Autós hírek: Volkswagen Polo WRC: Világpremier!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


2013-ban a Volkswagen is rajthoz áll az FIA Rali-világbajnokság (FIA World Rally Championship; WRC) mezőnyében, kezdve a legendás Monte Carlo Ralival (január 15 - 20.). A pilóta csapat, valamint a 315 lóerős rali-Polo illetve sportos sorozatgyártású változata2 50 vendég előtt mutatkozott be végleges formájában Monacoban.

Bő öt héttel első megmérettetését megelőzően a rali-világbajnokság küzdelmeire tervezett Polo R WRC az első futam városában, a nagyhírű Monte Carlo Casino előtt gördült le a szimbolikus indítóemelvényről – egyben új korszak kezdetét jelezve a Volkswagen versenysport-tevékenységében is. Néhány perccel korábban a Polo R WRC utcai változata is bemutatkozott.

„A gyártásra kész Polo R WRC premierje egyben a Volkswagen versenysport új korszakának előhírnöke. Az FIA Rali-világbajnokság (FIA World Rally Championship; WRC) kiváló lehetőséget kínál a Volkswagen számára, hogy ott bizonyítsa sportos képességeit, ahol autóink mindig is a legotthonosabban mozogtak – a valóságban, az utakon” – hangsúlyozta Dr. Ulrich Hackenberg, az igazgatótanács a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Ennek során pedig nem különleges prototípusra, hanem a sorozatgyártású Polo alapjaira készülő technikára építkezünk. E közvetlen közelség termékeinkhez és ügyfeleinkhez fontos szerepet játszott a világszintű versenysport éppen e formája mellett szóló döntésünkben.”

„A Volkswagen intenzíven készült a rali-világbajnokságra, s a csapat minden tagja alig várja már, hogy versenybe szállhassunk Polo R WRC gépünkkel” – mondta Jost Capito, a Volkswagen versenyigazgatója. „Az FIA Rali-világbajnokság új kihívás számunkra, amelynek új ötletek sokaságával és igen erős csapattal kívánunk megfelelni. Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen személyében, illetve a mögöttük álló csapattal valóban első osztályú legénységgel vághatunk a feladatnak. Tizenhét hónapnyi intenzív fejlesztés, tesztelés és innovatív megoldások sokaságának eredménye a Polo R WRC. Megérte a sok munkát, a Polo ugyanis, legalábbis számomra, igazán tetszetős és látványos rali-versenyautó.”


Ígéretes pilóta/navigátor párosok az FIA Rali-világbajnokságra

Sébastien Ogier navigátora, az ugyancsak francia Julien Ingrassia, míg Jari-Matti Latvala pilóta oldalán honfitársa Miikka Anttila alkotja a Polo R WRC versenygépei számára a Volkswagen legénységét a 2013-as Rali-világbajnokságon. Az Ogier/Ingrassia és a Latvala/Anttila kettős egyaránt kiváló eredmények birtokában vághat az új szezonnak, eddig mindketten hét-hét világbajnoki futamgyőzelmet jegyeznek. „Több mint másfél esztendei felkészülést követően alig várom már a ’Monte’ rajtját a Polo R WRC volánja mögött, ahol végre kiderül, hol is tartunk vetélytársainkhoz képest” – nyilatkozta Sébastien Ogier, aki 2011 novemberében érkezett a Volkswagenhez, s aki számára a „Monte” valójában „hazai pálya”. Csapattársa, Jari-Matti Latvala, aki harmadikként végzett az idei világbajnokságon, s még új a Volkswagennél, hozzátette: „Számomra egyértelműen a Volkswagen a legjobb lehetőség személyes célom, a rali-világbajnoki cím elhódításához. A csapat mély benyomást tett rám eltökéltségével és azzal a kellemes légkörrel és stílussal, amellyel tagjai viszonyulnak egymáshoz. Egyénileg is mindenki abszolút elkötelezett a csapat érdekei iránt. Nagy izgalommal várom már a ’Monte’ rajtját.”

A Portugál Ralitól, vagyis az FIA Rali-világbajnokság negyedik futamától a Volkswagen egy harmadik versenyautó indítását is tervezi, volánjánál a kétszeres Intercontinental Rally Challenge (IRC) bajnok, s Volkswagen Junior pilóta Andreas Mikkelsennel (Norvégia; új navigátora Mikko Markkula, Finnország). „A Volkswagen rendkívül céltudatos csapat, amely óriásit fejlődött a rali-világbajnokságra készülőben” – emelte ki Mikkelsen. „A csapat már a ‘Dakar’ projekt során sem bízott semmit a véletlenre, s minden tekintetben ideálisan áll a versenysporthoz. Kétségkívül sokat tanulhatok, s érhetek itt el a jövőben.”

A Volkswagen így olyan versenyzőgárdát állított össze, amely a tapasztalatnak és az ambíciónak sincs híján: 28, 27 illetve 23 esztendősen Ogier, Latvala és Mikkelsen nem csupán a rali-mezőny legfiatalabb, hanem leggyorsabb pilótái között is említhetők.

Forrás: Volkswagen