Autós hírek: Hankook: Ferrarival a „Zöld pokolba“


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A Hankook-Farnbacher Racing Team az idén elõször egy Ferrari versenyautót visz a nürburgringi hosszú távú futamra. A Ferrari F430 GTC az elsõ maranellói versenyautó, melyet a Hankook Farnbacher Racing Team a „Zöld pokolban“ rendezett 24 órás hajszán bevet.

[1]A sikeres 2009-es szezont követõen a legénység és a csapatfõnök, Horst Farnbacher, különösen örül annak, hogy az európai Le Mans sorozat és a német hosszú távú maratoni bajnokság futamai mellett részt vehetnek a két nagy presztízsû 24 órás klasszikus futamon is Le Mans-ban és a Nürburgringen, ahol az új Ferrari bemutatják. A Hankook jellegzetes fekete, narancssárga, ezüst és fehér színeiben pompázó Gran Tourismo a 2010-es FIA GT2 elõírások szerint épült, az elõzõ évi modellekétõl eltérõ szûkítõvel a nagyobb teljesítmény érdekében, módosított karosszéria-kialakítással, és megkapta a Hankook Ventus versenygumik teljesen új generációját.

 „A Hankook Tire és a Farnbacher csapat egyaránt lelkesedik ezért az igényes autós sportágért, mely nagyon magas szintû követelményeket támaszt a felhasznált anyagok és a vezetõk tekintetében“ – állítja Horst Farnbacher. „2009-ben kiváló eredményeket értünk el a Le Mans sorozatban, az ázsia Le Mans sorozatot meg is nyertük, és 2010-ben is ígéretesek a teszteredményeink. Örülünk az újabb szezonnak, melynek ismét partnerünkkel, a Hankookkal vágunk neki. Az egymást követõen rövid idõn belül megrendezésre kerülõ két 24-órás futam biztosan a csúcspontja lesz az eseménysorozatnak, melyben csapatunk teljes erõbedobással fog részt venni.“

[2]“A versenysportban való hosszú távú részvételünk motivációja messze túlmutat a puszta figyelemfelkeltésen“ – állítja Jin-Wook Choi, a Hankook Tire ügyvezetõ alelnöke és európai igazgatója. „A Le Mans, de különösen a nürburgringi Nordschleife egy kibõvített tesztszakaszt is jelent számunkra, mivel a futam során a gumijaink szélsõségesen nagy terhelésnek vannak kitéve. Az itt szerzett ismereteink segítenek a döntõ fontosságú paraméterek meghatározásában a közúti gumiabroncsok következõ generációjához. Konkrétan azt kell vizsgálnunk, hogy hogyan tudjuk egy gumiabroncs tapadását és gördülési ellenállását, és ezen keresztül a biztonságot és a hatékonyságot optimálisan összeegyeztetni. Horst Farnbacher és csapata sokéves professzionális tapasztalataiknak köszönhetõen ebben ideális partnerünk.“

[3]Az elmúlt években a Hankook Tire következetesen növelte részvételét az európai versenysportban. A vállalat ultra nagy teljesítményû (UHP) gumiabroncsai egész Európában, Németországban, Nagy-Britanniában, Hollandiában, Belgiumban, a Cseh Köztársaságban, Franciaországban, Olaszországban, Magyarországon és Spanyolországban is a rajtvonalon állnak. A versenyabroncsok kiváló minõségével a  vállalat újra és újra bizonyíthat a hosszú távú futamokon. Így 2007 és 2009 között a Hankook gumijaival versenyzõ Alzen Motorsport csapat tartja a rekordot a legendás Nordschleifen a versenyen valaha mért leggyorsabb körrel. A Hankook Tire korábban Japánban a Super GT futamokon, a koreai sportkocsi versenyeken, az amerikai Le Mans sorozatban, valamint a világ különbözõ pontjain rendezett számos egyéb bajnokságon szerzett többéves tapasztalatot a motorsportban.

Mindez nyilvánvalóan magas költségekkel jár, mivel a Hankook Tire a versenyhétvégéken és a tesztnapokon egyaránt tapasztalt mérnökök csapatát tartja készenlétben, és intenzív gumiabroncs tesztprogramot folytat. A nemzetközi versenypályákon elért látványos sikerek nagy része természetesen intenzív kutatáson és fejlesztésen alapul. A Hankook Tire ehhez évente a forgalmának jó 5%-át fekteti kutatás-fejlesztésbe, ami az iparágban abszolút csúcsértéknek tekinthetõ. Az összes alkalmazott kereken 6 százaléka a vállalat valamelyik kutatási részlegénél dolgozik. A Hankook Tire világszintû kutatás-fejlesztési hálózatának keretében több mint 800 fejlesztõmérnök foglalkozik komplex gumiabroncs-technológiák fejlesztésével Koreában, Németországban, az Amerikai Egyesült Államokban, Kínában és Japánban. A cél mindig az optimális teljesítmény elérése, legyen szó személygépkocsikról, SUV-okról, könnyû és nehéz tehergépkocsikról, autóbuszokról vagy a professzionális motorsportról.

[4]A Hankook Farnbacher csapat 2010-es Ferrari F430 GTC autóját Hankook Ventus F 200 slick vagy Ventus Z 207 esõgumikkal, illetve az adott alkalmazáshoz megfelelõen kialakított közepes gumikkal szerelik fel a versenyre. Az elsõ tengelyen 12x18 collos BBS felnikre 310/650 R 18 méretû abroncsok, a hátsó tengelyen 13x18 collos BBS felnikre 320/710 R18 méretû abroncsok kerülnek. Versenyenként a csapat az elsõ vagy a hátsó tengelyekre készült, az adott útfelületnek és az alkalmazási körülményeknek megfelelõ különbözõ futófelületi keverékekbõl választhat. Ahhoz, hogy a versenyautó kiegyensúlyozottságát és a gumiabroncsok teljesítményét hosszú távra összhangba hozzák, az elsõ tengelyre szerelt gumiabroncsok alapvetõen egy fokkal lágyabbak a hátsóknál. Ettõl függetlenül a Nürburgringre (Németország), a Paul Ricard pályára (Franciaország) és Spa-ba (Belgium) lágyabb, míg Algarve-ba (Portugália), Le Mans-ba (Franciaország) vagy Budapestre keményebb gumikat szállít a Hankook.

A szezon során összesen több mint 1500 gumiabroncsot fognak elhasználni. A Hankook Tire minden egyes futamra több mint 250 gumiabroncsot tart a készenlétben a csapat számára. /Autósoldalak.hu/