Autós hírek: Rali Világbajnokság, Bulgár Rali: Szünet után aszfalton a ralisok


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Bárki is nyer a hétvégén, feltétlenül beírja a nevét a Rali Világbajnokság
történelemkönyvébe. Idén ez az elsõ aszfaltos rali a versenynaptárban, s ez
a Citroeneknek kedvez.

[1]A Bulgár Rali gyorsasági szakaszai vegyesek lesznek. Néhány a katalán
stílusú aszfaltos utakra hasonlít, melyek jó minõségûek és ezáltal gyorsak,
de a többségük technikás, kanyargós és helyenként buckás lesz, mint a hegyi
utak többsége. Mivel az útvonal magasan a hegyekben viszi végig a mezõnyt
tisztában kell lenni azzal, hogy ezeket az utakat hó és jég borítja késõ
õsztõl késõ tavaszig, s ezek megteszik kártékony hatásukat az utakra.

A Bulgár Rali fõhadiszállását a síparadicsom Borovetsben rendezik be. A
város 70 km-re délre található az ország fõvárosától, Szófiától 1300 méteres
magasságban. S ha ez a magasság nem lenne elég, a gyorsasági szakaszok még
700 méterrel feljebb lettek kialakítva 2054 méteres magasságban.

A hétvégi rali végeredményét új rali lévén nehéz megjósolni. Mivel Sebastien
Loeb és a Citroen domináns szerepet játszik az idei világbajnokságban, így
ezúttal is a francia pilóta lesz a favorit. A francia konstruktõr a verseny
elõtt Bulgáriában végzett teszteléseket, hogy ezáltal biztosítsa be soron
következõ gyõzelmét. Ha a Fordnak sikerül is befognia Loeb-öt, még mindig
ott van Loeb spanyol csapattársa, Dani Sordo, aki nagyon jól teljesít
aszfalton. A spanyol pilóta ha célbaér aszfaltos futamon, akkor biztosan
dobogón végez. Mellettük érdemes számba venni a Forma-1-es világbajnokot,
Kimi Räikkönent is, aki finn révén tud egyet s mást arról, hogy ilyen
körülmények között hogyan hozza ki a maximumot autójából.

[4]A Ford is intenzív aszfaltos tesztelésekkel készült a hétvégi ralira. A kék
ovális csapatának nem lesz könnyû dolga, hiszen francia riválisa köztudottan
jobb aszfalton, ezért Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala majd 1000 km-t
tett meg a múlt héten aszfaltos utakon. 'Nagyon sokat dolgoztam aszfalton,
hogy ismét formába hozzam magam hosszú idõ után ismét ilyen felületre és
hogy javítsak a technikámon.' - magyarázta Hirvonen. 'Aszfalton nem tudok
olyan jól teljesíteni, mint murván. Tudom mit kéne tennem, de rá kell
állítanom az agyamat arra, hogy automatikusan tegyem és ne kelljen
rágondolnom. Megtaláltam azokat a területeket, ahol még fejlõdnöm kell és
most jó érzéseim vannak a vezetésemmel kapcsolatban.' - tette hozzá a finn
pilóta.

Az elmúlt hat hetet tehát nem csak pihenéssel töltötték a pilóták, ráadásul
a két nagy rivális semmit nem bízott a véletlenre, hiszen a ralis teszteken
kívül két aszfaltos versenyen is elindult. Sebastien Loeb Franciaországban
állt rajthoz a június végén megrendezett Francia GT3 bajnokságban egy
Ferrarival. Hirvonen pedig a Bulgár Ralihoz hasonló utakon rendezett Szerbia
Ralin vett részt.

A rali

A rali 14 gyorsasági szakaszból áll majd, s ezek összesen 354,10 kilométert
tesznek ki. A rali teljes hossza: 1069,56 km.

A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták

1. S Loeb               126 pont
2. S Ogier               88 pont
3. M Hirvonen    76 pont
4. J-M Latvala   72 pont
5. P Solberg     63 pont
6. D Sordo               49 pont
7. M Wilson              38 pont
8. F Villagra    26 pont
9. H Solberg     24 pont
10. K Räikkönen     15 pont

Konstruktõrök

1. Citroën                                      189 pont
2. Ford                                 163 pont
3. Citroën Junior Rally Team            106 pont
4. Stobart                                     84 pont
5. Munchi\'s                                      40 pont

(Forrás: Amber PR)