Autós hírek: Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a Svéd Rally-t!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Ha Monte Carlo Rally-n az volt a legfontosabb kérdés, hogy milyen gumikat kell használni, Svédországban a feltételek jelentősen megkönnyítik a vezetők és a mérnökök életét. Az egyedüli gumik, ugyanis, amelyek a vezetők rendelkezésére állnak, azok a szöges téli gumik.

A gumiválasztás helyett így tehát inkább a Hagfors és Karlstad körüli kemény hideg játszik majd döntő szerepet: a kezdeti előrejelzések a február 7-10 i hétvégére mínusz 10 C fok körüli hőmérsékletet mondanak. Ez a körülmény szigorú tesztnek veti alá a csapatot a kilenc tervezett kiszolgáló állomáson, és az embert és az anyagot egyaránt próbára teszi a a Polo R WRC- előtt álló 338.91 kilométeres időméréses szakaszon.  A csütörtöki karlstad-i 'nézelődő' szakasz után pénteken a rally Hagfors felé veszi útját, ahol szombaton a speciális szakaszokra a várostól keletre kerül sor, míg vasárnap a norvég határ melletti speciális szakaszok szerepelnek a tervben. A szakaszok mindegyike hasonló:szinte egész hosszában magas falak hóból, amelyekre a vezetők elég gyakran 'ráfekszenek', az útvonal pedig a versenyzőket nagy sebességgel repíti át az erdőkön és a befagyott tavak mellett.

Tudta-e Ön?

...hogy  a  'Svédország Rally'-ra  először 1950-ben került sor, és 2013-ban a 60. alkalommal rendezik meg? 1950 óta csak három olyan év volt, amikor 'Svédország Rally' nem képezte részét a Rally Világbajnokságnak: 1974-ben az olajválság miatt halasztották el, 1990-ben a rossz időjárás miatt maradt el, és 2009-ben a FIA rotációs  rendszereredményeként nem vették be az éves naptárba.

...hogy a 'rossz időjárás', amely 1990-ben megakadályozta a'Svédország Rally' megtartását, ténylegesen  a túlságosan enyhe idő jelentette: 23 évvel ez előtt túl kevés hó volt ahhoz, hogy megrendezzenek egy valódi 'Svédország Rally'-t.

...hogy a  'Svédország Rally' valóban hazai rendezvény a skandináv vezetők számára? Csupán egy alkalommal fordult elő, hogy a Rally-t, amely az egyedüli verseny a naptárban,amelyet mindig jégen és havon tartanak, olyan valaki nyerte,aki nem Svédországból, Norvégiából vagy Finnországból származik.  2004-ben Sébastien Loeb és társa, Daniel Elena(F/MC, Citroën) nyert.

...hogy a Volkswagennél konzulensként dolgozó Carlos Sainz csodálatos sikerekkel büszkélkedhet a 'Svédország Rally'során? Mindössze egy dolog hiányzik: a győzelem! A matador1996 és 1999 között négy alkalommal végzett a második helyen Svédországban, 2001-ben és 2002-ben szintén a dobogóra került, amikor a harmadik helyet szerezte meg.

...hogy a 'Svédország Rally' szervezői Colin McRae emlékére a 'Colin ugratási díjat' adományozzák a leghosszabb ugrásért a Vargasen szakasz során.
Forrás: Volkswagen