Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
Loeb ifjú csapattársa ezzel a gyõzelemmel felugrott az egyéni ponttábla második helyére mindössze 25 pontos lemaradással címvédõ honfitársa mögé. Loebé lett az ezüstérmes helyezés, a dobogó harmadik fokára a Mini színeiben brillírozó Dani Sordo állhatott fel.
[3]„A csapattársam nagyon erõs ezen a ralin, így a gyõzelem és a Power Stage gyõzelemért járó bonusz pontok megszerzése nagyon jó eredménynek számítanak. A világbajnokság matematikailag még nyitott, és hinnem kell abban, hogy még esélyes lehetek. Amíg ez így van, addig mindent megteszek érte.” – szögezte le magabiztosan a versenygyõztes pilóta.
Látható módon kifizetõdõ volt a Citroen augusztusi aszfaltos tesztje, hiszen a tesztelésen részt vevõ mindhárom félgyári pilóta pontszerzõ helyen ért célba. Petter Solberg lett a legjobb az ötödik helyezésével, pedig egy sor defekttel kellett megküzdenie (többek között neki is). Ráadásul a norvég pilóta az utolsó Power Stage ponttal is gazdagodott. Kimi Räikkönen hatodik lett Solberg mögött, míg a holland Peter Van Merksteijn az utolsó elõtti pontszerzõ helyen ért célba. Ráadás ünnep a Citroen számára, hogy a francia csapat kielõzte a Fordot, hiszen 78 gyõzelmével minden idõk legtöbb világbajnoki raliversenyét nyert csapata lett.
[2]Sebastien Loeb még soha nem kapott ki Németországban, azóta, hogy a rali a világbajnokság része lett 2002-ben. Így is szerencsés, hogy második lett, hiszen egy defekt hátráltatta. „Nagyon szeretek gyõzni Németországban, az biztos. Azonban nem lehetek tökéletes minden év minden percében, s emiatt mondtam, hogy ennek a gyõzelmi sorozatnak egyszer vége lesz. Ezúttal vége is lett. Balszerencsés voltam tegnap, pedig a legjobb formámat igyekeztem hozni.” – nyilatkozta Loeb a verseny végén.
Mikko Hirvonen negyedikként lett a legjobb helyezett fordos pilóta. Hirvonen csapattársa, Jari-Matti Latvala nem ért célba. A finn pilóta szombaton kiesett, de vasárnap a SupeRally szabálynak megfelelõen folytatta a versenyt, bár nem sok sikerrel. A harmadik gyári csapat, a Mini elsõ dobogós helyezését ünnepelhette a spanyol Sordo révén. Miközben Sordo ünnepelt, Kris Meeke búslakodhatott. A brit ugyanis az utolsó napot az ötödik helyen kezdte meg, de egy defekt és egy kis letérõ az útról hátrébb dobta Petter Solberg mögé. Késõbb, az utolsó elõtti szakaszon Meeke autója meghibásodott, így kénytelen volt feladni a versenyt.
[1]Kimi Räikkönen mögött Henning Solberg ért célba a hetedik helyen, pedig a norvég pilóta nagyon szeretett volna az ex-Forma-1-es pilóta elõtt célba érni. Solbergnek a kézifékjével is gondjai voltak, majd az utolsó nap elsõ gyorsasági szakaszain használt lágy összetételû gumik fogtak ki rajta. Õt Armindo Araujo követi a nyolcadik helyen, így elsõ idei világbajnoki pontjait gyûjtötte be a Motorsport Italia Mini Cooperjében. Az elsõ tizet Dennis Kuipers zárja, aki szintén egy defekt általi hátrányból verekedte vissza magát a pontszerzõk közé.
Ismét hosszabban pihenhetnek a ralisok, hiszen legközelebb is csak három hét múlva, 2011. szeptember 9-11. között rendezik meg az Ausztrál Ralit. 2009-ben rendeztek itt utoljára világbajnoki ralifutamot, ami érdekes véget ért. Bár Sebastien Loeb nyerte a ralit, technikai szabálysértés miatt elvették a gyõzelmét, így a második helyezett Mikko Hirvonené lett a gyõzelem. Bár Németországban nem a francia pilóta nyert, a fõ esélyes továbbra is Sebastien Loeb.
2011-es Német Rali végeredménye:
1. S Ogier Citroën DS3 3:32:15,9
2. S Loeb Citroën DS3 3:32:55,7
3. D Sordo Mini Cooper WRC 3:34:11,5
4. M Hirvonen Ford Fiesta RS 3:34:59,6
5. P Solberg Citroën DS3 3:36:03,9
6. K Räikkönen Citroën DS3 3:39:40,5
7. H Solberg Ford Fiesta RS 3:40:01,8
8. A Araujo Minic Cooper S2000 3:41:45,7
9. P Van Merksteijn Citroën DS3 3:42:17,5
10. D Kuipers Ford Fiesta RS 3:42:24,9
A világbajnokság állása a Német Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 192 pont
2. S Ogier 167 pont
3. M Hirvonen 156 pont
4. J-M Latvala 96 pont
5. P Solberg 94 pont
6. M Östberg 56 pont
7. M Wilson 40 pont
8. K Räikkönen 34 pont
9. H Solberg 32 pont
10. D Sordo 23 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 333 pont
2. Ford 242 pont
3. M-Sport Stobart 105 pont
4. Petter Solberg WRT 83 pont
5. Ice 1 Racing 48 pont
6. Munchis Ford WRT 32 pont
7. FERM WRT 22 pont
8. Team Abu Dhabi 20 pont
9. Monster WRT 9 pont
10. Van Merksteijn Motorsport 8 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|