Autós hírek: Rali Világbajnokság, Mexikó Rali: debütál a murvás rajtrendszer


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Bár nagy élmény volt a pilótáknak a havas tájban és jégbordás utakon versenyezni, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltõdhetnek meleggel. 2011-ben Sebastien Loeb ötödszörre is gyõzedelmeskedett Mexikóban, így most biztosan azon lesz, hogy az idei svédországi hatodik helyezést feledtetõ - zsinórban hatodik - gyõzelmet hozzon tetõ alá Dél-Amerikában.
 
[3]Sebastien Loeb a hétvége abszolút esélyese, akitõl azt kérdezték, hogy hogyan lehetséges az, hogy 2006 óta megállíthatatlan a Mexikó Ralin. „Nincs semmilyen titkos recept, a csapat kemény munkájának köszönhetõ. Mindig is jól éreztem magam a mexikói gyorsasági szakaszokon, annak ellenére, hogy állandóan meg kellett küzdenem azzal, hogy én voltam az elsõ az utakon. Szerencsére idén már nem lesz így, köszönhetõen az idõmérõ szakasznak (qualifying stage) és képes leszek arra, hogy a többi pilótával felvegyem a harcot már az elsõ naptól kezdve.”
 
Mint ismeretes az idei évtõl megváltoztatták a murvás ralikon való rajtolás rendjét, mivel a régi rendszerben a világbajnokságban vezetõ pilóta, akinek elõször kellett a rali elsõ napján elrajtolnia, nagy hátrányt szenvedett azáltal, hogy õ takarította a murvás utat, s ez jelentõsen lassította. Idéntõl kezdve a hivatalos tesztet (shakedown) használják az ún. idõmérõ szakasznak, ahol eldõl a rajtsorrend az adott murvás ralin. A rali legelsõ napján a leggyorsabb pilótától kezdõdõen mindenki megválaszthatja a rajthelyét, a rali további két napján viszont a pilóták a versenyben addig elfoglalt helyük alapján fordított sorrendben rajtolnak majd el. A rendszer a hétvégi versenyen, az elsõ idei murvás ralin mutatkozik be.
 
[1]A Mexikó rali különleges verseny, ahol lelkes rajongók ezrei tolonganak a gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket. Várhatóan meleg idõjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy kiszabadultak a hosszú európai télbõl, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük a nehéz és próbára tevõ murvás mexikói utakon. A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. A versenyre jellemzõ, hogy nagyon sokféle úton zajlik. Néhány közülük durva, de technikás (fõképpen a hegyekben), s csodálatos terepen hajtanak keresztül a versenyzõk.
 
A csapatok teszteléssel próbáltak meg felkészülni a hétvége kihívásaira. A Citroen Spanyolország északi felét, míg a Ford a délit választotta tesztelése színhelyéül. Utóbbi választott okosabban, hiszen a körülmények jobban hasonlítottak a mexikóira Malaga és Almeria környékén, mint Barcelonától északra. Mikko Hirvonent még egy váratlan havazás is akadályozta: „Azt gondoltam, hogy letudtuk a havat Monte-Carlóban és Svédországban. A hegyekben autóztunk nagyjából 90 km-re észak-nyugatra Barcelonától, gyönyörû részen hajtottunk, s reggel mínusz négy fok fogadott minket, mint egy murvás Montén! Mikor a nap feljött, egy kicsi javultak a körülmények – de ez még messze nem Mexikó volt!” – szögezte le a citroenes Mikko Hirvonen.
 
[4]A Ford elõbb Franciaországban, majd Dél-Spanyolországban vett leckéket a murván való vezetésbõl. Petter Solberget influenzája hátráltatta a tesztelésben, de elmondása szerint semmi sem állíthatja majd meg õt Mexikóban. „Mexikó az idei elsõ murvás rali és a világbajnokság most már nagy sebességre kapcsol. A hegyekben való versenyzés másmilyen vezetést igényel, hiszen kevesebb erõ van a motorban, kicsit jobban kell támadni és tartani kell a nagy sebességet. Jó eredményeim vannak Mexikóban, és egy újabb jó teljesítménnyel tovább erõsíthetem a pozíciómat.”
 
Polo WRC
 
Úgy tûnik, az európai tél Spanyolországba üldözte a kellemes éghajlat mellett tesztelni vágyó ralis csapatokat, hiszen miközben a csapatok a Mexikó Ralira készültek a 2013-ban a Rali Világbajnokságban debütáló Polo R WRC-t Sebastian Ogier mellett a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz is tesztelte Spanyolországban. A Volkswagen Motorsport fõnöke, Kris Nissen elmondta, a spanyolországi tesztelés azt a célt szolgálta, hogy a legnehezebb utakon tegyék próbára az autót és megnézzék mekkora nyomást és terhelést bír ki. Ogier és Sainz nagyjából 700 km-t tett meg problémamentesen a spanyolországi Almeria murvás útjain. Egy újabb lépéssel közelebb került a német márka ahhoz, hogy sikeresen rajtoljon a jövõ szezonban.
 
A rali
 
Az idei Mexikó Rali monumentálisnak ígérkezik. Hét szakasz maradt ugyanaz, mint a tavalyi versenyen – így a szuperspeciális szakaszok, valamint Guanajuato és Leon utcai szakaszai. A verseny 143,46 km-el hosszabb idén. A rali hossza: 430,37 km, s a tavalyi 22 helyett idén 25 gyorsasági szakasz lesz.
 
(Forrás: Amber PR)