Autós hírek: Rali Világbajnokság, Német Rali: Sikerül a nyolcadik?


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Várhatóan nagyszerû élményt nyújt majd a rali mind a résztvevõknek, mind a várhatóan 200 ezres nézõtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az idõjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan. Nagy kilengések lehetnek a hõmérõn - és mily meglepõ -, az esõ sem kizárt. Sebastien Loeb, a Német Rali koronázatlan királya ezúttal zsinórban nyolcadik gyõzelmére hajt az aszfaltos futamon. [5]Gyakran nevezik a versenyt \"három az egyben\" ralinak, hiszen szûk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szûk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezõnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. Szombaton a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba egy olyan terepre, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. [4]Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esõben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzõk számára. Itt található majd a Panzerplatte gyorsasági szakasz, amely még keményebb lesz, mint korábban. 18 km-rel hosszabb, mint legutóbb, s így a maga 48 km-ével a szezon leghosszabb szakaszának mondható. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esõzéskor. Olyankor egy rémálom. Mi több, a mezõnynek kétszer is teljesítenie kell a távot. A világbajnoki raliszezon második része a Finn Ralival kezdõdött el augusztus elején. Ahogy az várható volt finn pilóta gyõzött Finnországban, a fordos Jari-Matti Latvala személyében. A most következõ Német Rali azonban Sebastian Loeb egyik kedvence. Így nem csoda, hogy a favorit ezúttal is õ lesz, s ha idén is nyer, ez lesz zsinórban a nyolcadik alkalom, hogy felállhat a német dobogó legfelsõ fokára. Bizonyára mindent megtesz a Citroën pilótája azért, hogy ez az egyedülálló gyõztes sorozat ne szakadjon meg. [3]\"Mindig is jól éreztem magam ezen a ralin és a dolgok mindig jól alakultak számomra. A célom Németországban nyilvánvalóan a nyolcadik gyõzelem.\" - nyilatkozta Loeb a Német Raliról, ami számára hazai ralinak számít, lévén szülõvárosa, Alsace nagyon közel van a rali helyszínéhez. Loeb legnagyobb ellenfelei egyébként várhatóan saját citroenes márkatársai közül kerülnek ki. Dani Sordo, Sebastian Ogier és Petter Solberg is erõs teljesítményt tehet le az asztalra a hétvégén. Sordo egyébként ezen a ralin visszatér gyári autójához és Ogier-vel a láthatáron úgy érzi inog alatta a léc. Sordo nem ült tétlenül, lecserélte navigátorát, Marc Martit. Az új navigátortól, a szintén spanyol Diego Vallejotól a versenyképesség javulását, s így jobb eredményeket vár a gyári csapat második pilótája. Mikko Hirvonennek nem jött össze a Finn Rali. Nagyot bukott az élrõl hazai raliján, s bár nagyon vágyik vissza az élre, tudja, hogy csak száraz idõjárási körülmények között van esélye Németországban. \"Szeretem is meg nem is ezt a ralit! Szárazon a gyorsasági szakaszokon nagyon jó vezetni, de mikor esik, az nagyon megnehezíti a vezetést a sáros-vizes úton.\" - vallotta be a Ford pilótája. \"Csalódott voltam a finnországi eredménnyel, de nagy elégedettséggel töltött el a sebességünk. Sok fejlesztést hajtottunk végre az autón, így nagyon várom, hogy mit tudunk ebbõl kihozni. Dobogós hely a cél.\" - tette hozzá Hirvonen. [1]18 hónapos kihagyás után ezen a ralin tér vissza Francois Duval a Rali Világbajnokság porondjára. A belga került legközelebb ahhoz, hogy megverje Loeb-öt hazai terepén. 2008 után ismét a Stobart Ford színeiben indul el a 29 éves pilóta, aki egyébként 2002-es rali vb-s debütálása óta minden alkalommal elindult ezen a versenyen. Duval nagyon tapasztalt aszfaltmenõ, így meglepetést okozhat a célban. A rali A 2010-es Német rali három igen intenzív napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 407,31 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1194,63 km lesz. A világbajnokság állása a Finn Rali után: Pilóták 1. S Loeb 166 pont 2. S Ogier 118 pont 3. J-M Latvala 105 pont 4. P Solberg 90 pont 5. M Hirvonen 86 pont 6. D Sordo 77 pont 7. M Wilson 48 pont 8. F Villagra 26 pont 9. H Solberg 25 pont 10. M Östberg 16 pont Konstruktõrök 1. Citroën 265 pont 2. Ford 210 pont 3. Citroën Junior Rally Team 145 pont 4. Stobart 108 pont 5. Munchi\'s 40 pont (Forrás: Amber PR)