Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
Más szóval többen átigazoltak a konkurenciához, így felejtsük el az eddig megszokott színösszeállításokat és kezdjük szokni az új felállásokat. Kezdõdik a 2012-es a Rali Világbajnokság és visszatalált hagyományos nyitó helyszínére, oda, ahol a Forma-1-nek sem kell fizetnie, Monte-Carlóba.
[2]„Monte-Carlo olyan nagy autósportos tradíciókkal rendelkezik, hogy a világbajnokságnak itt kell kezdõdnie. Nekem azonban egyfajta se vele, se nélküle viszonyom van ezzel a ralival.” – nyilatkozta a Citroen által a nyolcszoros világbajnok Sebastien Loeb mellé szerzõdtetett Mikko Hirvonen. „Szeretem ezt a versenyt, mikor épp nem vagyok jelen, de mikor fent vagyok a hegyekben a rossz abroncsokkal, s a síkos úton kell lefelé hajtanom a sima abroncsokkal, akkor nagyon utálom. Nagy kihívás és boldog vagyok, hogy a szezon ott kezdõdik és nagyon izgatott vagyok, hogy a Citroennél versenyezhetek.” – szögezte le Hirvonen, aki bizonyára furcsa látványt nyújt majd a piros overálban miután átigazolt a Ford legnagyobb riválisához a Citroenhez. A Citroen félprivát autójával a belga reménység, Thierry Neuville fog versenyezni két ralit kivéve az egész szezonban.
[4]Hirvonen távozásával a Ford elsõszámú pilótája az a Jari-Matti Latvala lett, akit bár tavaly sokszor beáldozott csapata Hirvonen javára, a 2011-es szezonzáró Wales Ralit mégis megnyerte. Latvala csapattársa Petter Solberg lett. A norvég pilótának már nagyon elege lett a félgyári státuszból, így mindenképpen egy gyári csapathoz szeretett volna kerülni. Ez sikerült is neki, hiszen 12 év után visszatért a kezdeti sikerei helyszínére, a Fordhoz, ahol azonban második számú pilóta lett. Solberg Franciaországban készült a szezonnyitó ralira. Mellettük még hat Ford Fiesta fog rajthoz állni ezen az aszfaltos futamon, így egy régi nagy név is, a Monte-gyõztes Francois Delecour.
A Mini sem tartotta meg tavalyi pilótáit. Míg Dani Sordo maradt a helyén, addig Kris Meeke helyét a feltörekvõ francia pilóta, Pierre Campana kapta meg. A brit Meeke bár továbbra is a Mininél versenyez, de még nem végleges, hogy hol is áll majd rajthoz. A tavaly is versenyzõ Armindo Araujo mellett a brazil Paulo Nobre állhat rajthoz majd a privát Minikkel.
A mezõnyben megjelent a malajziai Proton is, amely a kétszeres junior világbajnok PG Anderssonnal és a kétszeres Európa-bajnok Giandomenico Bassóval erõsítette gyári csapatát. Egy újabb nagy név is feltûnik a csapatnál, hiszen bizonyos versenyeken Alistar McRae, a néhai Colin McRae öccse is rajthoz áll, elsõként majd a Svéd Ralin, február közepén.
Ne feledkezzünk meg a mezõny egyik, ha nem a legnagyobb reménységérõl sem, az elsõ évében, 2010 végén, a Bajnokok Tornáját is megnyerõ Sebastien Ogier-rõl. A francia pilóta a Volkswagen Motorsport által indított Skoda Fabia S2000-essel versenyez majd. A csapat 2013-ban veti majd be a Volkwagen Polo R WRC-jét.
[3]Az egyre téliesebbre forduló idõjárás nagyon kifoghat a hétvégén a ralis mezõnyön. Míg a felkészüléskor még enyhe, szinte tavaszias körülmények fogadták a csapatokat, addigra mára már az addig tiszta aszfaltos utak tele lettek hóval és jéggel. Ez megnehezíti a megfelelõ abroncsválasztást is, pedig az most nagyon fontos ezen a versenyen. Aki jobban választ, nagyobb eséllyel ér célba majd elsõként.
A rali
Három év kihagyással idén rendezik meg a 80. Monte-Carlo Ralit. A rajt és a cél is más helyen lesz az eddig megszokottnál. A rajtceremóniát a franciaországi Valence-ben tartják, miközben a befutónak és a díjkiosztó ünnepségnek Monaco ad otthont.
A rali 1780,47 km hosszú lesz, míg a gyorsasági szakaszok összességében 433,36 kilométert tesznek majd ki.
[5]A Monte-Carlo Rali a világ leghíresebb és egyben legnehezebb utcai versenye. Érdekes kettõség jellemzi a versenyt. Az enyhe éghajlatú monacói aszfaltot elhagyva a pilótákat Dél-Franciaország télies és nehezen megjósolható vegyes útviszonyai fogadják. Hó, jég, esõ és száraz aszfalt, mind-mind jellemzõek erre a versenyre, így különösen nagy presztízzsel bír a monte-carlói trófea megszerzése. A monte-carlói gyõztesnek sokoldalú pilótának kell lennie, aki jól ismeri az útviszonyokat és nagyszerûen tud választani abroncsot az ilyen gyorsan változó útviszonyokhoz.
FIA RALI VILÁGBAJNOKSÁG 2012-ES VERSENYNAPTÁR
2012. január 17-22. Monte-Carlo Rali
február 9-12. Svéd Rali
március 8-11. Mexikó Rali
március 29.-április 1. Portugál Rali
április 27-29. Argentin Rali
május 25-27. Akropolisz Rali
június 22-24. Új-Zéland Rali
augusztus 2-5. Finn Rali
augusztus 24-26. Német Rali
szeptember 13-16. Wales Rali
október 4-7. Francia Rali
október 18-21. Olasz/Korzika Rali
november 1-4. Katalán Rali
(Forrás: Amber PR)
|
|