Autós hírek: Rali Világbajnokság, Mexikó Rali: a murvás menetelés kezdete


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Ezúttal is mindjárt az elsõ verseny után nagy váltás következik. Az
északi-jeges Svéd Ralit ugyanis ezúttal is a déli-murvás Mexikó Rali váltja.
Bár nagy élmény a pilótáknak a havas tájban versenyezni, azért nagyon várják
a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltõdhetnek meleggel a télbõl
elvágyódó pilóták, hiszen garantáltan napsütötte idõ várható a hétvégére. A
Rali Világbajnokságban ezzel a versennyel kezdetét veszi a murvás versenyek
sora, melybõl zsinórban hét lesz idén, így várható, hogy a mostani futam
megmutatja a 2011-es erõviszonyokat.

[3]A Mexikó rali különleges verseny, ahol lelkes rajongók ezrei tolonganak a
gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket. Várhatóan meleg
idõjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy kiszabadultak a hosszúra nyúlt
európai télbõl, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük a
nehéz és próbára tevõ murvás mexikói utakon.

A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors
utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. A
versenyre jellemzõ, hogy nagyon sokféle úton zajlik. Néhány közülük durva,
de technikás (fõképpen a hegyekben), s csodálatos terepen hajtanak keresztül
a versenyzõk. Ahogy általában a murvás ralik esetében lenni szokott hátrányt
jelent elsõként végigmenni az úton. Az elsõk, ezúttal a fordos pilóták -
köztük is Mikko Hirvonen legelsõként - tisztítják meg az utat a hátrébbról
rajtolók számára, akik így a tiszta út elõnyeit és gyorsaságát élvezhetik
majd.

'A világbajnokságban elért vezetõ pozíciónak is vannak hátrányai, egyike
ezeknek az, hogy az év elsõ murvás raliján elsõként rajtolok el. A
riválisaim jobb pozícióval rendelkeznek, így az elsõ gyorsasági szakasz
nehéz lesz, de így is megpróbálok harcolni a gyõzelemért.' - szögezte le a
világbajnokságban vezetõ Hirvonen. 'Nem a legjobb eredményeket értük el itt
az elmúlt években, de hiszem, hogy az új autóval nagyobb eséllyel indulunk a
gyõzelemért. A Fiesta RS WRC hatsebességes, amely segítségével a lehetõ
legerõsebbek lehetünk.' - tette hozzá.

[5]A Svédországban hatodik helyezést szerzõ Sebastian Loeb idén is a Mexikó
Rali abszolút esélyese. Az elmúlt években nem nagyon jött össze neki a
skandináv verseny, viszont az utána következõ mexikói rali annál inkább. A
hétszeres világbajnok idén zsinórban ötödik Mexikó Rali-gyõzelmére hajt: 'Az
elsõ murvás ralival veszi igazán kezdetét a szezon. Ez az, amivel az év nagy
részében találkozhatunk, hiszen ennek a versenynek a specialitásai a nagyon
gyors és nagyon kanyargós utak. Tudjuk, hogy kevés gyõzelemre esélyes pilóta
van. A mi szemszögünkbõl nézve nagyon fontos, hogy egyetlen egy pontot se
adjuk oda a világbajnoki címért folyó küzdelemben.' A Ford svédországi
tarolása után a Citroen nagyon reméli, hogy a murván végzett tesztek az új
DS3-al meghozzák gyümölcsüket Mexikóban.

Ami pedig a jégembert illeti, Kimi Räikkönen nem indul el ezen a versenyen.
Rajongói legközelebb a március végi Portugál Ralin láthatják a Svédországban
nyolcadik helyen célbaérõ Forma-1-es világbajnokot.

A rali

A rali útvonala szinte ugyanaz, mint az elmúlt években, így a központ is
León városában (a cipõgyártás fõvárosában) lesz. A rali hossza: 364.87 km,
22 gyorsasági szakasszal. A rali teljes hossza: 1031 km lesz.

[1]A mezõny olyan magasságban versenyez majd, ahol Európában már síelni
szoktak, így még a raliautók motorjai is levegõért kapkodnak. Az útvonal
legmagasabb pontja 2700 méternél lesz, ez az Ortega gyorsasági szakasz, ahol
az autók a felhõk között száguldanak majd.

(Forrás: Amber PR)