Autós hírek: Német Rali: Ogier kitolt Loebbel


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Loeb ifjú csapattársa ezzel a gyõzelemmel felugrott az egyéni ponttábla második helyére mindössze 25 pontos lemaradással címvédõ honfitársa mögé. Loebé lett az ezüstérmes helyezés, a dobogó harmadik fokára a Mini színeiben brillírozó Dani Sordo állhatott fel.
 
[3]„A csapattársam nagyon erõs ezen a ralin, így a gyõzelem és a Power Stage gyõzelemért járó bonusz pontok megszerzése nagyon jó eredménynek számítanak. A világbajnokság matematikailag még nyitott, és hinnem kell abban, hogy még esélyes lehetek. Amíg ez így van, addig mindent megteszek érte.” – szögezte le magabiztosan a versenygyõztes pilóta.
 
Látható módon kifizetõdõ volt a Citroen augusztusi aszfaltos tesztje, hiszen a tesztelésen részt vevõ mindhárom félgyári pilóta pontszerzõ helyen ért célba. Petter Solberg lett a legjobb az ötödik helyezésével, pedig egy sor defekttel kellett megküzdenie (többek között neki is). Ráadásul a norvég pilóta az utolsó Power Stage ponttal is gazdagodott. Kimi Räikkönen hatodik lett Solberg mögött, míg a holland Peter Van Merksteijn az utolsó elõtti pontszerzõ helyen ért célba. Ráadás ünnep a Citroen számára, hogy a francia csapat kielõzte a Fordot, hiszen 78 gyõzelmével minden idõk legtöbb világbajnoki raliversenyét nyert csapata lett.
 
[2]Sebastien Loeb még soha nem kapott ki Németországban, azóta, hogy a rali a világbajnokság része lett 2002-ben. Így is szerencsés, hogy második lett, hiszen egy defekt hátráltatta. „Nagyon szeretek gyõzni Németországban, az biztos. Azonban nem lehetek tökéletes minden év minden percében, s emiatt mondtam, hogy ennek a gyõzelmi sorozatnak egyszer vége lesz. Ezúttal vége is lett. Balszerencsés voltam tegnap, pedig a legjobb formámat igyekeztem hozni.” – nyilatkozta Loeb a verseny végén.
 
Mikko Hirvonen negyedikként lett a legjobb helyezett fordos pilóta. Hirvonen csapattársa, Jari-Matti Latvala nem ért célba. A finn pilóta szombaton kiesett, de vasárnap a SupeRally szabálynak megfelelõen folytatta a versenyt, bár nem sok sikerrel. A harmadik gyári csapat, a Mini elsõ dobogós helyezését ünnepelhette a spanyol Sordo révén. Miközben Sordo ünnepelt, Kris Meeke búslakodhatott. A brit ugyanis az utolsó napot az ötödik helyen kezdte meg, de egy defekt és egy kis letérõ az útról hátrébb dobta Petter Solberg mögé. Késõbb, az utolsó elõtti szakaszon Meeke autója meghibásodott, így kénytelen volt feladni a versenyt.
 
[1]Kimi Räikkönen mögött Henning Solberg ért célba a hetedik helyen, pedig a norvég pilóta nagyon szeretett volna az ex-Forma-1-es pilóta elõtt célba érni. Solbergnek a kézifékjével is gondjai voltak, majd az utolsó nap elsõ gyorsasági szakaszain használt lágy összetételû gumik fogtak ki rajta. Õt Armindo Araujo követi a nyolcadik helyen, így elsõ idei világbajnoki pontjait gyûjtötte be a Motorsport Italia Mini Cooperjében. Az elsõ tizet Dennis Kuipers zárja, aki szintén egy defekt általi hátrányból verekedte vissza magát a pontszerzõk közé.
 
Ismét hosszabban pihenhetnek a ralisok, hiszen legközelebb is csak három hét múlva, 2011. szeptember 9-11. között rendezik meg az Ausztrál Ralit. 2009-ben rendeztek itt utoljára világbajnoki ralifutamot, ami érdekes véget ért. Bár Sebastien Loeb nyerte a ralit, technikai szabálysértés miatt elvették a gyõzelmét, így a második helyezett Mikko Hirvonené lett a gyõzelem. Bár Németországban nem a francia pilóta nyert, a fõ esélyes továbbra is Sebastien Loeb.
 
2011-es Német Rali végeredménye:
 
1. S Ogier                             Citroën DS3                         3:32:15,9
2. S Loeb                              Citroën DS3                         3:32:55,7
3. D Sordo                            Mini Cooper WRC              3:34:11,5
4. M Hirvonen                      Ford Fiesta RS                    3:34:59,6
5. P Solberg                         Citroën DS3                         3:36:03,9
6. K Räikkönen                   Citroën DS3                         3:39:40,5
7. H Solberg                         Ford Fiesta RS                    3:40:01,8
8. A Araujo                           Minic Cooper S2000          3:41:45,7
9. P Van Merksteijn            Citroën DS3                         3:42:17,5
10. D Kuipers                       Ford Fiesta RS                    3:42:24,9
 
A világbajnokság állása a Német Rali után:
Pilóták
 
1. S Loeb                  192 pont
2. S Ogier                  167 pont
3. M Hirvonen          156 pont
4. J-M Latvala             96 pont
5. P Solberg               94 pont
6. M Östberg               56 pont
7. M Wilson                40 pont
8. K Räikkönen          34 pont
9. H Solberg               32 pont
10. D Sordo                23 pont
 
Konstruktõrök
 
1. Citroën                                         333 pont
2. Ford                                              242 pont
3. M-Sport Stobart                           105 pont
4. Petter Solberg WRT                     83 pont
5. Ice 1 Racing                                  48 pont
6. Munchis Ford WRT                      32 pont
7. FERM WRT                                   22 pont
8. Team Abu Dhabi                          20 pont
9. Monster WRT                                  9 pont
10. Van Merksteijn Motorsport          8 pont
 
(Forrás: Amber PR)