Autós hírek: Nissan Murano: Dízel motorral is elérhetõ!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


Szeptemberben pedig tovább nõ a Murano vonzereje, mivel a modellkínálatot bõvíti a dízelmotoros változat, amely így még jobban megerõsíti a Nissan vezetõ helyét a crossover kategóriában.  A Murano dízel-változatának piacra hozatala azzal párhuzamosan történik, hogy a Nissan bevezeti a crossover modellsorozatának negyedik tagját, a Juke-ot, és röviddel azt követõen, hogy bemutatták az átdolgozott Qashqai-t.

[2]A Nissan négyhengeres 2,5 dCi motorjának továbbfejlesztett változatát hangolták a Muranohoz, amely az európai piaci trendeknek megfelelõen a könnyedén leadott nagy nyomatékot kifinomult járással, csökkentett üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással társítja. A Nissan YD25 típusú motorja a Muranoba történõ beépítését megelõzõ átfogó továbbfejlesztés eredményeként sokat fejlõdött.
A Muranohoz illesztett motor teljesítménye 190 LE, nyomatéka 450 Nm, és olyan a nyomatéki és teljesítményi jelleggörbéje, hogy a teljesítmény leadása – a motor nyomatékos természetébõl eredõen – rendkívül egyenletes és nyugodt, ami igen jól illik a Murano jellegéhez.

[3]A motoron végrehajtott változások közé tartozik az új közvetlen üzemanyag-befecskendezõ rendszer alkalmazása, amely az eddigi 1800 bar nyomás helyett 2000 bar nyomással mûködik. Ez a nyomásnövekedés azt eredményezi, hogy az üzemanyag-permet még finomabb porlasztású, ami elõsegíti, hogy az égés tökéletesebb lezajlású legyen. Az új hengerfej párhuzamos be- és kiömlõi növelik az égésfolyamat intenzitását kedvezõen befolyásoló perdületet, akadálytalanná teszik a levegõ beáramlását és a kipufogógáz kiáramlását, míg a korábbi hidraulikus helyett alkalmazott elektromos vezérlésû, változó fúvókájú turbófeltöltõ (VNT) gyorsabb gázreakciókat tesz lehetõvé.
A motort dízel-részecskeszûrõvel (DPF) szerelték fel, ami elõsegíti, hogy a Murano teljesítse az EURO 5 károsanyag-kibocsátási követelményszintet.

Automata sebességváltó

[4]A motorhoz egyedüliként csatlakozó hatfokozatú automata sebességváltóval alkotott hajtáslánc sima, egyenletes fokozatváltásaival folyamatos, erõlködésmentes haladást tesz lehetõvé. A nagyfokú rövidrezárásnak köszönhetõen a motor élénken reagál, és a kapcsolási programot úgy állították be, hogy a lehetõ legtöbbet hozza ki a nagy nyomatékú motor jellemzõibõl, de emellett optimalizálja az üzemanyag-fogyasztást is.
Ezen túlmenõen, a sebességváltó fel van szerelve az adaptív fokozatváltás-vezérléssel is (ASC, Adaptive Shift Control), amely az aktuálisan jellemzõ vezetési stílushoz igazítja a váltási programot, így pl. lejtõn haladva a nagyobb motorfék-hatás elérése érdekében magasabb fokozatba történõ kapcsolás helyett tovább tartja az alacsonyabb fokozatban a váltót.
A vonóerõt a Nissan fejlett ALL MODE 4x4i összkerékhajtási rendszere közvetíti az útfelületre, amely a hátsó kerekekre tereli át a nyomaték egy részét, ha stabilitásvesztést vagy tapadás-csökkenést észlel.

