Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
Ezzel a gyõzelemmel a francia menõ egy nagy lépéssel közelebb került címvédéséhez, s
egyben hetedik világbajnoki címéhez. A Citroen elégedett lehet a hétvége
teljesítményével, hiszen a dobogó második és harmadik fokára is pilótái,
Dani Sordo és Sebastien Ogier léphettek fel.
[4]'Ez egy nagyszerû gyõzelem számomra, elég hihetetlen és nagyon örülök a
gyõzelmemnek. Nagyon jól versenyzek itt Németországban és nem szerettem
volna, ha ezen a ralin kikaptam volna. A rajt elõtt még nem voltam biztos a
gyõzelemben, mivel Dani nagyon erõs volt és mivel ez nem egy könnyû verseny.
Nagyobbra nõtt a világbajnoki elõnyünk és ez szintén nagyon jó dolog.' -
szögezte le a trieri célban a versenygyõztes Loeb.
[7]Dani Sordónak jót tett, hogy ismét megszokott gyári autójában és nem
megszokott navigátorával állhatott rajthoz Németországban. Az ezüstérmes
hellyel bizonyította fõnökeinek, hogy érdemes bizalmukra a gyári csapatban.
A spanyol pilóta ezzel a helyezéssel az egyéni ponttáblán Mikko Hirvonen elé
ugrott az ötödik helyre, aki viszont egyre távolabb kerül ahhoz, hogy
letolja francia vetélytársát az elsõ helyrõl. Hirvonennek nem áll túl jól a
szénája. Nagy finnországi borulását követõen ezúttal autójának
sebességváltója törött el, így pontok nélkül hagyja el Európát a Ford
pilótája.
Az ismét junior színekben versenyzõ Sebastien Ogier elhappolta a bronzérmes
helyet a finnországi gyõztes Latvala elõtt. Latvala még így is elégedett
volt negyedik helyével, hiszen ezidáig ez volt legjobb németországi
eredménye. Az ötödik hely a félgyári Citroennel versenyzõ Petter Solbergé
lett. A norvég pilóta továbbra is negyedik az összetett táblázatban. A
hatodik helyre Matthew Wilson kormányozta célba autóját. Õt Kimi Räikkönen
követi a hetedik helyen. 'Túl sokat hibáztam és túl sok idõt vesztettem ma
reggel. Annak ellenére, hogy nem túl sok tapasztalattal rendelkezek többet
vártam ma magamtól. Szégyen, hogy elvesztettük a hatodik helyet.' -
nyilatkozta a verseny végén a Forma-1-es világbajnok.
[6]Németország után ismét hosszabban pihenhetnek a ralisok, hiszen legközelebb
ismét csak három hét múlva, 2010. szeptember 10-12. között rendezik meg a
Japán Ralit. Nem meglepetés, hogy ez a rali is 2008-ban szerepelt utoljára a
Rali Világbajnokságban, így egy év kihagyás után került vissza a
versenynaptárba. A világbajnokság keretein belüli hatodik Japán Ralit
rendezik az idén. A mostani mezõnybõl a távol-keleti országban egyedül
Hirvonennek sikerült a duplázás (2007, 2008). Kérdés, hogy Loeb, aki azért
szintén bezsebelt itt egy gyõzelmet tartja-e gyõztes formáját, vagy Hirvonen
végre visszaküzdi magát az élre.
2010-es Német Rali végeredménye:
1. S Loeb Citroën C4 3:59:38,3
2. D Sordo Citroën C4 4:00:29,6
3. S Ogier Citroën C4 4:01:51,6
4. J-M Latvala Ford Focus 4:02:12,2
5. P Solberg Citroën C4 4:06:26,0
6. M Wilson Ford Focus 4:08:25,0
7. K Räikkönen Citroën C4 4:08:28,8
8. K Al-Qassimi Ford Focus 4:17:14,8
9. M Van Eldik Subaru Impreza 4:17:31,3
10. P Sandell Skoda Fabia 4:17:37,1
A világbajnokság állása a Német Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 191 pont
2. S Ogier 133 pont
3. J-M Latvala 117 pont
4. P Solberg 100 pont
5. D Sordo 95 pont
6. M Hirvonen 86 pont
7. M Wilson 56 pont
8. F Villagra 26 pont
9. H Solberg 25 pont
10. K Räikkönen 21 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 308 pont
2. Ford 222 pont
3. Citroën Junior Rally Team 168 pont
4. Stobart 118 pont
5. Munchi\'s 40 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|