Autós hírek: Subaru Impreza XV: Le az aszfaltról!


Autóhifi Autosport Bemutató Érdekes Formula 1 Haszonjármû Környezetvédelem Menetpróba, teszt Motorkerékpár Rally Rendezvény/kiállítás Rendõrségi hírek Rövid hírek Technika Traffipax-hírek Tuning Útinfó Vissza


A 2007-ben bemutatott jelenlegi Impreza fejlesztésekor három fontos területre koncentráltak: a stílusra, a használati értékre és a minõségi kényelemre. A teljesen átdogozott futómû és karosszéria osztályelsõ teljesítményt nyújtott a gördülési kényelem terén. Az Impreza XV feszesebb felfüggesztést kapott, de megõrizte a menetkényelmet; ennek eredményeként az XV a vevõk által egy személyautótól elvárt sportos menetteljesítményeket nyújtja. Az XV megtartotta az Impreza eredeti és különleges szimmetrikus összkerékhajtási rendszerének (SAWD) vezethetõségét, s mindezt egyéni külsõben kínálja.

[4]A merészebb orr-részt az exkluzív hûtõmaszk és a lökhárító hangsúlyozza, a kerékjárati ívek megvastagítása az erõ látványát biztosítja, míg a vastagabb hátsó légterelõ és a tetõsínek a sportos szabadidõautók (SUV) hangulatát idézik. Ezek az elemek kiemelik az SAWD rendszer által nyújtott stabilitást, illetve tükrözik a Subaru kompakt crossoverének koncepcióját.

Belsõ dizájn

A belsõ teret úgy alakítottuk ki, hogy más legyen, mint a hagyományos Imprezáé, és aktív életérzést sugározzon. A széria szövetkárpittal készülõ modellekben a barna betétek külön szerepet kaptak a belsõ dizájnban, aminek eredménye a jobb érzékelhetõ minõség és az XV különleges egyénisége. A barna varrás az ajtókárpiton, a kardánboxon, a kartámaszokon is megjelenik.

Az információs kijelzõt, az audiorendszert és a navigációt úgy rendeztük el a középkonzol tetején, hogy a vezetõ tekintetének a lehetõ legkevesebbet kelljen elmozdulnia az útról, azaz kényelmes és biztonságos vezetõi környezet jöjjön létre. A klímaberendezés kezelõszerveit maguk a szellõzõrostélyok különítik el egyértelmûen a többi gombtól a középkonzol alsó részén. Így nemcsak vizuálisan elegáns a kialakítás, hanem funkcionális is, hiszen a vezetõ úgy állíthat be dolgokat, hogy mindig a megfelelõ zónába nyúljon.

Kényelmes és tágas utastér

[3]A karosszéria kialakítását azzal a célkitûzéssel kezdtük el, hogy a modell legyen versenyképes a kompaktautók mezõnyében, és feleljen meg a vevõk elvárásainak. A tengelytáv megnyújtásával és a karosszéria szélesítésével, valamint a hátsó túlnyúlás rövidítésével úgy hoztunk létre tágas és kényelmes utasteret, hogy a karosszéria méreteit nem kellett növelnünk. Emellett nagy fejteret alakítottunk ki az oldalsó ablakok dõlésének megváltoztatásával, így az utasok kényelmesen ülnek, s nem érzik magukat bezárva.

A vezetés közbeni stressz csökkentése és az érzékeléssel és a potenciálisan veszélyes helyzetek elkerülésével kapcsolatos proaktív biztonság javítása érdekében javítottunk a vezetõ látómezején, hiszen csökkentettük a holtterek méretét, a karosszéria kialakítása pedig javítja a periférikus látást. A hátsó ablakon is könnyebb a kilátás, és egy egyméteres oszlop (ennyi egy ötéves gyermek átlagos magassága) könnyedén észrevehetõ a vezetõülésbõl, így a tolatáskor bekövetkezõ balesetek esélye sokkal kisebb.

A kompakt, kettõs keresztlengõkaros hátsó futómû kisebb helyet foglal el, így a csomagtartó szélesebb lehetett, padlója pedig sík maradt. Mivel a csomagtartó hátsó része nagyon széles, nem kell nagyon behajolnunk, amikor a csomagot szeretnénk betolni az ülésekig, így senki nem koszolja vagy vizezi össze magát a lökhárítóval. A tér elég nagy ahhoz, hogy elfektetve elférjen benne két darab kilenchüvelykes golftáska vagy öt darab bõrönd.

Hajtáslánc

Az új Impreza XV menetteljesítményeinek alapját a Subaru különleges, a jobb és a bal oldal között teljesen szimmetrikus hajtáslánc adja; ennek minden elemét gondosan finomhangoltuk, hogy a nagyfokú vezetési élmény mellett optimális legyen a fogyasztás is. Ezt a természetes agilitást az úttartás terén tovább fokoztuk azzal, hogy az Impreza XV-ben mélyebbre kerültek a motortartó bakok. Az alacsony tömegközéppontú erõforrás tovább fokozza az Impreza XV remek menetjellemzõit és vezetési élményét.

[5]Az összkerékhajtást úgy alakítottuk ki, hogy megfeleljen az Impreza XV összes jellemzõjének, például optimálisan csatlakozik a motorhoz és a váltómûhöz. Így jobban kiaknázhatók a Subaru különleges szimmetrikus AWD rendszerének elõnyei, amelyet a boxermotor technológiája mellett már hosszú évek óta fejlesztünk.

Aktív nyomatékelosztású AWD (E-4AT)

Ez az elektronikus vezérlésû AWD rendszer nagyszerû menetstabilitást és nagyfokú tapadást biztosít, hiszen a vezetési körülmények mind a négy keréknél történõ folyamatos ellenõrzésével, illetve az elsõ és a hátsó tengelyhez juttatott nyomaték szabályozásával rendkívül gyorsan reagál az útfelület változásaira. A hajtóerõ elosztása úgy történik, hogy a lehetõ legkisebb legyen a veszteség, azaz elõsegíti a gazdaságos autózást.

[7]Központi differenciálmûves AWD rendszer viszkokuplunggal (felezõs 5MT és 6MT váltóval)
Ez a manuális váltóhoz társított AWD rendszer kúpos szélû központi differenciálmûvet tartalmaz. Az 50:50 százalékos nyomatékelosztású rendszerben a viszkokuplungos hátsó differenciálzár kanyarban is fenntartja a nagyfokú jármûstabilitást. /Autósoldalak.hu/