Autós hírek: Új Mazda 6: Kiváló motorok


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A vadonatúj SKYACTIV-G 2.5 erőforrást, az eddigi legnagyobb és legerősebb SKYACTIV motort kifejezetten maximális teljesítményre tervezték. Olyannyira, hogy teljesítményadatai (141kW/192 LE percenkénti 5.700-as fordulatszámon, 256 Nm forgatónyomaték 3.250/percnél) sokkal inkább illenének egy felső kategóriás limuzinhoz. A közvetlen benzinbefecskendezéses SKYACTIV-G 2.5minden fordulatszámon lenyűgöző teljesítményre képes: mindössze 7,8 mp alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre az új Mazda6-ot, végsebessége eléri a 223 km/órát.

A nagyobb teljesítményű motornál óhatatlanul fellépő zajok és rezgések csillapítása érdekében a Mazda mérnökei kiegyensúlyozó tengelyt építettek be, így az erőforrás még a kisebb SKYACTIV-G 2.0 motornál is csendesebben jár. A két erőforrás között számos hasonlóság fedezhető fel: közös az ultra magas sűrítési viszony, a speciális kipufogó leömlő-kialakítás, a jobb üzemanyag-porlasztási tulajdonságok, valamint számos egyéb jellemző, amelyek együttesen kiemelkedően jó forgatónyomatékot nyújtanak alacsony és közepes fordulatszámon, nem kevésbé lenyűgöző üzemanyag-fogyasztás mellett. A SKYACTIV-G 2.5 vegyes ciklus szerinti átlagfogyasztása csupán 6,3 l/100 km, ami 148 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg.

A SKYACTIV-G 2.0 kétféle teljesítményszinten (normál és nagy teljesítményű kivitelben) rendelhető az új Mazda6 modellhez. Az elődjénél, az MZR 2.0 erőforrásnál mintegy 10 százalékkal kisebb tömegű, alapkivitelű SKYACTIV-G 2.0 versenyképes teljesítményt és forgatónyomatékot (210Nm 4.000/percnél, 107kW/145 LE 6.000/percnél) biztosít, kategóriaelső üzemanyag-fogyasztás (kézi sebességváltóval 5,5 l/100 km; automatával 5,9 l/100 km) és CO2 kibocsátás (129g/km, illetve 136 g/km) mellett. Az új Mazda6 álló helyzetből SKYACTIV-MT kézi sebességváltóval felszerelve 9,5, automata váltóval 10,5 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet. A végsebesség 208 km/h, illetve 207 km/óra.

Azonos forgatónyomatékot biztosít, nagyjából 10 százalékos teljesítménynövekedés (121kW/165 LE percenkénti 6000-es fordulatszámon) mellett a SKYACTIV-G 2.0 ’High power’ kivitele. A modell automata sebességváltóval 10,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 209 km/óra; ugyanezek az adatok kézi kapcsolású sebességváltóval 9,1 mp-re, illetve 216 km/órára módosulnak. Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás automata sebességváltó esetén szinte teljesen megegyezik az alapkivitelű motoréval, a növekedés kézi sebességváltóval is elhanyagolható (5,9 l/100 km; 135 g/km).

Dinamikus dízelek

A SKYACTIV a kiváló hatásfokú belső égésű erőforrások szinonimája. És valóban, a Mazda6 gépházában dolgozó, a világ legalacsonyabb sűrítési viszonyával rendelkező dízelmotorok minden konvenciót felrúgnak. Mivel a kisebb kompresszió kevésbé terheli meg a motor alkatrészeit, azokat könnyebbre lehet méretezni. A (normál és nagyteljesítményű kivitelben választható) SKYACTIV-D 2.2 dízelmotor kevesebbet nyom közvetlen elődjénél *. A Mazda mérnökei az alacsony sűrítési viszonynak köszönhetően optimalizálták az égés időzítését és hatásfokát. Ennek köszönhetők a kivételesen jó teljesítmény-adatok: 110kW/150 LE 4.500/percnél, 380Nm 2.000/percnél az alapkivitelű SKYACTIV-D 2.2 esetében; illetve 129kW/175 LE 4.500/percnél és 420Nm 2.000/percnél a nagyteljesítményű verziónál.

Az új Mazda6 fedélzetén a nagyteljesítményű dízelmotor 8,4 másodperces 0-100 km/óra gyorsításra és 216 km/óra végsebességre képes (automata váltóval9, a kézi sebességváltóval mért adatok: 7,8 mp, illetve 223 km/óra. Az alapkivitelű dízelmotor 0-100 km/óra gyorsulása 9,8 automata váltóval, kézi sebességváltóval 9,0 mp, a végsebesség 204, ill. 211 km/óra. Az eleve lenyűgöző menetteljesítmények csak még bámulatosabbak lesznek, ha a kedvező üzemanyag-fogyasztási adatokat is figyelembe vesszük: 3,9 l/100 km és 104 g/km (alapkivitelű SKYACTIV-D kézi sebességváltóval); 4,8 l/100 km és 127 g/km (alapkivitel, automata váltóval); illetve 4,5 l/100 km és 119 g/km (nagyteljesítményű változat, kézi sebességváltóval); valamint 4,8 l/100 km és 127 g/km (nagyteljesítményű kivitel, automata váltóval). Ráadásul mindkét SKYACTIV dízelmotor teljesíti az Euro6 károsanyag-kibocsátási normát.

Zökkenőmentes sebességváltások

Az új Mazda6 minden erőforrásához társítható, igen kifinomult, hatfokozatú SKYACTIV-Drive automata sebességváltó rendkívül kiegyensúlyozottan működik, feltűnően finom váltásokat lesz lehetővé, ugyanakkor a kéziváltók közvetlenségét nyújtja. Az új vezérlő technológiáknak köszönhetően a váltómű interaktív módon reagál a gázparancsokra: így minden eddiginél gyorsabban alkalmazkodik a változó nyomatékigényhez, és pontosabban szabályozza a visszaváltásokat. A SKYACTIV-MT kézi kapcsolású sebességváltó mindeközben a legendás MX-5 roadsternél megismert sportos, közvetlen sebességváltás élményét ülteti át az új Mazda6-ba. Mindkét váltómű nagyban hozzájárul az új Mazda6 kiemelkedően kedvező üzemanyag-fogyasztásához.

Forrás: Mazda