Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
A második helyen Loeb csapattársa, Mikko Hirvonen ért célba, így a két citroenes pilóta állhatott fel a dobogó két legfelsõ fokára. A bronzérmes helyen a Portugáliában Hirvonen kizárása után gyõztesként elõlépõ Mads Östberg ért célba. Ha így folytatja, nagy jövõ állhat az Adapta norvég pilótája elõtt.
A Minitõl kölcsönbe kapott Dani Sordo sokáig úgy tûnt, hogy felállhat a dobogó harmadik fokára, de az utolsó gyorsaságin, a Power Stage-en, autójának mûszaki meghibásodása miatt erre a kitûnõ eredményre keresztet vethetett. Így ez a helyezés ezüsttálcán landolt Mads Östberg ölében.
[2]Sebastien Loeb Argentínában szerzett gyõzelme a 70. rali világbajnoki gyõzelme volt, s ez az eredmény megerõsítette helyét az egyéni ponttáblán. „Egy újabb argentin gyõzelem hihetetlen számomra, fõleg mivel Portugália után fontos volt a csapatnak egy ilyen megerõsítés.” – szögezte le Loeb a verseny végén. „Nagyszerûen sikerült ez a rali, azután, hogy Mikko második lett.” – folytatta. Miután Hirvonent arra utasították, hogy tartsa a helyzetét, Loeb a vasárnapi utolsó hat gyorsaságin az abroncsait kímélve autózott, s tartotta helyét az élen. Loeb finn csapattársa így is örülhetett, hogy a portugáliai kizárás után dobogós helyezést ért el és fontos pontokat gyûjtött.
Östberg mögött ralis világbajnoki pályafutása legjobb eredményét elérõ Martin Prokop ért célba a negyedik helyen. Nem különben eddigi legjobbját nyújtotta Thierry Neuville is a Citroen Junior csapatával, amely így elõrébb ugrott a gyártók között.
A Volkswagen Motorsport felemás napot zárhat. Andreas Mikkelsen úton volt afelé, hogy akár be is kerülhet az elsõ hatba, de Skodájának jobb elsõ felfüggesztésével problémái adódtak miközben saját csapattársával, Sebastien Ogier-vel kellett harcolnia egy szoros küzdelemben. Mikkelsen végül kénytelen volt feladni a küzdelmet. „Jobb lett volna végig küzdeni egymással. Bosszantó, mivel közel vagyunk a végéhez és nagyszerû harc volt.” – nyilatkozta Ogier, miután csapattársa kiesett. A francia végül a hetedik lett Petter Solberg mögött. A nyolcadik helyen Jevgenyij Novikov kormányozta célba Ford Fiestáját.
[3]Petter Solberg nem mondhatja el, hogy könnyû ralin van túl. Pénteken vezetett a raliban, mikor a negyedik gyorsasági szakaszon egy eltévedt kõ miatt eltört autójának irányítókarja, s emiatt nem tudta folytatni a versenyt. Késõbb megnyerte a világbajnokság leghosszabb gyorsasági szakaszát, a 65,74 km hosszú Matadero-Ambul szakaszt, majd az övé lett a Power Stage gyõzelemért járó három bónusz pont is. A norvég pilóta végül a hatodik helyezést tudta begyûjteni. A Ford nem lehet túl elégedett az Argentínában szerzett eredmények láttán. A sérült Latvalát helyettesítõ Sordo kitûnõ versenyzése ellenére az utolsó gyorsasági szakaszon kiesett, Solberg pedig csak hatodik lett. Így a kék ovális csapatának hátránya a Citroenhez képest 45 pontra nõtt a gyártók között.
Nasser Al-Attiyah autójának jobb hátsó felfüggesztése és kereke a második napon megsérült és kénytelen volt kiállni, de a Rally 2 szabálynak megfelelõen újra indult és végül a kilencedik lett. A tizedik utolsó pontszerzõ helyen Ott Tanak ért célba.
Egyik Mini sem fejezte be a versenyt, a 17. gyorsasági szakasz kifogott mindkét versenyzõn. Paulo Nobre autójának egyik kereke tört le, míg Armindo Araujo autójában a kormánymû tört el.
A következõ világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen négy hét múlva, 2012. május 25-27. között kerül megrendezésre az Akropolisz Rali, amely a Rali Világbajnokság egyik legrégebbi és legnagyobb hagyományokkal rendelkezõ versenye. 2011-ben kettõs Citroen-gyõzelem született Görögországban. Akkor Sebastien Ogier nyert és Loeb lett a második. Mikko Hirvonen, aki nemkülönben jó formában vezet idén lett az akkori bronzérmes helyezett. Prognosztizálható a francia gyártó ismételt sikere ezen a nehéz ralin is.
2012-es Argentin Rali eredménye
1. S Loeb Citroën DS3 5:34:38,8
1. M Hirvonen Citroën DS3 5:34:54,0
3. M Östberg Ford Fiesta RS 5:37:49,2
4. M Prokop Ford Fiesta RS 5:44:24,1
5. T Neuville Citroën DS3 5:45:56,4
6. P Solberg Ford Fiesta RS 5:46:41,0
7. S Ogier Skoda Fabia 5:47:04,1
8. J Novikov Ford Fiesta RS 5:55:49,0
9. N Al-Attiyah Citroën DS3 6:03:01,4
10. O Tanak Ford Fiesta RS 6:11:58,3
A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 91 pont
2. P Solberg 73 pont
3. M Hirvonen 70 pont
4. M Östberg 68 pont
5. J Novikov 43 pont
6. J-M Latvala 28 pont
7. M Prokop 26 pont
8. N Al-Attiyah 23 pont
9. D Sordo 21 pont
10. O Tanak 16 pont
11. S Ogier 16 pont
Gyártók
1. Citroën 151 pont
2. Ford WRT 106 pont
3. M-Sport Ford 81 pont
4. Qatar WRT 37 pont
5. Citroen Junior WRT 30 pont
6. Adapta WRT 27 pont
7. Mini WRC 26 pont
8. Brazil WRT 10 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|