Korszerû, stílusteremtõ design

[5]A Murano megjelenésének kulcsfontosságú tényezõje a formája, amely a SUV-jelleget a sportos szedánok dinamikus karakterével köti össze.  A karosszéria alsó része a SUV-okra jellemzõ masszív robusztusságot sugallja a kihangsúlyozott, vaskos kidomborításokkal övezett kerékkivágásokkal és az ajtók alsó részének bordázott hatásával, amely fokozza az izmos hatású megjelenést. A felsõ rész dinamikusabb, ami a meredeken megdöntött szélvédõnek és a hátul felfelé ívelõ ablakvonalnak köszönhetõ, ami már a Nissan crossoverek közös stíluselemévé vált.

Karcolásálló festés   

[7]A Muranonál is alkalmazták a Nissan újszerû, speciális karcolásálló Scatch Shield Paint festékét. Ez a hagyományos színtelen bevonatoknál sokkal inkább karcolás-álló színtelen lakk, amely segít abban, hogy az autó újszerû megjelenése hosszabb ideig tartson.  A festék a finom karcolásokat ki is javítja, és így lehetõvé teszi, hogy a karosszéria lemezfelülete megõrizze az eredetihez közeli állapotát. Ez annak köszönhetõ, hogy a hagyományos színtelen lakkhoz speciális, nagy rugalmasságú gyantát kevertek, amely növeli a festék alakváltozó képességét.    
A festékréteg megkarcolódásakor, néhány napon belül a gyanta visszanyeri eredeti alakját, így „begyógyítja” önmagát és a festett felület visszanyeri eredeti állapotát.

Business Osztály

[1]A belsõ térben az eredendõen luxuskivitelû elemek „business osztály” érzetét keltik. A mûszerek, az ülések, a finom, diszkrét megvilágítás és a kiváló minõségû anyagok alkalmazása – köztük a kettõs varrású bõrkárpitozás és a valódi alumíniumfelületek – a SUV-oknál megszokott sportos színvonalról a luxus limuzinok szintjére emelik a belsõ tér által keltett kisugárzást.

A kiemelkedõ kifinomultsághoz társulva a Muranoban sok olyan felszerelés található, amely elõsegíti, hogy az autózás még kényelmesebb legyen. Az alapfelszereltséghez tartozik az alumínium díszítésekkel ellátott  bõr kárpitozás és bevonat, a 7 collos színes képernyõn követhetõ mûholdas navigáció, az Intelligens Kulcs a motort elindító/leállító gombbal a mûszerfalon, a teljes mértékben automatizált klímaberendezés, amely kis sebességû levegõ-befúvással lágy szellõztetést ad. Az elsõ ülések elektromos mozgatásúak – a vezetõülés nyolc irányban állítható, ezek közé tartozik az állítható gerinctámasz is.  Az elsõ ülések fûthetõek, de a hátsó ülések fûtése is megrendelhetõ.

A hátfali ajtó távirányítóval nyitható vagy csukható, a hátsó ülések háttámlái egyetlen gombnyomásra elõrehajthatók. A hátsó üléstámlák visszaállítása szintén távirányítással végezhetõ, a csomagtartóban és a mûszerfalon található kapcsolók segítségével.

Oldalra és hátra nézõ, parkolást segítõ kamerák  

[6]Az új Murano felszerelései közül azonban talán a legérdekesebbek és leghasznosabbak a parkoló kamerák. A jelenlegi modellen megtalálható tolatókamerát kiegészítve az új Muranon további kamera található, amelyet az utas oldali visszapillantó tükörbe építettek be. Az általa a mûszerfal képernyõjére közvetített kép minden olyan akadályt megjelenít a vezetõ számára, amely egyébként a beláthatatlan holttérben helyezkedik el a parkolás során.

