Autóhifi
Autosport
Bemutató
Érdekes
Formula 1
Haszonjármû
Környezetvédelem
Menetpróba, teszt
Motorkerékpár
Rally
Rendezvény/kiállítás
Rendõrségi hírek
Rövid hírek
Technika
Traffipax-hírek
Tuning
Útinfó
|
Vissza
[2]A második helyen Dani Sordo ért célba, bronzérmesként pedig Petter Solberget ünnepelhetjük. Mikko Hirvonen elsõ fordosként csak az ötödik helyet foglalja el,
így az összetett állásban még messzebb került a rivális franciától.
'Tökéletes verseny volt. Jól rajtoltam el és nagyon jól sikerült az elsõ
nap. A második napon nehéz körülmények között vezettünk és nehéz volt így
koncentrálni. Próbáltuk tartani a tempót és nem hibázni, és nem
kockáztatni.' - nyilatkozta Loeb, aki rajtcél gyõzelemmel zárta a Bulgár
Ralit.
A verseny utolsó napján nagy küzdelem zajlott a második helyért, végül az új
navigátorral elõször versenyzõ Petter Solberg, aki nem mellesleg 'csak'
félgyári pilóta, kénytelen volt beérni a harmadik hellyel Loeb spanyol
csapattársa mögött. Csodás portugál gyõzelmét követõen Sebastien Ogier most
negyedik lett, így citroenes autók foglalják el az elsõ négy helyet, amivel
a francia konstruktõr beállította a Toyota 1993-as Szafari Ralin elért
rekordját.
[7]A Rali világbajnokság elmúlt 16 teljes aszfaltos raliját Sebastien Loeb
zárta az élen. Így a Fordnak nem sok esélye volt a gyõzelemre ezúttal sem. A
kék ovális csapata nem lehet túl büszke a ralin elért teljesítményére, de
várható volt, hogy aszfalton a Citroennel nem lehet ujjat húzni. Azért az
elsõ tízben az elsõ négy hely után a nyolcadik helyet kivéve mind fordosok
foglalják el. 'Keményen kell dolgoznunk, hogy javítsunk a teljesítményünkön.
Ma teszteltünk néhány dolgot az elkövetkezõ ralikra. Azt gondolom, hogy
megtanultunk valamit, ami segíthet minket az ezutáni aszfaltos ralikon.' -
jegyezte meg bizakodva Hirvonen, akinek csapattársa, Jari-Matti Latvala
foglalja el a hatodik helyet.
Hetedikként a Stobart frissen szerzõdtetett pilótáját, Per-Gunnar Andersont
köszönthetjük. A nyolcadik helyen a magyarok nagy örömére Turán Frigyes ért
célba és szerzett értékes világbajnoki pontokat Peugeot-jával.
[6]A Citroen Junior csapatával versenyzõ Kimi Räikkönen ralija nem sikerült túl
jól. A finn már a pénteki napon beleborult egy árokba az autójával és így a
negyedik helytõl esett el. Bár a borulás elég csúnyán sikerült, szerencsére
sem neki, se navigátorának nem esett baja. A Forma-1-es világbajnok
folytatta a versenyzést és végül a 11., már nem pontszerzõ helyre
kormányozta célba autóját, több mint 14 perccel a versenygyõztes mögött.
Ismét hosszabban pihenhetnek a ralisok, hiszen legközelebb csak három hét
múlva, azaz 2010. július 30.- augusztus 1. között a Finn Ralin kell ismét
csatasorba állniuk. A fordos Mikko Hirvonen élvezi majd a hazai pálya
elõnyét, így õ lesz a rali favoritja.
2010-es Bulgár Rali végeredménye:
1. S Loeb Citroën C4 3:02:39,2
2. D Sordo Citroën C4 3:03:08,7
3. P Solberg Citroën C4 3:03:15,5
4. S Ogier Citroën C4 3:04:34,2
5. M Hirvonen Ford Focus 3:05:57,0
6. J-M Latvala Ford Focus 3:07:07,7
7. P-G Andersson Ford Focus 3:08:04,4
8. Turán Frigyes Peugeot 307 WRC 3:09:43,2
9. M Wilson Ford Focus 3:12:07,8
10. H Solberg Ford Fiesta 3:15:45,2
A világbajnokság állása a Bulgár Rali után:
Pilóták
1. S Loeb 151 pont
2. S Ogier 100 pont
3. M Hirvonen 86 pont
4. J-M Latvala 80 pont
5. P Solberg 78 pont
6. D Sordo 67 pont
7. M Wilson 40 pont
8. F Villagra 26 pont
9. H Solberg 25 pont
10. K Räikkönen 15 pont
Konstruktõrök
1. Citroën 232 pont
2. Ford 185 pont
3. Citroën Junior Rally Team 125 pont
4. Stobart 98 pont
5. Munchi\'s 40 pont
(Forrás: Amber PR)
|
|