Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
A két világbajnoki aspiráns – Loeb és Hirvonen - közül ugyanis egyikük sem ért célba, így az a Jari-Matti Latvala szerezte meg az elsõséget, akit idén többször méltánytalan helyzetbe hozott csapata. A sors végül igazságot szolgáltatott a finn pilótának.
[1]„Nagyszerû ez az érzés, mivel nagyon stresszes és frusztráló volt az elmúlt idõszak a legutóbbi (tavalyi finnországi) gyõzelmem óta.” – szögezte le Latvala, aki tizedszerre vett részt a Wales/Brit Ralin. „Nagyon jó, hogy így fejezõdik be a 2011-es szezon. Jövõre a világbajnoki címre kell hajtanunk a Forddal.” – tette hozzá.
A Ford finn pilótája több mint egy éve nem állt a dobogó legfelsõ fokán, így jogos volt határtalan öröme. Azáltal, hogy Mikko Hirvonen már a rali elején kiesett, teljes gázzal menetelhetett elõre Latvala, s a sors is a kezére játszott azzal, hogy Sebastien Loeb sem húzta a rali végéig. A címvédõ világbajnok Sebastien Loeb azonban így is begyûjtötte nyolcadik világbajnoki címét, hiszen a Wales Rali elõtt õ állt az egyéni ponttábla élén.
[4]Loeb egyébként elég groteszk balesetet szenvedett, hiszen egy motorossal ütközött miközben a vasárnapi második gyorsasági helyszínére igyekezett. Szerencsére sem a ralis és navigátora, sem pedig a motoros nem szenvedett komolyabb sérülést. Loeb balesete után Mads Östberg örökölte meg a második helyezést, aki ezzel pont úgy fejezte be az idei szezont, ahogy elkezdte azt Svédországban. Östberg csapattársa, Henning Solberg lett a harmadik, így egészítve ki a teljes fordos dobogót. Egyébként az elsõ tízben két minis pilótán (Meeke 4., Araújo 10.) kívül csak Forddal versenyzõ pilótákat találunk.
Kris Meeke nagyon hajtott hazai raliján, s ez legjobb rali világbajnoki eredményét eredményezte, negyedik lett. Õt honfitársa, Matthew Wilson követi az ötödik helyen a harmadik M-Sport Stobart autóval. Ott Tanak lett a hatodik, míg Jevgenyij Novikov hetedik. A FERM Power Tools WRT sztárja, Dennis Kuipers következik a nyolcadik helyen, s õt az amerikai Ken Block követi a kilencediken. A portugál Armindo Araújo viheti haza az utolsó pontot a Minivel.
Bár Sebastien Ogier megnyerte a Power Stage-et, még így is csak a 11. helyezést tudta begyûjteni miután csütörtökön kiesett és a SupeRally szabályzat szerint folytathatta a versenyzést. Ez történt Dani Sordóval is, aki még pénteken esett ki. Sordo a Power Stage-en megszerzett második helyével enyhített a kiesése okozta fájdalmon.
[5]A 2011-es Rali Világbajnokság ezzel véget ért. 2012-ben ismét a legendás Monte-Carlo Ralival nyílik meg a szezon január közepén. Úgy tûnik, hogy a Rali vb-t az elmúlt években jelenlétével fûszerezõ Kimi Räikkönen búcsút mond a ralizásnak s visszatér a Forma-1-es porondra. Ami még új lesz a jövõ szezonban, az a murvás ralikon való rajtolás sorrendje annak érdekében, hogy ne a világbajnokságban éppen vezetõ pilótára háruljon a söprögetés feladata és kerüljön ezáltal hátrányos helyzetbe.
2011-es Wales Rali végeredménye:
1. J-M Latvala Ford Fiesta RS 3:27:03,5
2. M Östberg Ford Fiesta RS 3:30:46,4
3. H Solberg Ford Fiesta RS 3:34:08,6
4. K Meeke Mini Cooper WRC 3:34:15,8
5. M Wilson Ford Fiesta RS 3:36:00,8
6. O Tanak Ford Fiesta S2000 3:36:30,6
7. E Novikov Ford Fiesta S2000 3:36:51,2
8. D Kuipers Ford Fiesta RS 3:37:16,2
9. K Block Ford Fiesta RS 3:43:04,7
10. A Araújo Mini Cooper S2000 3:44:05,1
A világbajnokság végeredménye:
Pilóták
1. S Loeb 222 pont
2. M Hirvonen 214 pont
3. S Ogier 196 pont
4. J-M Latvala 172 pont
5. P Solberg 110 pont
6. M Östberg 88 pont
7. M Wilson 63 pont
8. D Sordo 59 pont
9. H Solberg 59 pont
10. K Räikkönen 34 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 403 pont
2. Ford 376 pont
3. M-Sport Stobart 178 pont
4. Petter Solberg WRT 98 pont
5. FERM WRT 54 pont
6. Team Abu Dhabi 54 pont
7. Munchis Ford WRT 38 pont
8. Monster WRT 27 pont
9. Van Merksteijn Motorsport 16 pont
10. Brazil WRT 7 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|