Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
Loeb pénteki büntetése után felverekedte magát a dobogó legfelsõ fokára, így zsinórban immáron hatodszorra viheti haza a gyõztes trófeát Argentínából. Mikko Hirvonené a második hely, Ogier pedig kénytelen beérni a bronzérmes helyezéssel.
Sebastien Ogier vasárnap reggeli kényelmes vezetését követõen végigbicegett az utolsó gyorsasági szakaszokon, így az õt szorosan követõ Loeb és Hirvonen gyorsan behozta hátrányát és letolták a francia pilótát a harmadik helyre. „Nem éreztem, hogy képes leszek a rali végén harcolni a gyõzelemért, de végül is nagyon örülök annak, ahogy a dolgok történtek. Fontos volt, hogy továbbra is én vezessek az egyéni ponttáblán és ne veszítsek pontokat.” – szögezte le a hétszeres világbajnok Loeb.
[4]Sebastien Ogier szerencsétlenül járt a 17. gyorsasági szakaszon. Túl korán akart bevenni egy kanyart és felborult Citroenjével. Így két szakasszal a verseny vége elõtt elvesztette autója szervókormányzását, ami igencsak megnehezítette a ralin való helytállását: „Próbáltam menteni a menthetõt, de lehetetlenség volt ezután vezetni az autót. Elég szerencsétlen helyzet volt az biztos.”
Petter Solberg kényelmes elõnyt élvezett Loeb és Hirvonen elõtt, de aztán neki is szervókormányzási problémái voltak, így végül kénytelen volt beérni a negyedik hellyel. A norvég versenyzõ azért vigasztalódhat a televízióban is közvetített power stage-en megszerzett gyõzelemmel és az azért járó extra pontokkal.
Az ötödik helyezés Mads Östbergé, akit a helyi sztárpilóta, Federico Villagra követ a hatodik helyen a Munchi csapat Fordjával. Östberg csapattársa, a fiatal Matthew Wilson sokáig közel haladt a norvéghoz, de hol egy defekttel, hol pedig autójának motorjával gyûlt meg a baja. Végül a nyolcadik helyen futott be.
[1]Hirvonen csapattársáé, Jari-Matti Latvaláé a hetedik helyezés, pedig a rali elsõ két napján õ volt a reflektorfényben. Szombat délután azonban a Ford felfüggesztésének egy darabja letörött, s ez megpecsételte a finn versenyzõ további sorsát.
Az ismert versenyzõk után két ismeretlenebb pilótáé, Hayden Paddoné és Patrik Flodiné a két utolsó pontszerzõ hely.
[5]A következõ világbajnoki ralira ismételten három hetet kell várnunk, hiszen 2011. június 17-19. között kerül megrendezésre az Akropolisz Rali, amely a Rali Világbajnokság egyik legrégebbi és legnagyobb hagyományokkal rendelkezõ versenye. Az Argentin Ralihoz hasonlóan 2010-ben nem került be a versenynaptárba ez a verseny sem. 2009-ben Mikko Hirvonen nyerte meg a futamot a Forddal, de a Citroen idei formáját látva, ezúttal inkább a francia csapat egyik pilótája várható az élre.
2011-es Argentin Rali végeredménye:
1. S Loeb Citroën DS3 4:03:56,9
2. M Hirvonen Ford Fiesta RS 4:03:59,3
3. S Ogier Citroën DS3 4:04:04,2
4. P Solberg Citroën DS3 4:04:29,5
5. M Östberg Ford Fiesta RS 4:09:13,7
6. F Villagra Ford Fiesta RS 4:10:45,4
7. J-M Latvala Ford Fiesta RS 4:15:31,4
8. M Wilson Ford Fiesta RS 4:17:29,6
9. H Paddon Subaru Impreza 4:29:40,7
10. P Flodin Subaru Impreza 4:37:31,1
A világbajnokság állása az Argentin Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 126 pont
2. M Hirvonen 113 pont
3. S Ogier 96 pont
4. J-M Latvala 74 pont
5. P Solberg 61 pont
6. M Östberg 48 pont
7. M Wilson 28 pont
8. F Villagra 20 pont
9. K Räikkönen 18 pont
10. H Solberg 10 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 207 pont
2. Ford 174 pont
3. M-Sport Stobart 75 pont
4. Petter Solberg WRT 49 pont
5. Munchis Ford WRT 32 pont
6. Ice 1 Racing 26 pont
7. Team Abu Dhabi 19 pont
8. FERM WRT 10 pont
9. Monster WRT 8 pont
10. Brazil WRT 1 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|