Autós hírek: Rali Világbajnokság, WRC: A különleges Japán Rali következik


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


[4]A mostani mezõnybõl a távol-keleti országban egyedül Hirvonennek sikerült
a duplázás 2007-2008-ban. A finn pilóta azonban nincs olyan jó formában
idén, így Sebastien Loebnek ismét jó esélye van a gyõzelemre.

Azért nem lesz olyan könnyû dolga a címvédõ világbajnoknak. A Német Rali
egyértelmûen a francia pilóta terepe volt, de a Japán Rali a Fordnak
kedvezhet. Hirvonen legutóbbi két gyõzelme legalábbis erre predesztinálja a
csapatot. Mikko Hirvonen finnországi balesete után óvatosságra int a verseny
végkimenetelét illetõ becslések terén. 'Azután, hogy Finnországban olyan
hamar kiestem, nincs friss murvás tapasztalatom, mivel az utolsó ilyen laza
talajos rali május végén volt.' - szögezte le a finn pilóta. 'Egy kis idõbe
telhet, hogy ismét felvegyem a tempót az elsõ szakaszon, de ez nem lehet
gond. Meglesz a sebességünk ahhoz, hogy nyerjünk, de a fõ célkitûzésem az,
hogy egy sor jó teljesítményt tegyek le az asztalra az év végéig.' - tette
hozzá.

[5]Ami a Citroent illeti, a két Sebastien - Loeb és Ogier - ismét csapattársak
lesznek a gyári Citroennél. Dani Sordo átül Ogier helyére és Kimi Räikkönen
csapattársaként próbál majd bizonyítani a Citroen Junior csapatánál. Ogier
ezután még a szezonzáró Wales Ralin is megmutathatja, hogy jobb helyen lenne
a gyári csapatnál Sordo helyén. Sordo új navigátorával persze azon lesz,
hogy ennek ellenkezõjét bizonyítsa. 'Mindent beleadok, hogy megmutassam,
hogy olyan gyorsan tudok murván is hajtani, mint aszfalton.' - nyilatkozta a
spanyol versenyzõ, aki második lett Németországban.

A verseny idén szintén az 1972-es téli olimpia helyszínén, Szapporo
közelében zajlik. Bár új a helyszín, a gyorsasági szakaszok hasonlóak ahhoz,
ami régebben Obihiróban várta a mezõny. A rali hasonló karakterisztikájú,
mint az Új-Zéland Rali, gyors szakaszaival és szûk hegyi utakkal. Az utak
elég csúszósak, ami esõben igen alattomos lehet. Esõt és napsütést is
jósolnak a hétvégére átlagban 20 fokkal. Akárcsak a többi Japán Rali, ez is
elég trükkös lesz. Különösen akkor, amikor a gyorsasági szakaszokon
másodszor hajt végig a mezõny, hiszen az utak nagyon darabosak lehetnek,
tele kerékvágásokkal.

Ami pedig az egyéni világbajnoki címet illeti, mivel ezzel a ralival együtt
már csak négy verseny van hátra, Sebastien Loeb Japánban megszerezheti a
világbajnoki címet. Ehhez azonban az kell, hogy Loeb nyerjen és riválisai ne
érjenek be jobb helyen, mint a hetedik helyezés. Loeb nem hiszi, hogy ez
bekövetkezhet a hétvégén: 'Nem tudom pontosan minek kellene történnie, de ez
elég valószínûtlen. Egy másik ralin inkább megtörténhet.' Loeb 191 ponttal
áll az egyéni ponttábla élén a Japán Rali elõtt. 58 ponttal többje van, mint
az utána következõ Ogier-nek. Az utolsó négy ralin 100 pontot lehet
gyûjteni, így akár 291 ponttal is zárhatná Loeb az évet.

A rali

A 2010-es Japán rali három igen intenzív napon át tart, s a 26 (!)
gyorsasági szakasz 303 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1220 km lesz.

[6]A verseny ismét Hokkaido szigetén zajlik, de a fõhadiszállást ezúttal
Szapporóban, a Sapporo Dome-ban rendezik be. Rövid gyorsasági szakaszok és
hosszú utcai szakaszok jellemzik a ralit egy olyan országban, ahol a
megengedett sebesség 60 km/óra. 2006-ban a Japán rali egyik legviccesebb
momentuma talán az volt, hogy a gyorsasági szakaszok között a mezõnynek 50
km/órás sebességgel kellett hajtania, néha órákon keresztül. A rendkívül
éber japán rendõrség több résztvevõt is rajtakapott a gyorshajtáson, így a
szervezõk kénytelenek voltak emlékeztetni a résztvevõket a megengedett
sebességre és az indexlámpák használatára elõzéskor és sávváltáskor.

A világbajnokság állása a Német Rali után:
Pilóták

1. S Loeb               191 pont
2. S Ogier              133 pont
3. J-M Latvala  117 pont
4. P Solberg    100 pont
5. D Sordo                95 pont
6. M Hirvonen     86 pont
7. M Wilson               56 pont
8. F Villagra     26 pont
9. H Solberg      25 pont
10. K Räikkönen      21 pont

Konstruktõrök

1. Citroën                              308 pont
2. Ford                         222 pont
3. Citroën Junior Rally Team    168 pont
4. Stobart                              118 pont
5. Munchi\'s                               40 pont

(Forrás: Amber PR)