Autós hírek: Rali Világbajnokság, Argentin Rali: Ismét Dél-Amerikában csapatnak


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Ez egy nagyon kedvelt helyszíne a világbajnokságnak, ahol rengeteg latin amerikai nézõ érkezik a helyszínre, így a hangulat fesztiváli lesz. Kempingeznek, esznek és mulatnak a nézõk az arra haladó versenyautók árnyékában. A versenyt idén hamarabb, kora õszi idõjárási körülmények között rendezik meg, így az eddig ott megszokott hideg, esõs, ködös rali helyett várhatóan napos-meleg idõjárás fogadja a résztvevõket.
 
[2]A Portugál Rali után ismét elhagyták a csapatok Európát, hogy egy verseny erejéig még egyszer a dél-amerikai kontinensre utazzanak. Az Argentin Ralival azonban még nem pihenhetnek majd meg a csapatok, hiszen az Akropolisz Ralit követõen Új-Zélandon folytatódik a versengés. Azután azonban augusztustól kezdve már véglegesen a vén kontinensen marad és ér majd véget a világbajnokság.
 
A hétvégén izgalmakra vágyóknak szomorú hírünk van. Sebastien Loeb az abszolút esélyese az Argentin Ralinak is. A Citroen pilótája különösen jól teljesít bizonyos pályákon és ahol sorra õ viszi el a gyõztesnek járó trófeát – így például Mexikóban hatodszor -, ott nem hagy esélyt a riválisainak. Argentínában már zsinórban hatszor a francia klasszis állhatott fel a dobogó legfelsõ fokára, s ezúttal is õ a hétvégi verseny favoritja.
 
[3]„A portugáliai csalódás után ezen a ralin, amelynek páratlan az atmoszférája, a gyõzelemre koncentrálok.” – nyilatkozta a nyolcszoros világbajnok. „Az elsõ nap ismét nagy fejfájást fog okozni a startpozíció megválasztása. Portugáliában meg mertük kockáztatni, hogy mi megyünk elsõként, mivel az elsõ nap mindössze 35 km-nyi gyorsaságit kellett megtenni. Argentínában csak pénteken 200 km mért szakasz lesz! Ha esik, elõl kell lennünk, hogy ne kelljen dagonyáznunk a sárban. Ha nem, akkor jobb, ha a 15. hely körül rajtolunk.” – folytatta Loeb.
 
Mint ismeretes Mikko Hirvonentõl elvették a Portugál Ralin szerzett elsõ helyét és az azért járó pontokat, így Loeb vezeti az egyéni ponttáblát is, s ha az itt már megszokott formáját hozza, várhatóan marad is az élen.
 
[5]Ezt egyvalaki nem bánja, hiszen ott sem lesz a ralin. Jari-Matti Latvala igazoltan hiányzik, hiszen a Ford finn pilótája kulcscsonttörést szenvedett sífutás közben, s most lábadozik. Helyét a Minitõl kölcsönzött Dani Sordo tölti be ezen az egy ralin, így a spanyolnak gyorstalpalón kellett megtanulnia az autót. Sordóval nem tettek rossz lóra a Fordnál, hiszen gyors volt a murvás Portugál Ralin és Argentínában is második lett 2009-ben.
 
A Hirvonen kizárásával Portugáliában gyõztessé elõlépõ Mads Östberg nagyon feni a fogát egy jó helyezésre, hiszen a gyõzelemmel nagy magabiztosságra tett szert az Adapta WRT csapat tagja. Nasser Al-Attiyah is legjobb világbajnoki helyezésével (negyedik lett Portugáliában) a háta mögött vág neki a hétvégi futamnak. A katari bajnokot még az is segítheti, hogy õ már nyert ezen a terepen, hiszen õ a Dakar Rally 2011-es bajnoka.
 
A rali
 
A 2012-es Argentin rali ezúttal is három napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 503 km-t tesz majd ki az átlagos 350 km-el szemben. A 2002-es Szafari Rali óta nem volt ilyen hosszú a gyorsaságik hossza egyik ralin sem. Ráadásul az utolsó nap reggelén a mezõny a 66 km hosszú Matadero-Ambul szakaszt teljesíti, ami igen hosszúnak számít a világbajnokságban.
 
[4]Változás idén, hogy visszatér a klasszikus La Pampa-La Pampa gyorsasági és új helyszíne lesz a tradicionális gyorsaságinak Villa Carlos Pazban, közel Cordobához, amely a rali fõhadiszállása is lesz egyben.
 
Az argentin gyorsasági szakaszok lassabbak, de technikásabbak az átlagosnál. Az útfelszín is elég homokos, ami növeli a defektek kockázatát, hiszen több követ felhordhatnak az útra az egymás után elmenõ autók.
 
 
Az elmúlt évek Argentin Rali gyõztesei:
 
2011                S Loeb (Citroën)
2009                S Loeb (Citroën)
2008                S Loeb (Citroën)
2007                S Loeb (Citroën)
2006                S Loeb (Citroën)
2005                S Loeb (Citroën)
2004                C Sainz (Citroën)
2003                M Grönholm (Peugeot)
2002                C Sainz (Ford)
2001                C McRae (Ford)
2000                R Burns (Subaru)
1999                J Kankkunen (Subaru)
1998                T Mäkinen (Mitsubishi)
1997                T Mäkinen (Mitsubishi)
1996                T Mäkinen (Mitsubishi)
1995                J Recalde (Lancia)
1994                D Auriol (Toyota)
1993                J Kankkunen (Toyota)
1992                D Auriol (Lancia)
1991                C Sainz (Toyota)
 
A világbajnokság állása a Portugál Rali után (Mikko Hirvonen kizárása után):
Pilóták
 
1. S Loeb                     66 pont
2. P Solberg                62 pont
3. M Östberg              53 pont
4. M Hirvonen            50 pont
5. J Novikov                39 pont
6. J-M Latvala             28 pont
7. D Sordo                   21 pont
8. N Al-Attiyah            20 pont
9. O Tanak                  15 pont
10. M Prokop              10 pont
 
Konstruktõrök
 
1. Citroën                               108 pont
2. Ford WRT                             96 pont
3. M-Sport Ford                        69 pont
4. Qatar WRT                           31 pont
5. Mini WRC                             26 pont
6. Citroen Junior WRT              18 pont
7. Adapta WRT                         12 pont
8. Brazil WRT                           10 pont
 
(Forrás: Amber PR)