Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
Kérdés, hogy ez mennyire tesz jót a hetedik világbajnoki címéért harcoló Sebastien
Loebnek, aki az elmúlt években sorra vihette haza az aranyérmet a 'Szépség
Szigetérõl'. A tét nagy a hétvégi versenyen. Amennyiben a Citroen sztárja
nyer, úgy hatvan raligyõzelemmel és a hetedik világbajnoki címével
gazdagabban távozhat hazai ralijáról.
[4]Még mielõtt megsajnálnák a 36 éves pilótát, azért el kell mondani, hogy az
új helyszínnel gyakorlatilag Loebnek kedveztek, hiszen ennél közelebb nem is
lehetne ahhoz a helyhez, ahol felnõtt. Ha így nézzük elég egyértelmû a
verseny végkimenetele, amennyiben nem történik valami baleset, vagy
technikai malõr.
Tavaly nem rendezték meg a Korzika Ralit (mint ahogy sok más idei versenyt
sem), de a 2008-as rali helyszíne nagyban különbözik a mostanitól. A 1000
Kanyar Ralijaként is ismert verseny után itt nem lesznek hegyek, nagy lejtõk
és kanyarok. A Francia Rali aszfaltos útjai nagyban hasonlítanak majd a
Német Raliéhoz. Az elsõ nap a Vosges régióban mennek az autók szûk és
buckás, de nagyon gyors utakon. A második nap ellátogat a mezõny a
szõlõskertekhez, míg vasárnap egy szakaszt egy katonai bázison teljesítenek,
majd egyet Haguenauban, Loeb szülõvárosában.
[5]'Pokoli a nyomás rajtam. Adva az ilyen felületû ralikon elért sikereimet,
mindenki azt várja, hogy sima gyõzelemmel guruljak a célba. Ez a rali
azonban nem lesz könnyebb a többinél. Pont fordítva. Ez egy teljesen új
verseny egy sor gyors úttal, köztük a legnehezebbekkel, mint amikkel
általában találkozunk aszfalton. Idén hat pilóta is nyerhet, mivel nagyon
versenyképes a mezõny. Így a gyõzelem számomra nem evidens.' - szögezte le a
citroenes pilóta.
Sebastien Loeb legnagyobb ellenfele az egyéni ponttábla második helyét
elfoglaló, a Citroen Junior csapatnál versenyzõ Sebastien Ogier. Õ pedig
minden bizonnyal Loeb-öt fogja támogatni a hetedik világbajnoki címéért
folytatott harcban. Idén a Ford nem nagyon tudta befogni a Citroent és a
citroenes autókkal versenyzõ gyári és félgyári versenyzõket. Jari-Matti
Latvala és Mikko Hirvonen az egyéni ponttábla harmadik és hatodik helyén
ülnek, s nem valószínû, hogy a fennmaradó három versenyen utolérik Loeböt.
[1]Latvala legfõbb célja Franciaországban az lesz, hogy megtartsa
világbajnokságbeli harmadik helyét, ami így is eddigi legjobbja a 25 éves
finn pilótának. Bár a fordosok is tudják, hogy aszfalton a Citroen
verhetetlen, azért szerintük sokat javítottak teljesítményükön ezen az
úttípuson a Német Rali óta. 'Ott (Németországban) annyira élveztem aszfalton
autózni, ahogyan még soha az életben. Nem az volt a legjobb aszfaltos
eredményem, mivel már voltam harmadik 2007-ben Írországban, de úgy hiszem,
hogy egy szinttel feljebb kerültem az elmúlt két aszfaltos ralin. Ez nagy
magabiztosságot ad a rali elõtt.' - mondta Latvala.
A rali
A 2010-es Francia Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 352,88
km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1272 km lesz.
Bár még sok idõnek el kell telnie, hogy a Francia Rali felérjen a Korzika
Rali hírnevéhez, de ennek ellensúlyozásaként a helyszín Európa szívében van,
ami nagyot lendíthet a népszerûségén. Ide egyszerûen átruccanhatnak a
ralifanatikusok Németországból, Svájcból, Ausztriából, Luxemburgból és
Belgiumból.
A világbajnokság állása a Japán Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 201 pont
2. S Ogier 158 pont
3. J-M Latvala 132 pont
4. P Solberg 118 pont
5. D Sordo 107 pont
6. M Hirvonen 94 pont
7. M Wilson 56 pont
8. H Solberg 31 pont
9. F Villagra 30 pont
10. K Räikkönen 21 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 345 pont
2. Ford 250 pont
3. Citroën Junior Rally Team 183 pont
4. Stobart 130 pont
5. Munchi\'s 46 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|