Autós hírek: Párizs-Dakar rali: Újra magyarok a Dakaron!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Az Opel-pilóta 1996-ban állt rajthoz elõször a viadalon - egy szál versenyautóval, annyi alkatrésszel, amennyi elfért a csomagtartóban. Az volt az igazi kihívás. Akkor még nem tudta, amit ma már igen - ennyi 'szervizháttér' édeskevés a sikeres célba érkezéshez.

[1]Szalay évrõl évre folyamatosan gyûjtögette a tapasztalatokat (2002 óta saját versenymûhelyében készülnek az autói), s a tíz Dakarból, amelyen rajthoz állt, hatszor célba ért. (Ötször jelenlegi navigátorával, Bunkoczi Lászlóval.) Nála többször ez senkinek sem sikerült a magyar versenyzõk közül. Az utóbbi két Dakart kénytelen volt kihagyni, de 2012 januárjában immár magyar bajnokként tér vissza a sivatagba.

S mivel ottani idõ szerint nyáron van a verseny (míg Afrikában 'télen' volt), a homok még sokkal jobban felmelegszik (még jobban megfogja az embert) és éjszaka sem hûl le a levegõ.

Gyorsan odatalálni - ez a legfontosabb feladata Bunkoczinak

[5]S ha már csapat, nem szabad elfeledkezni Bunkoczi László szerepérõl, akire legalább annyi feladat hárul, mint a pilótára. A terepraliban ugyanis nem lehet bejárni a pályákat (fura is lenne egy 800 kilométeres szakasz esetében), a páros kap egy itinert és oda kell találni.
Ez Bunkoczi László feladata. Hogy nagy tempónál is megtalálja a helyes utat, a helyes irányt.
'Mielõtt még biztossá vált volna az indulásunk, én már elkezdtem készülni. Ez egyébként is rám fért, de a Dakar olyan cél, amely miatt az embernek érdemes sanyargatni magát. Heti ötször edzek, amire elég nehéz volt rávenni magamat, de a Dakaron a szellemi frissesség a fizikai állapottól függ. S én szeretnék tökéletes állapotban viss zatérni a világ legnehezebb terepraliversenyére, a kihagyott évek ugyanis nagyon keservesek voltak. Nem szeretném még egyszer a tévébõl nézni a versenyt' - mondta Bunkoczi, aki azt is elárulta, az Opel Antara mostanra kiforrott versenyautóvá vált, amely sokszor megmutatta már, hogy mit tud, a csapat összeszokott, már jó néhányszor megmutatta, hogy mit tud, ezért aztán szeretnék megállni a helyüket az amatõrök között. Már nem csupán a célba érkezés fontos (persze az is),
hanem az eredmény is.

Mentõangyalok - a versenykamion legénysége

[2]A Dakar-ralin szabály, hogy csak versenyzõtárs segíthet a bajba jutottakon, ezért a legtöbb autós páros (különös tekintettel azokra akik mindenképpen célba akarnak érni) versenykamiont nevez a viadalra. Abba egyrészt jó sok tartalékalkatrész elfér, másrészt azon kívül, hogy eszelõs tempót diktál, a feladata, hogy segítsen. Az Opel Dakar Team versenykamionját már évek óta Darázsi Zsolt vezeti, akinek remek részeredményei vannak. Volt szakasz-negyedik és 16. az összetettben, ami a valaha volt második legjobb magyar eredmény a kategóriában. Vörös Ferenc diktálja az itinert és Hoffmann Péter ül középen az MAN versenykamionban.

A szervizcsapat

A versenykamionon kívül egy szervizkamion is elkíséri a csapatot a Dakarra: a benne ülõk, Õri Péter szervizfõnök és a két szerelõ, Hovanyecz János valamint Szabolcsi Pál a felelõs azért, hogy minden reggel 'új' Opel Antarába ülhessen a magyar páros, vagyis hogy lehetõség szerint az autó olyan állapotban legyen minden nap, mint a rajtnál. Ez a titka ugyanis a célba érkezésnek és a sikernek a sivatagi viadalon.

A csapatfõnök:

[4]Németh Ottó csapatfõnök: 'Rendkívüli büszkeséggel és örömmel tölt el, hogy két év kihagyás után jövõre újra ott lehetünk a világ legnagyobb, legnehezebb, leghosszabb, de biztosan a legrangosabb terepraliversenyén. Köszönettel tartozom én is az Opel Dakar team minden régi és új támogatójának és médiapartnerének azért, hogy lehetõvé tették számunkra az indulást. Külön köszönet a versenyzõink és a csapattagjaink családtagjainak, az õ segítségük és támogatásuk szintén elengedhetetlen a sikeres felkészüléshez és versenyzéshez. A Dakar-ralin a célba érkezés mellett célunk a lehetõ legelõkelõbb helyezés megszerzése, s hogy méltón képviseljünk mindenkit, aki hozzájárult a csapat 2012-es Dakar-indulásához.'