Autós hírek: Juke-R: a Juke Nismo útjának megalapozása


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Juke-R: a Juke Nismo útjának megalapozása

Extrém...Ez az egyedüli jó kifejezés annak a modellnek a jellemzésére, amely sok tekintetben átírta a „crosssover-szabálykönyvet'.  

A Juke-R, amely egyszer és mindenkorra bebizonyította, hogy a Juke eleve a teljesítményre született, semmilyen máshoz nem hasonlító sikersztorivá vált a Nissan történetében. Kezdetben egyetlen darabként megépítendő koncepcióautónak szánták, de már a legelső bemutatkozásakor példátlan reakciókat váltott ki.

A potenciális vásárlók érdeklődése valódi igénnyé alakult, és zöld utat kapott egy limitált sorozat megépítése. A Juke-R a Juke netovábbja, vad és ultra-exkluzív teljesítmény-orientált crossover a kemény szuper-sportautó rajongók számára. 500.000 eurós árával a Juke-R a legfelsőbb fokú, nagy figyelmet keltő modell.  

A Juke-R története mindössze egy éve kezdődött, amikor 2012 januárjába Dubaiban mutatkozott be koncepcióautóként. A Nissan GT-R módosított alapjaira felépített, átformált Juke karosszériával teljesen egyedi autó jött létre. A YouTube-on szenzációként hatott az autót használat közben bemutató felvétel, amit mostanáig több mint ötmillió alkalommal néztek meg.

Darren Cox, a Nissan globális motorsport-igazgatója ezt így magyarázza: „Az emberek nagyon megszerették Dubaiban a Juke-R-t - már az utcán vételi ajánlatot kaptunk a koncepcióautóra. Nem okozhattunk csalódást az ilyen elkötelezett rajongóknak, ezért, amikor már három vételi megkeresésünk volt, kötelezettséget vállaltunk a Juke-R limitált sorozatban történő legyártására.'    

Ekkor megkezdődött a munka a koncepcióautó utcai forgalomra alkalmas átalakítására.   Az RML angliai motorsport részlegében, a Nissan Műszaki Központ (NTCE) útmutatásai alapján a Juke-R a GT-R szuper-sportautó hajtásláncának és felfüggesztéseinek felhasználásával, a FIA előírásoknak megfelelő bukókeret beépítésével készül. Az NTCE szakértelmének köszönhetően, a gyártásra kerülő változat teljesítménye nagyobb a koncepcióautóénál, a 3,8 l-es, duplaturbós, V6-os motor 545 LE-s. Garantált a félelmetes teljesítő képesség, a maximális sebesség 273 km/óra, és 0-ról 100 km/órára mindössze 3,0 másodperc alatt gyorsul fel.

A műszaki továbbfejlesztés mellett a Nissan Európai Formatervező Központ (NDE) közreműködésének köszönhetően az 1-es gyártási számú Juke-R új külsőt is kapott. A digitális csapat vezetője, Darryl Scriven így beszélt erről: 'A Juke-R lökhárítóit és oldalküszöbeit átterveztük, s ez a folyamat normális esetben, a teljes léptékű agyagmodellt használva igen hosszú. Új 3D-s vetítőnkkel és megjelenítő falunkkal, a teljes mértékben digitalizált folyamattal azonban le tudtuk rövidíteni a fejlesztési időt, de mégis igazi szuper sportautóra jellemző kidolgozási minőséget értünk el.'  

A designt finomító beavatkozások közé tartozik a határozottabb vonalú első lökhárító, az első és hátsó hűtőlevegő-nyílások, valamint a hátsó levegő-diffúzor új karbon-díszítése. Az eredmény: tisztán teljesítmény-orientált géneket hordozó egyedi megjelenés.

Minden egyes Nissan Juke-R-t rendelésre készítenek és az ár az egyes vevők által kívánt specifikációtól függ. Az első autókat már átadták vevőiknek.

Forrás: Nissan