Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
Várhatóan nagyszerû élményt nyújt majd a rali mind a résztvevõknek, mind a várhatóan 200 ezres nézõtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az idõjárás, amely
gyakran kiszámíthatatlan. Nagy kilengések lehetnek a hõmérõn - és mily
meglepõ -, az esõ sem kizárt. Sebastien Loeb, a Német Rali koronázatlan
királya ezúttal zsinórban nyolcadik gyõzelmére hajt az aszfaltos futamon.
[5]Gyakran nevezik a versenyt \"három az egyben\" ralinak, hiszen szûk keskeny
utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szûk, buckás kanyarokon kell
átvágnia magát a mezõnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz
kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a
versenyautók számára. Szombaton a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai
táborba egy olyan terepre, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására
van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak
gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak,
mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a
felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek.
[4]Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esõben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzõk számára. Itt található majd a Panzerplatte gyorsasági szakasz,
amely még keményebb lesz, mint korábban. 18 km-rel hosszabb, mint legutóbb,
s így a maga 48 km-ével a szezon leghosszabb szakaszának mondható. Ez egy
borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esõzéskor.
Olyankor egy rémálom. Mi több, a mezõnynek kétszer is teljesítenie kell a
távot.
A világbajnoki raliszezon második része a Finn Ralival kezdõdött el
augusztus elején. Ahogy az várható volt finn pilóta gyõzött Finnországban, a
fordos Jari-Matti Latvala személyében. A most következõ Német Rali azonban
Sebastian Loeb egyik kedvence. Így nem csoda, hogy a favorit ezúttal is õ
lesz, s ha idén is nyer, ez lesz zsinórban a nyolcadik alkalom, hogy
felállhat a német dobogó legfelsõ fokára. Bizonyára mindent megtesz a
Citroën pilótája azért, hogy ez az egyedülálló gyõztes sorozat ne szakadjon
meg.
[3]\"Mindig is jól éreztem magam ezen a ralin és a dolgok mindig jól alakultak
számomra. A célom Németországban nyilvánvalóan a nyolcadik gyõzelem.\" -
nyilatkozta Loeb a Német Raliról, ami számára hazai ralinak számít, lévén
szülõvárosa, Alsace nagyon közel van a rali helyszínéhez.
Loeb legnagyobb ellenfelei egyébként várhatóan saját citroenes márkatársai
közül kerülnek ki. Dani Sordo, Sebastian Ogier és Petter Solberg is erõs
teljesítményt tehet le az asztalra a hétvégén. Sordo egyébként ezen a ralin
visszatér gyári autójához és Ogier-vel a láthatáron úgy érzi inog alatta a
léc. Sordo nem ült tétlenül, lecserélte navigátorát, Marc Martit. Az új
navigátortól, a szintén spanyol Diego Vallejotól a versenyképesség
javulását, s így jobb eredményeket vár a gyári csapat második pilótája.
Mikko Hirvonennek nem jött össze a Finn Rali. Nagyot bukott az élrõl hazai
raliján, s bár nagyon vágyik vissza az élre, tudja, hogy csak száraz
idõjárási körülmények között van esélye Németországban. \"Szeretem is meg nem
is ezt a ralit! Szárazon a gyorsasági szakaszokon nagyon jó vezetni, de
mikor esik, az nagyon megnehezíti a vezetést a sáros-vizes úton.\" - vallotta
be a Ford pilótája. \"Csalódott voltam a finnországi eredménnyel, de nagy
elégedettséggel töltött el a sebességünk. Sok fejlesztést hajtottunk végre
az autón, így nagyon várom, hogy mit tudunk ebbõl kihozni. Dobogós hely a
cél.\" - tette hozzá Hirvonen.
[1]18 hónapos kihagyás után ezen a ralin tér vissza Francois Duval a Rali
Világbajnokság porondjára. A belga került legközelebb ahhoz, hogy megverje
Loeb-öt hazai terepén. 2008 után ismét a Stobart Ford színeiben indul el a
29 éves pilóta, aki egyébként 2002-es rali vb-s debütálása óta minden
alkalommal elindult ezen a versenyen. Duval nagyon tapasztalt aszfaltmenõ,
így meglepetést okozhat a célban.
A rali
A 2010-es Német rali három igen intenzív napon át tart, s a 19 gyorsasági
szakasz 407,31 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1194,63 km lesz.
A világbajnokság állása a Finn Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 166 pont
2. S Ogier 118 pont
3. J-M Latvala 105 pont
4. P Solberg 90 pont
5. M Hirvonen 86 pont
6. D Sordo 77 pont
7. M Wilson 48 pont
8. F Villagra 26 pont
9. H Solberg 25 pont
10. M Östberg 16 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 265 pont
2. Ford 210 pont
3. Citroën Junior Rally Team 145 pont
4. Stobart 108 pont
5. Munchi\'s 40 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|