Autós hírek: Argentin Rali: Loeb hatodszor is nyer Argentínában


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Loeb pénteki büntetése után felverekedte magát a dobogó legfelsõ fokára, így zsinórban immáron hatodszorra viheti haza a gyõztes trófeát Argentínából. Mikko Hirvonené a második hely, Ogier pedig kénytelen beérni a bronzérmes helyezéssel.
 
Sebastien Ogier vasárnap reggeli kényelmes vezetését követõen végigbicegett az utolsó gyorsasági szakaszokon, így az õt szorosan követõ Loeb és Hirvonen gyorsan behozta hátrányát és letolták a francia pilótát a harmadik helyre. „Nem éreztem, hogy képes leszek a rali végén harcolni a gyõzelemért, de végül is nagyon örülök annak, ahogy a dolgok történtek. Fontos volt, hogy továbbra is én vezessek az egyéni ponttáblán és ne veszítsek pontokat.” – szögezte le a hétszeres világbajnok Loeb.
 
[4]Sebastien Ogier szerencsétlenül járt a 17. gyorsasági szakaszon. Túl korán akart bevenni egy kanyart és felborult Citroenjével. Így két szakasszal a verseny vége elõtt elvesztette autója szervókormányzását, ami igencsak megnehezítette a ralin való helytállását: „Próbáltam menteni a menthetõt, de lehetetlenség volt ezután vezetni az autót. Elég szerencsétlen helyzet volt az biztos.”
 
Petter Solberg kényelmes elõnyt élvezett Loeb és Hirvonen elõtt, de aztán neki is szervókormányzási problémái voltak, így végül kénytelen volt beérni a negyedik hellyel. A norvég versenyzõ azért vigasztalódhat a televízióban is közvetített power stage-en megszerzett gyõzelemmel és az azért járó extra pontokkal.
 

Az ötödik helyezés Mads Östbergé, akit a helyi sztárpilóta, Federico Villagra követ a hatodik helyen a Munchi csapat Fordjával. Östberg csapattársa, a fiatal Matthew Wilson sokáig közel haladt a norvéghoz, de hol egy defekttel, hol pedig autójának motorjával gyûlt meg a baja. Végül a nyolcadik helyen futott be.
 
[1]Hirvonen csapattársáé, Jari-Matti Latvaláé a hetedik helyezés, pedig a rali elsõ két napján õ volt a reflektorfényben. Szombat délután azonban a Ford felfüggesztésének egy darabja letörött, s ez megpecsételte a finn versenyzõ további sorsát.
 
Az ismert versenyzõk után két ismeretlenebb pilótáé, Hayden Paddoné és Patrik Flodiné a két utolsó pontszerzõ hely.
 
[5]A következõ világbajnoki ralira ismételten három hetet kell várnunk, hiszen 2011. június 17-19. között kerül megrendezésre az Akropolisz Rali, amely a Rali Világbajnokság egyik legrégebbi és legnagyobb hagyományokkal rendelkezõ versenye. Az Argentin Ralihoz hasonlóan 2010-ben nem került be a versenynaptárba ez a verseny sem. 2009-ben Mikko Hirvonen nyerte meg a futamot a Forddal, de a Citroen idei formáját látva, ezúttal inkább a francia csapat egyik pilótája várható az élre.
 
2011-es Argentin Rali végeredménye:
 
1. S Loeb                              Citroën DS3                         4:03:56,9
2. M Hirvonen                      Ford Fiesta RS                    4:03:59,3
3. S Ogier                             Citroën DS3                         4:04:04,2
4. P Solberg                         Citroën DS3                         4:04:29,5
5. M Östberg                         Ford Fiesta RS                    4:09:13,7
6. F Villagra                          Ford Fiesta RS                    4:10:45,4
7. J-M Latvala                      Ford Fiesta RS                    4:15:31,4
8. M Wilson                          Ford Fiesta RS                    4:17:29,6
9. H Paddon                         Subaru Impreza                  4:29:40,7
10. P Flodin                         Subaru Impreza                  4:37:31,1
 
A világbajnokság állása az Argentin Rali után:
Pilóták
 
1. S Loeb                  126 pont
2. M Hirvonen          113 pont
3. S Ogier                    96 pont
4. J-M Latvala             74 pont
5. P Solberg               61 pont
6. M Östberg               48 pont
7. M Wilson                28 pont
8. F Villagra                20 pont
9. K Räikkönen          18 pont
10. H Solberg             10 pont
 
 
Konstruktõrök
 
1. Citroën                                         207 pont
2. Ford                                              174 pont
3. M-Sport Stobart                             75 pont
4. Petter Solberg WRT                     49 pont
5. Munchis Ford WRT                      32 pont
6. Ice 1 Racing                                  26 pont
7. Team Abu Dhabi                          19 pont
8. FERM WRT                                   10 pont
9. Monster WRT                                  8 pont
10. Brazil WRT                                    1 pont
 
(Forrás: Amber PR)