A magasabb felszerelési szintû változat fel van még szerelve polírozott csomagtartósín-betétekkel, fûtött hátsó ülésekkel, villanymotoros mozgatással (fel-le illetve elõre-hátra) állítható kormánykerékkel, memória-funkcióval kibõvített Intelligens Kulccsal, amely a vezetõülés, a kormánykerék és a külsõ visszapillantó tükrök helyzetét állítja be a megjegyzett helyzetekbe.
Bluetooth kapcsolat

[1]A bõrbevonatú kormánykerék karimája fûthetõ, és helyet ad az audio-rendszer, a telefon és a sebességtartó automatika kapcsolóinak. A Bluetooth-os mobiltelefon kapcsolódási lehetõség szintén az alapkivitel része, ami azt jelenti, hogy nincs telefon-illeszkedési probléma, mivel ez a technológia szinte minden mobil-telefonban rendelkezésre áll: nem szükséges, hogy a mobil telefont speciális tartóban rögzítsük, mielõtt kéz nélkül használhatnánk.

Bose hangzó rendszer

A Murano alapfelszereltségû audio rendszere a Bose® hangzó rendszer, amelyet külön ehhez a modellhez terveztek és az utastér akusztikai tulajdonságaihoz hangolták.
Az eredmény egy prémium-hangzású, 11 hangszóróból álló, 10 csatornás erõsítõvel meghajtott rendszer, amely az élõ elõadáshoz közeli hangélményt nyújt.
A rendszert állítható ekvalizátorú és szabadalmaztatott digitális jel-feldolgozású Bose® erõsítõ hajtja meg. A pótkerékbe szerelt két Bose Richbass™ mélynyomó lehetõvé teszi, hogy a hallgatók a zene mélységét és jelenlevõségét élvezzék, de ehhez ne kelljen értékes teret feláldozni az utastérbõl.

[2]A 11 hangszóró szinte mindegyikében a legtöbb hangszóróban megtalálható konvencionális ferrit-mágnesek helyett neodymium-vas mágneseket alkalmaznak. Ezek a mágnesek pedig kisebbek és könnyebbek a ferrit-mágneseknél, de ugyanolyan erõsek.  Ennek eredményeként a rendszer teljes, telített hangzást biztosít, de kisebb mértékben növeli a gépkocsi tömegét. Ehhez hozzájárul, hogy az innovatív design, az állítható ekvalizátor és a digitális jelfeldolgozás elõsegíti a zene tiszta, térbeliséget és valós hangzást elõidézõ reprodukálását. Az audio-rendszer része a mûszerfalba szerelt hat CD-s lejátszó és az AM/FM rádió.
 
Egyéb opciók

Mindössze a metálfényezés és a hátsó utasok számára látható, a mennyezetre szerelt DVD-alapú szórakoztató rendszer, valamint a gyárilag beszerelhetõ riasztórendszer szerepel a külön rendelhetõ extrák listáján.  

[3]“A dízelmotoros Murano abban az idõszakban jelenik meg, amikor a Nissan megerõsíti azt vezetõ szerepét, amelyre a crossover-kategória úttörõjeként tett szert az autóiparban.  A Murano volt az elsõ crossover-modell a kínálatunkban, és a második generáció immár dízelmotorral is megrendelhetõ, ami tovább növeli a vonzerejét az európai piacon.” – mondja Simon Thomas, a Nissan értékesítésért és marketingért felelõs európai vezetõ alelnöke.

“Éppen most kezdõdött meg a röviddel ezelõtt megújított Qashqai elsõ példányainak átadása a vevõk számára, és bízunk benne, hogy ez a modell továbbra is építhet az eddigi óriási európai sikereire – piaci bevezetése óta a Qashqai évrõl-évre túlszárnyalta elképzeléseinket, és az angliai Sunderlandben mûködõ gyárban hamarosan harmadik mûszakot indítunk a megnõtt igények kielégítése érdekében” – tette hozzá.

“A Nissan crossover-családja õsszel válik teljessé, amikor megkezdõdik legkisebb crossover-modellünk, a Juke értékesítése. Ez a modell valami újat, dinamikusabbat kínál, mint a B-szegmens mostani jól kiszámítható ajánlatai.” /Autósoldalak.hu/