Autós hírek: Rali Világbajnokság, Monte-Carlo Rali: A legendás Monte visszatért


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Más szóval többen átigazoltak a konkurenciához, így felejtsük el az eddig megszokott színösszeállításokat és kezdjük szokni az új felállásokat. Kezdõdik a 2012-es a Rali Világbajnokság és visszatalált hagyományos nyitó helyszínére, oda, ahol a Forma-1-nek sem kell fizetnie, Monte-Carlóba.
 
[2]„Monte-Carlo olyan nagy autósportos tradíciókkal rendelkezik, hogy a világbajnokságnak itt kell kezdõdnie. Nekem azonban egyfajta se vele, se nélküle viszonyom van ezzel a ralival.” – nyilatkozta a Citroen által a nyolcszoros világbajnok Sebastien Loeb mellé szerzõdtetett Mikko Hirvonen. „Szeretem ezt a versenyt, mikor épp nem vagyok jelen, de mikor fent vagyok a hegyekben a rossz abroncsokkal, s a síkos úton kell lefelé hajtanom a sima abroncsokkal, akkor nagyon utálom. Nagy kihívás és boldog vagyok, hogy a szezon ott kezdõdik és nagyon izgatott vagyok, hogy a Citroennél versenyezhetek.” – szögezte le Hirvonen, aki bizonyára furcsa látványt nyújt majd a piros overálban miután átigazolt a Ford legnagyobb riválisához a Citroenhez. A Citroen félprivát autójával a belga reménység, Thierry Neuville fog versenyezni két ralit kivéve az egész szezonban.
 
[4]Hirvonen távozásával a Ford elsõszámú pilótája az a Jari-Matti Latvala lett, akit bár tavaly sokszor beáldozott csapata Hirvonen javára, a 2011-es szezonzáró Wales Ralit mégis megnyerte. Latvala csapattársa Petter Solberg lett. A norvég pilótának már nagyon elege lett a félgyári státuszból, így mindenképpen egy gyári csapathoz szeretett volna kerülni. Ez sikerült is neki, hiszen 12 év után visszatért a kezdeti sikerei helyszínére, a Fordhoz, ahol azonban második számú pilóta lett. Solberg Franciaországban készült a szezonnyitó ralira. Mellettük még hat Ford Fiesta fog rajthoz állni ezen az aszfaltos futamon, így egy régi nagy név is, a Monte-gyõztes Francois Delecour.
 
A Mini sem tartotta meg tavalyi pilótáit. Míg Dani Sordo maradt a helyén, addig Kris Meeke helyét a feltörekvõ francia pilóta, Pierre Campana kapta meg. A brit Meeke bár továbbra is a Mininél versenyez, de még nem végleges, hogy hol is áll majd rajthoz. A tavaly is versenyzõ Armindo Araujo mellett a brazil Paulo Nobre állhat rajthoz majd a privát Minikkel.
 
A mezõnyben megjelent a malajziai Proton is, amely a kétszeres junior világbajnok PG Anderssonnal és a kétszeres Európa-bajnok Giandomenico Bassóval erõsítette gyári csapatát. Egy újabb nagy név is feltûnik a csapatnál, hiszen bizonyos versenyeken Alistar McRae, a néhai Colin McRae öccse is rajthoz áll, elsõként majd a Svéd Ralin, február közepén.
 
Ne feledkezzünk meg a mezõny egyik, ha nem a legnagyobb reménységérõl sem, az elsõ évében, 2010 végén, a Bajnokok Tornáját is megnyerõ Sebastien Ogier-rõl. A francia pilóta a Volkswagen Motorsport által indított Skoda Fabia S2000-essel versenyez majd. A csapat 2013-ban veti majd be a Volkwagen Polo R WRC-jét.
 
[3]Az egyre téliesebbre forduló idõjárás nagyon kifoghat a hétvégén a ralis mezõnyön. Míg a felkészüléskor még enyhe, szinte tavaszias körülmények fogadták a csapatokat, addigra mára már az addig tiszta aszfaltos utak tele lettek hóval és jéggel. Ez megnehezíti a megfelelõ abroncsválasztást is, pedig az most nagyon fontos ezen a versenyen. Aki jobban választ, nagyobb eséllyel ér célba majd elsõként.
 
A rali
 
Három év kihagyással idén rendezik meg a 80. Monte-Carlo Ralit. A rajt és a cél is más helyen lesz az eddig megszokottnál. A rajtceremóniát a franciaországi Valence-ben tartják, miközben a befutónak és a díjkiosztó ünnepségnek Monaco ad otthont.
 
A rali 1780,47 km hosszú lesz, míg a gyorsasági szakaszok összességében 433,36 kilométert tesznek majd ki.
 
[5]A Monte-Carlo Rali a világ leghíresebb és egyben legnehezebb utcai versenye. Érdekes kettõség jellemzi a versenyt. Az enyhe éghajlatú monacói aszfaltot elhagyva a pilótákat Dél-Franciaország télies és nehezen megjósolható vegyes útviszonyai fogadják. Hó, jég, esõ és száraz aszfalt, mind-mind jellemzõek erre a versenyre, így különösen nagy presztízzsel bír a monte-carlói trófea megszerzése. A monte-carlói gyõztesnek sokoldalú pilótának kell lennie, aki jól ismeri az útviszonyokat és nagyszerûen tud választani abroncsot az ilyen gyorsan változó útviszonyokhoz.
 
FIA RALI VILÁGBAJNOKSÁG 2012-ES VERSENYNAPTÁR
 
2012.   január 17-22.                         Monte-Carlo Rali
február 9-12.                         Svéd Rali
            március 8-11.                         Mexikó Rali
            március 29.-április 1.             Portugál Rali
            április 27-29.                          Argentin Rali
            május 25-27.                          Akropolisz Rali
            június 22-24.                          Új-Zéland Rali
            augusztus 2-5.                        Finn Rali
            augusztus 24-26.                    Német Rali
            szeptember 13-16.                 Wales Rali
            október 4-7.                           Francia Rali
            október 18-21.                       Olasz/Korzika Rali
            november 1-4.                       Katalán Rali
 
(Forrás: Amber PR)