Autós hírek: A Nismo Európában: a történet röviden


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Miután Japánban már jól megalapozott elismertségre tett szert a motorsportban mutatott innováció terén, a Nismo első ízben jeleníti meg a versenysportban szerzett tapasztalatait az utcai autókban Európában.  

A Nismo a Juke-kal indít Európában, így írja meg az első fejezetet az olyan sorozatgyártású autók történetében, amelynek keretében egész sor olyan modell jelenik meg, amelyek hasznosítják a motorsport-géneket és a versenypályán tökéletesített műszaki megoldásokat. A Nismo által „kezelésbe vett' autók sorában a 370Z következik, ennek értékesítése 2013 későbbi időszakában kezdődik.  

Juke Nismo

A kritikus méltatásokban is elismert és rendkívül sikeres kis crossover, a Juke esetében a Nismo név továbbgondolt designt, tökéletesített menetteljesítményeket és sportosabb vezethetőséget jelent. A nevet a Nissan Motorsports International Co. Ltd. cég nevéből származtatták, maga az autó pedig a márka eredeti sportos, teljesítmény-orientált génjeiből kapott átültetést. A Nismo modell minden elvárását kielégíti azoknak a Juke-vevőknek, akik különleges és egyedi autóval szeretnének kitűnni a tömegből.  

A kiindulást az alapkivitelű Juke radikálisan újszerű formája jelenti, amely egyedi módon ötvözi a coupé-vonalakat a SUV-megjelenéssel. De ennek Nismo-modellé történő átalakítása sem egyszerűen egy karosszéria-tuning kit felrakásában vagy a vezetőfülke sportos kialakításában merül ki. Minden módosításnak oka volt, ami a cég autóversenyeken szerzett évtizedes tapasztalataiból eredeztethető.

A Nissan és a Nismo mérnökei új aerodinamikai csomagot fejlesztettek ki, amely még hatékonyabb, dinamikusabb és erőteljesebb megjelenést ad a Jukenak. Az új modellnek alacsonyabb az első és hátsó lökhárítója, szélesebbek a sárvédői és a küszöb-borításai, módosították a hűtőrács mintázatát és a hátsó spoilert, ez által sokkal hatékonyabb a levegőáramlás az autó körül. Ezek a fejlesztések csökkentik az aerodinamikai felhajtó erőt az első és a hátsó tengelynél, így növekszik az átvihető teljesítmény. A stílusos új 18 collos könnyűfém kerekek a szélesebb gumikkal javítják a tapadást és hatásosabbá teszik a Juke megjelenését az utakon. A külső tükrök piros borítása és az autó alján végighúzódó díszcsík jelzi, hogy Nismo-modellről van szó.   

A motorház alatt a Nissan 1,6 l-es, közvetlen benzinbefecskendezésű, turbófeltöltésű motorjának növelt teljesítményű változata található. A teljesítményt 140 kW-ról (190 LE) 147 kW-ra (200 LE) növelték, a nyomatékot pedig 240 Nm-ről 250 Nm-re. Ezek nem olyan növekmények, amelyeket csak a költségek figyelmen kívül hagyásával lehet elérni, hanem finom tökéletesítések, amelyek anélkül adnak extrát a vevőknek, hogy kompromisszumot kellene kötni a károsanyag-kibocsátást illetően.  

Az autó vonzereje szempontjából fontos az is, hogy javítottak az aerodinamikai tulajdonságain. A feszesebb felfüggesztés és a sportosabb, közvetlenebb irányítás érdekében módosított kormányzás, valamint a tökéletesített kipörgésgátló mellett az új modell is (csak a 4WD kivitelben) fel van szerelve nyomatékelosztó rendszerrel: a jobb tapadás-kihasználás és kanyarvételi viselkedés érdekében ugyanazt a technológiát alkalmazták itt is, mint az R35 GT-R-nél. A vevők a hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltós 2WD, és a folyamatosan változó áttételű, 7 fokozatú üzemmódban is használható, a Nismo által áthangolt CVT-váltóval szerelt 4WD változat közül választhatnak.   

Azok, akik ennél is többet várnak el Nismo-juktól, egy nagyobb teljesítményű változatot is választhatnak. A Juke még jelenleg fejlesztés alatt álló zászlóshajó-változata még sportosabb vezethetőséggel és még nagyobb teljesítménnyel jelenik majd meg a legteljesebb Nismo-élmény érdekében.     

A design jellegzetes módosítása minden egyes Nismo modell esetében az utastérben is folytatódik, itt a kormánykereket, a pedálokat, a műszereket, a sebességváltó gombot és az ajtóborításokat is áttervezték, hogy ezek is fokozzák a sportos vezetési élményt. Az autó teljesítmény-orientált jellegét kihangsúlyozandó, piros varrású, speciális, hasítottbőr-bevonatú sportüléseket kapott, melyek kanyarodás közben jobb tartást és kényelmet nyújtanak.       

Digitális világ

Ez az autó jelenti a Nismo számára az első lépést, hogy a versenypályák világából belépjen a video-játékok digitális világába. Miután 2011-ben és 2012-ben koncepcióautóként jelent meg a világ nagy autókiállításain, a sorozatgyártásra kerülő változat hivatalos bemutatkozására autóverseny-rajongók ezrei előtt került sor 2012 júniusában a Le Mans-i 24 órás versenyen. Nem is találhattak volna számára ennél alkalmasabb eseményt.

Az első Nismo-modellel történő ismerkedésre Európában a következő alkalmat 2012 végén az Asphalt 7: Heat, Apple és Android operációs rendszerekre kidolgozott mobiltelefonos videojáték jelentette. A milliós látogató-számot elérő digitális világhoz történő csatlakozás nagyon jól illik a Nismo-hoz, mert az ikonná vált japán márkát a saját tapasztalatai révén már egy egész generáció megismerte a Sony GranTurismo® sorozatából.

A Juke már eddig is ámulatba ejtő sikersztori, hiszen a bemutatásától számítva 270.000 darab kelt el belőle Európában. Ez egyben növeli az európai gyártás hírnevét is, mivel a Juke Nismo-t is az angliai Sunderlandben működő gyár világszínvonalú szalagjain szerelik össze az alapmodellel párhuzamosan. 
Forrás: Nissan