Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
A Svéd Rali két fõszereplõje a tavaly még egy csapatban autózó Jari-Matti Latvala és Mikko Hirvonen volt. Az élen álló finn pilóták még pénteken elhúztak a mezõnytõl, miután az Östberg-Solberg-Loeb trió technikai és vezetéstechnikai hibákból kifolyólag leszakadt és hátrébb esett a mezõnyben. Latvala ezután lassan, de biztosan kezdett távolodni Hirvonentõl, ahogy a hétvége haladt elõre, hiszen a Citroen nagyon ette a gumikat és ez megnehezítette Hirvonen dolgát.
[4]A Ford éllovasa az utolsó nap elején már 23 másodperces elõnnyel rendelkezett Hirvonennel szemben, és ezt az elõnyt hamar több mint fél percre feltornázta, mivel riválisának autóján a beállításbeli változtatások nem hogy elõnyére, inkább hátrányára váltak. Latvala viszont hiába szerzett nagy elõnyt, defektet kapott és elõnye mindössze nyolc másodpercre zsugorodott Hirvonenhez képest. A fordos pilóta nagy nehezen, de összeszedte magát, s ismét elhúzott, mivel Hirvonen abroncsai addigra nagyon elhasználódtak. A gyõzelem mellett a fiatal tehetség egy Power Stage pontot is begyûjtött.
„Fantasztikus. Négy éve megnyertem ezt a rali, és most újráztam. Mikor elõször gyõzedelmeskedtem ezen a ralin, én voltam a Rali Világbajnokság történetének legfiatalabb gyõztese, és megdöntöttem a példaképem, Henri Toivonen rekordját. Nagyszerû érzés ismét nyerni ezen a versenyen.” – nyilatkozta lelkesen a versenygyõztes pilóta.
[1]A második helyezett Mikko Hirvonennek bizonyára nem esett túl jól volt csapattársa gyõzelme, de még így is elégedetten nyilatkozott a versenyrõl: „Nem olyan rossz. Sokat tanultunk a hétvégén. Rendben, igaz, nagyon meg akartam nyerni ezt a ralit a csapatért, de Jari-Matti nagyon erõs volt a hétvégén. Jót küzdöttünk, nagyon élveztem, de ezúttal a második helyre futotta.”
Érdekessége a ralinak, hogy mindkét gyári Ford ugyanazon a gyorsasági szakaszon – a 22.-en - kapott durrdefektet. Amíg azonban Latvala megúszta anélkül, hogy át kellett volna adnia az elsõ helyezését, addig Petter Solberg elég nagy késésben volt, így elveszítette a harmadik helyet Mads Östberggel szemben. A félgyári fordos norvég egyre közelebb került Solberghez még a baleset elõtt, majd amiatt könnyedén kielõzte õt.
Sebastien Loebnek 2011 után idén sem jött be ez a rali. Éppúgy, mint tavaly, ezúttal is hatodik lett a Citroen sztárpilótája, de legalább a Power Stage gyõzelem és az azért járó három bónusz pont az övé lett. Így a francia pilóta megtarthatja elsõ helyét az egyéni ponttáblán.
Jevgenyij Novikov számára jól kezdõdik az idei versenyszezon. Az M-Sport orosz versenyzõje a Monte-Carlo Rali után ismét az ötödik helyen ért célba, ami továbbra is eddigi legjobb helyezése a világbajnokságban. Henning Solberg próbált Sebastien Loeb nyomában maradni, de hiába, végül be kellett érnie a hetedik helyezéssel. Patrik Sandellé lett a nyolcadik helyezés a Minivel, míg õt a két utolsó pontszerzõ helyen a Fordokkal rajthoz álló Martin Prokop és Eyvind Brynildsen követte.
[3]A következõ világbajnoki ralira négy hetet kell várnunk, hiszen 2012. március 9-11. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérõ, lényegesen kellemesebb idõjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Ez lesz az idei elsõ murvás és meleg éghajlatú rali. Tavaly Sebastien Loeb ötödszörre is gyõzedelmeskedett Mexikóban, így biztosan azon lesz, hogy a svédországi hatodik helyezést feledtetõ - zsinórban hatodik - gyõzelmet hozzon tetõ alá Dél-Amerikában.
2012-es Svéd Rali eredménye:
1. J-M Latvala Ford Fiesta RS 3:18:28,3
2. M Hirvonen Citroën DS3 3:18:44,9
3. M Östberg Ford Fiesta RS 3:19:07,1
4. P Solberg Ford Fiesta RS 3:19:42,6
5. J Novikov Ford Fiesta 3:21:09,7
6. S Loeb Citroën DS3 3:21:23,4
7. H Solberg Ford Fiesta 3:22:17,8
8. P Sandell Mini WRC 3:23:37,2
9. M Prokop Ford Fiesta 3:23:58,3
10. E Brynildsen Ford Fiesta 3:24:55,5
A világbajnokság eredménye a Svéd Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 39 pont
2. M Hirvonen 32 pont
3. P Solberg 29 pont
4. J-M Latvala 26 pont
5. J Novikov 21 pont
6. D Sordo 18 pont
7. M Östberg 15 pont
8. F Delecour 8 pont
9. H Solberg 6 pont
10. P Campana 6 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 37 pont
2. Mini 26 pont
3. Ford Stobart 16 pont
4. Ford WRT 15 pont
5. Armindo Araújo WRT 4 pont
6. Palmeirinha Rally 2 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|