Fiesta RS                    3:17:25,0

7. Martin Prokop                              Ford Fiesta RS                    3:23:07,3

8. Henning Solberg                        Ford Fiesta RS                    3:23:24,6

9. Jevgenyij Novikov                      Ford Fiesta RS                    3:24:46,6

10. Yazeed Al-Rajhi                       Ford Fiesta                           3:28:08,9


A világbajnokság eredménye a Svéd Rali után:

Pilóták

1. Sebastien Ogier              Volkswagen Motorsport                             46 pont

2. Sebastien Loeb               Citroën WRT                                                43 pont

3. Mads Östberg                  Qatar M-Sport WRT                                    24 pont

4. Dani Sordo                      Abu Dhabi Citroen WRT                           15 pont

5. Jari-Matti Latvala             Volkswagen Motorsport                             14 pont

6. Mikko Hirvonen               Citroën WRT                                               12 pont

7. Martin Prokop                  JIPOCAR Czech National Team             12 pont

8. Bryan Bouffier                 Bryan Bouffier Team                                 10 pont

9. Thierry Neuville              Qatar WRT                                                   10 pont

10. Juho Hanninen            Qatar WRT                                                     8 pont

Gyártók

1. Citroën WRT                               57 pont

2. Volkswagen Motorsport             55 pont

3. Qatar M-Sport WRT                    31 pont

4. Abu Dhabi Citroen WRT           15 pont

5. Lotos WRC Team                       12 pont

6. Qatar WRT                                   10 pont

7. Jipocar Czech National Team    8 pont

(Forrás: Amber PR)