Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
A Citroen gyári pilótája ugyanis Portugália után Jordániában zsinórban másodszor ismét felállhatott a dobogó legfelsõ fokára. A 27 éves pilóta ráadásul a világbajnokság történetének legkisebb idõkülönbségével, kéttized másodperccel gyõzött a második helyezett Jari-Matti Latvala elõtt. A bronzérmes helyen Sebastien Loeb ért célba, s ezzel megõrizte vezetõ helyét az egyéni ponttáblán.
[3]Nagy sikert könyvelhet el Ogier Jordániában. Már az a tény, hogy a francia pilóta legyõzte hétszeres világbajnok csapattársát, Sebastien Loeböt is szenzációs, de az, hogy ilyen kis különbséggel nyert még különlegesebbé teszi ezt a gyõzelmet. Az elõzõ rekord háromtized másodperces különbség volt még a 2007-es Új-Zéland Raliról Marcus Grönholm és Sebastien Loeb között az elõbbi javára.
„Hihetetlen. Ez egy hihetetlen nap. Ma úgy mentem, mint egy õrült. Nagyszerû érzés. Jari-Matti rendkívül gyors volt ma és emiatt teljes gázzal hajtottam. Nagyon boldog vagyok, hogy így alakult a vége.” – nyilatkozta fülig érõ szájjal Ogier, aki nem csak a gyõzelemért járó pontokat viheti haza, hanem a Power Stage gyõzelemért járó három bónusz ponttal is gazdagodott.
[2]A mezõny murván mutatott kiegyenlítettségét mutatja, hogy az elsõ hét versenyzõ ugyanaz, mint Portugáliában volt, csak páran cseréltek helyezést. Így Loeb és Latvala is, jelezve a fiatal finn fejlõdését. Kimi Räikkönen eggyel jobb helyezést ért el Jordániában, mint Portugáliában, így csapata, az Ice 1 Racing is egy hellyel feljebb léphetett a konstruktõrök között kielõzve Petter Solberg csapatát. A norvég pilóta ezúttal nem ért célba. A rali 17. gyorsasági szakaszán kiesett a harmadik helyrõl, így tálcán nyújtotta a negyedik helyezést Mikko Hirvonennek. Két új embert találhatunk az utolsó három pontszerzõ helyen. Új a nyolcadik helyezett Kalid Al-Qassimi, a kilencedik Dennis Kuipers tizedik volt Portugáliában és az elsõ tizet a szintén új Bernardo Sousa zárja. Mindhárman Ford Fiestával versenyeztek.
Az elsõ tíz között ezúttal is csak Citroen és Ford autókat találunk, így a nézõk már minden bizonnyal nagyon várják az Olasz Ralit, amikor a Mini WRC is bemutatkozik a Rali Világbajnokságban.
[6]A következõ világbajnoki ralira ismét három hetet kell várnunk, hiszen 2011. május 5-8. között kerül megrendezésre az Olasz/Szardínia Rali. 2010-ben nem került be a versenynaptárba ez a verseny. 2009-ben kettõs Ford-gyõzelem született Szardínián Jari-Matti Latvala gyõzelmével. Akkor egy gyári Citroen sem került a dobogóra. Kérdés Ogier megtartja-e gyõztes formáját Olaszországban is, vagy Latvala a kis különbséggel elszenvedett jordániai második helytõl vérszemet kap és ez hajtja az olasz gyõzelem felé.
2011-es Jordán Rali végeredménye:
1. S Ogier Citroën DS3 2:48:28,2
2. J-M Latvala Ford Fiesta RS 2:48:28,4
3. S Loeb Citroën DS3 2:48:55,9
4. M Hirvonen Ford Fiesta RS 2:51:12,9
5. M Wilson Ford Fiesta RS 2:54:13,1
6. K Räikkönen Citroën DS3 2:54:43,1
7. F Villagra Ford Fiesta RS 2:57:46,9
8. K Al-Qassimi Ford Fiesta RS 2:58:11,9
9. D Kuipers Ford Fiesta RS 3:02:55,7
10. B Sousa Ford Fiesta RS 3:03:33,7
A világbajnokság állása a Jordán Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 74 pont
2. M Hirvonen 72 pont
3. S Ogier 69 pont
4. J-M Latvala 66 pont
5. P Solberg 31 pont
6. M Östberg 28 pont
7. M Wilson 22 pont
8. K Räikkönen 18 pont
9. F Villagra 12 pont
10. H Solberg 10 pont
Konstruktõrök
1. Ford 130 pont
2. Citroën 130 pont
3. M-Sport Stobart 43 pont
4. Ice 1 Racing 26 pont
5. Petter Solberg WRT 22 pont
6. Munchis Ford WRT 20 pont
7. Team Abu Dhabi 13 pont
8. FERM WRT 10 pont
9. Monster WRT 6 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|