Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
Az egy sima, egy fordított minta folytatódik ezen a hétvégén is, hiszen Jordániából visszatértek a csapatok a vén kontinensre, a jól ismert Olasz/Szardínia Rali színhelyére. Három hét telt el a jordániai verseny óta, ami elég idõ volt arra, hogy a csapatok felkészüljenek a hétvége murvás megpróbáltatásaira Szardínia szigetén.
[2]2004-ben az elõzõ évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez komoly segítséget jelent a csapatoknak feltérképezni a verseny különleges kihívásait. Az Olasz Rali és az utána következõ két kedvelt verseny, az Argentin és az Akropolisz Rali a szezon talán három legnehezebb versenye, így ezek nagy izgalommal kecsegtetnek.
A szardíniai szakaszok gyorsak és szûkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdõs völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelõ versenyvonal megtalálása is. Murvás verseny révén az elért idõeredményeket erõsen befolyásolhatja az indulási sorrend, hisz az élrõl startoló versenyzõk fogják megtisztítani a pályát késõbb induló vetélytársaik elõtt. Érdekes módon Jari-Matti Latvala mégis nagyban annak köszönhette 2009-es gyõzelmét, hogy az utána jövõket lassította az autója által felvert sûrû porfelhõ.
Mindkét gyári csapat, a Citroen és a Ford is nagy reményekkel vág neki a hétvégi versenynek, s mindkettõnek jó oka van rá. Az elmúlt három ralit citroenes pilóták nyerték (Sebastien Loeb Mexikóban, Sebastien Ogier Portugáliában és Jordániában), így azon lesznek, hogy ezt a gyõztes sort ne törhesse meg senki. A Citroen ráadásul felverekedte magát a konstruktõri ponttáblán a Ford mellé, így a két nagy rivális egyenlõ pontszámmal (130-130 pont) osztozik az elsõ helyen.
Az egyéni ponttábla elsõ helyén álló Loeb már háromszor állhatott fel a dobogó legfelsõ fokára Szardínián. Ezúttal azonban nem lesz könnyû dolga, hiszen elsõként sepregetni az utat elsõ pénteki indulóként. „Ha jól állsz a világbajnokságban, rossz helyrõl rajtolsz a következõ ralin. Elsõnek lenni nem igazán a legkedvezõbb pozíció. Nem mi igazgatjuk a sorsunkat, hiszen a többiek tudják az idõnket és ehhez tudják igazítani a tempójukat.” – szögezte le keserûen Loeb. „Ezen a versenyen 100 százalékosan kell koncentrálni, mivel nagyon trükkös az útvonala. Az itinernek nagyon pontosnak kell lennie és a versenyvonalon kell vezetned. Résen kell lennünk, hogy mikor indul be az igazi verseny, hogy a megfelelõ csoportban legyünk ahhoz, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból egészen a legutolsó kanyarig.” – tette hozzá a hétszeres világbajnok francia.
[3]A Ford is bizakodó. 2009-ben abszolút gyõzelmet ért el Szardínián, Jari-Matti Latvala gyõzött, Mikko Hirvonen pedig második lett. A finn pilóta tehetségét bizonyította, hogy rajtcél gyõzelmet szerzett a versenyen, pedig számára nagyon hátrányos helyzetbõl rajtolt el szombaton és vasárnap is. Ami pedig az idei évet illeti, Mikko Hirvonentõl Jordániában átvette az egyéni ponttábla elsõ helyét Sebastien Loeb. Hirvonennek így már nem kell többé tisztítania az utat az utána következõk elõtt, hiszen három verseny után végre nem õ rajtol elsõként pénteken: „Jordániában szenvedtem ettõl az elsõ nap, miközben próbáltam megtalálni a megfelelõ autóbeállítást is.”
[4]A hétvégén bemutatkozik a várva várt Mini WRC is, amely pilótáival, a brit Kris Meekével és a spanyol Dani Sordóval spanyolországi teszteken tökéletesítette autóit az Olasz Rali elõtt. „Senki nem tudja, hogy hogyan fogjuk felvenni a kesztyût a citroenekkel és a fordokkal. Hogy is tudhatnánk? Annyit tudunk, hogy nem leszünk kilométerenként egy másodperccel se gyorsabbak, se lassabbak a többieknél. Valahol a kettõ között.” – nyilatkozta Meeke, aki 2008 októbere óta nem indult rali világbajnoki futamon.
A rali
A 2011-es Olasz Rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 339,70 km-t tesz majd ki. Mivel tavaly nem rendezték ezt a versenyt, így a szervezõk egy kicsit átvariálták az útvonalat és beraktak új gyorsasági szakaszokat is. A szombati és vasárnapi gyorsaságik azonban már ismertebb terepen zajlanak majd Olbia közelében, amely idén is a rali fõhadiszállásának, a szervizparknak és a parc fermének ad otthont. A rali legvégén rendezik meg a 8.24 km-es Gallura Power Stage-et, ahol a sikeresebbek extra pontokhoz juthatnak.
A világbajnokság állása a Jordán Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 74 pont
2. M Hirvonen 72 pont
3. S Ogier 69 pont
4. J-M Latvala 66 pont
5. P Solberg 31 pont
6. M Östberg 28 pont
7. M Wilson 22 pont
8. K Räikkönen 18 pont
9. F Villagra 12 pont
10. H Solberg 10 pont
Konstruktõrök
1. Ford 130 pont
2. Citroën 130 pont
3. M-Sport Stobart 43 pont
4. Ice 1 Racing 26 pont
5. Petter Solberg WRT 22 pont
6. Munchis Ford WRT 20 pont
7. Team Abu Dhabi 13 pont
8. FERM WRT 10 pont
9. Monster WRT 6 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|